X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רגב. לא רוצה לראות נת"צים ריקים [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
"שוט הפריפריה" של מירי רגב עבר מהמטרו לאגרת הגודש
שרת התחבורה נסוגה מהאיום בקדנציה הקודמת לעכב את המטרו אם לא יהיה חיבור לפריפריה ומאיימת בעיכוב אגרת הגודש בגוש-דן מרב מיכאלי: "השקעתי 25 מיליארד ש"ח בפריפריה, רגב והליכוד מנציחים את הפריפריה"

עימות מתוקשר נרשם (יום ב', 2.1.23) בין שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי לשרת התחבורה הנכנסת מירי רגב. הרקע לעימות הפעם היה כותרת לא נכונה שיצאה ממפגש שערכה רגב בירושלים לעובדי משרד התחבורה והיחידות הכפופות אליו.
"היא הודיעה שהיא מבטלת את המטרו עד שלא יהיה פתרון לפריפריה", הזדעקה מיכאלי בפתח ישיבת סיעת העבודה, ושלחה מיד חיצים: "אז מירי, המטרו הוא קודם כל פתרון לפריפריה, וכל זמן שמירי רגב שם ושלטון הליכוד שם, לא יהיה פתרון לפריפריה...למעשה, הם מנציחים את הפריפריה כדי שהם יוכלו לצעוק שהם יבטלו את הפריפריה. איך אני יודעת? כי מירי רגב בסיבוב הקודם הקפיאה את האופנידן עד שיהיו 30 מיליון שקל לשבילי אופניים בפריפריה. היא לא הביאה אותם. אנחנו הבאנו חצי מיליארד לשבילי אופניים בפריפריה. אני השקעתי 25 מיליארד ש"ח בפריפריה".
 
אבל רגב, כך מתברר, בכלל לא דיברה על המטרו אלא על אגרת הגודש בגוש-דן. "כל עוד לא תהיה נגישות תחבורתית לפריפריה, חיבור מדן ועד אילת, לא אאפשר את אגרת הגודש לה אני מתנגדת בכל תוקף – הפריפריה לא צריכה לסבסד את תל אביב", הצהירה והסבירה: "החלת אגרה כזו תוביל להוצאה נוספת של מאות שקלים על שני בני זוג החיים בפריפריה ועובדים בתל אביב, בנוסף להוצאות הגבוהות הקיימות ממילא על רכב, דלק ועוד. אנו פועלים להורדת יוקר המחיה".
ומה בקשר למטרו? "אני מברכת על כך כי בהסכמים הקואליציוניים נקבע כי יוקם קבינט תחבורה בהובלת ראש הממשלה ואנוכי, לטפל במגה-פרויקטים תחבורתיים כגון רכבת הקליע, שדה תעופה שלישי, מטרו ועוד. זה מראה על רצינות האמירות שלנו".
מדובר בתפנית מבחינתה של רגב, שכן רק לפני שנתיים, הצהירה (26.10.20) במסגרת ועידת ישראל לנדל"ן של גלובס, שבכוונתה להתנגד למימון תוכנית המטרו במטרופולין תל אביב וכי בכוונתה להסיט את המשאבים לטובת חיבור הפריפריה. "אי אפשר לשים את כל הכסף במטרופולין דן, אנחנו זקוקים לחיבור ישראל". כך אמרה אז בנאום שניכר ממנו חוסר הידע המקצועי שלה בנושא.
היום, כך נראה, מגיעה רגב בשלה יותר לתפקיד המורכב, ומסבירה כי אין לה התנגדות עקרונית לשלושת נתיבי התחבורה הציבורית הגדולים, אך עליהם להיות יעילים. "הנחיתי הבוקר את ראש הרשות לתחבורה הציבורית לבחון מחדש את סוגיית הנתצ"ים על כביש 1, איילון ומישור החוף אל מול מספר הכלים הנוסעים עליהם. להיתקע בפקקים ולראות נת"צים ריקים – זה לא יהיה בבית ספרי".

