X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טיפול בנקודות הכשל [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
משבר הגודש חמור מכפי המשוער? משרד התחבורה משנה פרדיגמה
על-מנת לצמצם את הגודש פועל בימים אלה משרד התחבורה למתן העדפה לתחבורה ציבורית בצירים עירוניים ובין-עירוניים באמצעות רשת התפישה תשתנה באופן שיקל את התבחינים באופן שיאפשר יותר נתיבים שכאלה כחלק מתוכניות אב

משרד התחבורה מודה כי הגודש התחבורתי כיום חמור יותר מכפי שצפו המתכננים מטעמו לפני כעשור. בעקבות כך, רואים שם את נחיצותה של התחבורה הציבורית כפתרון בר קיימא. בימים אלה מקדם משרד התחבורה מיזם רחב-היקף במסגרתו מבוצע תכנון וביצוע של העדפה לתחבורה ציבורית בצירים עירוניים ובין-עירוניים רבים ברחבי הארץ. העדפה זו כוללת נתיבי העדפה, העדפה ברמזורים, שיפור מרחב תחנות האוטובוס וטיפול בנקודות כשל במערכת.
נתיבי העדפה לאוטובוסים הינם מרכיב מהותי בשיפור מהימנות השירות ובצמצום הפער בתחרות מול הרכב הפרטי. כל מרחב עירוני המונה למעלה מ-100,000 תושבים מחויב בתוכנית אב לתחבורה ציבורית הכוללת: (1) תוכנית למתקני תחבורה לנוסעים ומתקנים תפעוליים; (2) תוכנית לקידום צירי העדפה לתחבורה ציבורית. תוכנית האב תתואם מול תוכניות האב של משרד התחבורה לתשתיות תפעוליות וצירי העדפה.
במרחבים עירוניים המונים למעלה מ-100,000 תושבים יש לבסס את מערכות התחבורה על תחבורה ציבורית יעילה, אמינה ומהירה כדי לקדם פיתוח בר-קיימא, על-ידי שילוב של תכנון תחבורה ותכנון שימושי קרקע. תכנון צירי העדפה כחלק מתוכנית אב מייצרת רשת שלמה וכוללנית שמתוכה ניתן לתכנן צירי העדפה באופן פרטני ומשיקולים ייחודיים לכל ציר.
המטרה היא להציע צירים שייצרו רשת העדפה כוללת לתחבורה ציבורית, ולא רק העדפה בציר או בצירים בודדים.

30-20 קמ"ש בצירים עירוניים
[צילום: סיון שחור, ענבה, לע״מ]

בנתיבי ההעדפה שיוקמו, סטיית התקן של המהירות המסחרית מהממוצע היומי תהיה קטנה ככל הניתן. כלומר, שהמהירות בשיא לא תהיה איטית באופן משמעותי מהמהירות בשפל. הניסיון העולמי מלמד שמהירות קווי אוטובוס, במיוחד במערכות תעבורת אוטובוסים מהירה (תאו"מ), נעה בין 20 ל-30 קמ"ש בצירים עירוניים.
ההנחיות החדשות של משרד התחבורה קובעות כי בתכנון קו תאו"מ יש לשאוף ליעד מהירות מסחרית מינימלי של 25 קמ"ש בצירים עירוניים, ול-80% מהמהירות בזרימה חופשית בצירים לא-עירוניים. צמצום משך הנסיעה בקטע בא לידי ביטוי בצמצום "אובדן משך הזמן" (Loss Time) במהלך הנסיעה אשר כולל:
  • נסיעה בגודש תנועתי
  • השתלבות של האוטובוס ביציאה מהתחנה
  • המתנה בצומת מרומזר במשך יותר ממופע רמזור אחד
תיעוד היקף החסכונות במשך זמן הנסיעה כתוצאה מיישום העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים במדינות בצפון אמריקה ובאירופה מצביע על חיסכון אופייני בטווח של 12-8 אחוזים. כאשר ההתייחסות היא רק לצמצום במשך זמן העיכוב בצומת, מתקבל טווח גדול מאוד של ערכים (80-15 אחוזים).
העדפה לתחבורה ציבורית תורמת מאוד להגדלת האמינות של משך הנסיעה של האוטובוס ושל זמני ההגעה לתחנות ביחס לזמנים המתוכננים (על-ידי הקטנת שונות ההגעה עד ל-35%). במקרה של קווים הפועלים בתדירות גבוהה, תורמת ההעדפה לתחבורה ציבורית גם לצמצום תופעת ההיצמדות (Bunching) של כלי רכב אלה לאלה.
במשרד התחבורה שואפים, במסגרת תוכנית אב של מרחב עירוני גדול, להגדיר רשת קווים אשר תהיה רשת אסטרטגית ותכלול קווים עורקיים ישירים ומהירים עם יעד מהירות מסחרית של 20 קמ"ש, תדירים בתדירות של אוטובוס בכל 10 דקות לכיוון, אשר ינועו על רשת העדפה רציפה המהווה 75% מאורך הקווים. רשת ההעדפה לקווים אלה תוגדר כרשת אסטרטגית לקידום מיידי. על-פי ההנחיות החדשות, צירי העדפה לתחבורה ציבורית אשר יאושרו במסגרת תוכנית האב לתחבורה ציבורית, על-ידי משרד התחבורה, יהיו פטורים מהצדק למתן תשתית העדפה לציר בודד.
השאיפה היא לרציפות העדפה של 500 מטרים לפחות, גם אם בקטעים מסוימים לא קיימת הצדקה למתן ההעדפה. מבחינת מדיניות, הוחלט כי ללא קשר למהירות הנסיעה, ההצדקה למתן העדפה בתשתית תחול על צירים עירוניים, עם נפח של 40 אוטובוסים ומעלה לכיוון בשעת שיא, או של 2,000 נוסעים ממשיכים ומעלה לכיוון בשעת שיא.