על כך הגיבה ח"כ מרב מיכאלי: "אחרי שהצעד הראשון של שרת התחבורה החדשה היה הודעה שקרית לגבי הצבעים של משרד התחבורה, היום היא הודיעה שהיא מגדילה את הפקקים. קודם כל, היא רוצה לבטל את הנת"צים. היא אמרה שהיא תעשה מחקר כדי לראות אם אפשר לתת למכוניות פרטיות לנסוע בנת"צ בשעות מסוימות. אז מירי, לא צריך מחקר, זה כתוב על השלט. יש ממש הרבה שעות שבהן מכוניות פרטיות יכולות לנסוע בנתיב הנת"צ שסידרנו לתחבורה הציבורית. והן יכולות לנסוע בו בכל שעה אם יש לפחות שלושה נוסעות ונוסעים באוטו. תראי, זה כתוב על הכביש, 3+".
רגב הודיעה שבכוונתה לפעול לביטול המס על כלי רכב חשמליים ולבטל את מס הנסועה המתוכנן עליהם. "מדינה שרוצה לעודד קידום תהליכים מסוימים, לא יכולה במקביל להטיל מגבלות וגזרות".
נושאים נוספים שעלו בנאומה של השרה רגב:
  • תעופה - "בקדנציה הקודמת שלי, חתמתי על הסכמי התעופה שהיוו חלק מהסכמי אברהם. זה הביא לחיבור הישראלים למפרציות, למרוקו, לבחריין, לטיסות מקוצרות למזרח ולפיתוח התיירות והעסקים בארץ ובחו"ל. אפעל כדי לחתום על הסכמי תעופה נוספים עם מדינות נוספות. הסכמי התעופה הללו הם השער לנורמליזציה מול מדינות האזור, מגבירים את התחרות ומייצרים חלופות נוספות לנוסע הישראלי".
  • תאונות הדרכים - "סוגיה כואבת בה אני מתכוונת להפעיל את כל הכלים שעומדים לרשותי היא הקטל בכבישים. הגשתי בקדנציה הקודמת, כחלק מאמנה בינלאומית, את התוכנית המפורטת 30–50 - הפחתה עד 2030 של כ-50% מתאונות הדרכים. במסגרת הצלת חיים, אמשיך לפעול להתקנת מערכת לשכחת ילדים ברכב, למנוע את המצב הנורא שבו פעוט מוצא את מותו ברכב לוהט".
  • פוליטיקה - "זה לא סוד כי בשבוע שעבר, כשנכנסתי ללשכתו של ראש הממשלה נתניהו, הוצע לי להיות שרה במספר משרדים בכירים. הוצע לי להיות שרת החוץ, האנרגיה, שרת החינוך, משרדים טובים, חשובים ומשמעותיים. אבל בחרתי והתעקשתי לחזור למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד שיש לו השפעה על כל אזרחי ישראל. אני שמחה ומודה לראש הממשלה נתניהו שקיבל את בקשתי למרות הלחצים הגדולים שהיו עליו, ואני רוצה להודות לו על האמון שנתן בי להוביל משרד כלכלי חברתי גדול ומשמעותי".

תאריך:  02/01/2023   |   עודכן:  02/01/2023
+תחנות רכבת בשפלה ובנגב המערבי ייסגרו בסופי שבוע
11:59 03/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שינויים בתנועת הרכבות בסופי השבוע בלבד באזור אשקלון, אשדוד, יבנה, רחובות, באר יעקב ולוד בשל היערכות להפעלת קו חשמלי נוסף  ▪  העבודות כוללות חיבור מסילות לרשת החשמל הרכבתית, הרמת גובה הרציף והקטנת מרווח העלייה לרכבת

תחנת הרכבת ברחובות [צילום: איתמר לוין]
+שינויים זמניים בהסדרי התנועה על כביש 46 בשל עבודות המסילה המזרחית
11:59 03/01/23  |  עידן יוסף

בשל עבודות להסדרת דרכי גישה לצורך הקמת המסילה המזרחית, יחולו מהיום (ג') בשעה 22:00 ועד ליום רביעי 11.1.23 בשעה 05:00 שינויים בהסדרי התנועה על כביש 46 וקטע הכביש שבין צומת ברקת וצומת אלעל ייסגר לתנועה לכיוון דרום בלבד.
דרך חלופית: לבאים מכיוון צפון (מכביש 4613) יש להמשיך את הנסיעה ישר ולפנות שמאלה לכביש 40. התנועה במקום תכוון על-ידי פקחי תנועה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שוט הפריפריה" של מירי רגב עבר מהמטרו לאגרת הגודש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עמית דובקין
ההסכם הקואליציוני שאמור להיות מיושם על-ידי אורי מקלב, איש יהדות התורה וסגן שר התחבורה הטרי, אמור להפנות סכומי עתק לטובת מה שמכונה "קווי אוטובוס למהדרין", שבהם תהיה הפרדה בין גברים לנשים
עידן יוסף
הרשות להגנת הפרטיות מזהירה את הנוסעים המשתמשים ביישומוני תשלום ותיקוף מזליגת מידע אישי    פרסמה מסמך הכולל המלצות לצמצום הפגיעה בפרטיות המשתמשים
עידן יוסף
אקסטרה ירושלים מובילה בדירוג ואת הציון הגרוע ביותר מקבלת חברת קווים    שיפור נרשם באגד תעבורה, בגולן, בנתניה ובאשדוד    שפל ברמת השירות בביתר עילית, עמק האלה, חשמונאים, קריית אונו, אלעד והשרון
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה שינויים בתקציב המדינה בסכום כולל של כ-11 מיליארד שקל    מבקר המדינה יחזיר כ-31 מיליון שקל עודפי תקציב שלא מומשו
עידן יוסף
המשרד להגנת הסביבה יוצא בסבב תמיכה נוסף בסכום של כ-24 מיליון שקל, ל-14 חברות הסעים ותחבורה ציבורית לרכישת אוטובוסים חשמליים    עם השלמת המהלך, סך התמיכה של המשרד להגנת הסביבה תסתכם בכ-108 מיליון שקל, שבאמצעותם ירכשו כ-450 אוטובוסים חשמליים חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il