תאריך:  27/12/2022   |   עודכן:  27/12/2022
+ר"ע הוד השרון נגד משרד התחבורה: "אחר כך שואלים למה אנשים קונים רכב"
14:18 27/12/22  |  עידן יוסף

ראש עיריית הוד השרון תוקף את החלטת משרד התחבורה לאשר את זכייתה של חברת מטרופולין להפעיל את אשכול השרון. לדברי אמיר כוכבי, "משרד התחבורה זה כזה: שמענו את תלונותיך (ותלונות הערים מסביב) לגבי מפעיל התחבורה הציבורית ונקדים את המכרז כדי להחליף אותו. גם משרד התחבורה: בוחר את אותו מפעיל ומודיע על כך בשמחה. אחר כך שואלים למה אנשים קונים רכב".

+155 חשמליים יחליפו אוטובוסי דיזל מזהמים
12:31 27/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשרד להגנת הסביבה יוצא בסבב תמיכה נוסף בסכום של כ-24 מיליון שקל, ל-14 חברות הסעים ותחבורה ציבורית לרכישת אוטובוסים חשמליים  ▪  עם השלמת המהלך, סך התמיכה של המשרד להגנת הסביבה תסתכם בכ-108 מיליון שקל, שבאמצעותם ירכשו כ-450 אוטובוסים חשמליים חדשים

עמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משבר הגודש חמור מכפי המשוער? משרד התחבורה משנה פרדיגמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
החברה זכתה במכרז משרד התחבורה להפעלת אשכול השרון    המכרז כולל גידול של 40% בשירות התחבורה הציבורית, כולל 7 קווי אוטובוס חדשים, 500 אוטובוסים חדשים מהם לפחות 191 חשמליים
עידן יוסף
ממוצאי שבת הקרובה יהיו שינויים בשעות וימי הפעילות בתחנות אופקים, שדרות ונתיבות בשל התקדמות עבודות החישמול באזור    יופעלו הסעיות בין התחנות    שינויים במסלול רכבות הלילה בין ירושלים לנתב"ג בימי שלישי ושישי לפנות בוקר
עידן יוסף
ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה עוסק בצורה פרטנית בנושא תחבורה ציבורית    בערים שבהן רמת המינוע נמוכה תהיה יותר השקעה בתחבורה הציבורית ויופחתו תעריפי נסיעה    הנחות היישומון יחולו גם ברב-קו    וגם: תוכנית להכשרה מואצת של נהגי תחבורה הציבורית
עידן יוסף
ממוצאי השבת הקרובה יחולו שינויים בשעות הפעילות בימי שישי ומוצאי שבת בחלק מקווי הנסיעה ותחנות הרכבת בשל מחסור של אנשי אבטחה ובידוק ביטחוני    הקווים והתחנות נבחרו על בסיס מיעוט נוסעים וסמיכותן של התחנות שתיסגרנה לתחנות אחרות שתישארנה פתוחות
איתמר לוין
תובעת לבטל את ההנחה שהעניקה בשעתו למשרד התחבורה ולגבות תשלום על החלק בו משתמשת נתיב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il