ערוץ 13 פרסם (יום ג', 17.1.23) דיווח שגוי כאילו בכוונת שס להגביל הפעלה בשבת של מוניות שירות, מוניות מיוחדות ואולי אפילו את מערך השירות שמפעילות מקצת העיריות בשבתות ובחגים. מדובר בדיווח שאינו, הנובע מבעיה בהבנת הנקרא בהצעת החוק שאותה הגישו חברי הכנסת יוסי טייב,
אברהם בצלאל ו
אוריאל בוסו.
בתגובתו לערוץ, הבהיר ח"כ טייב כי "הצעת החוק האמורה נולדה לנוכח כוונתה של שרת התחבורה לשעבר
מרב מיכאלי להפר את הסטטוס-קוו ולהורות על הפעלת הרכבלית גם בשבתות ובמועדי ישראל. בדיון בוועדת הכלכלה התברר כי הוראה זו נמצאת בתחום האפור, ולכן נדרשה הבהרה מצד המחוקק שרכבל הוא חלק בלתי נפרד מהתחבורה הציבורית, וחל איסור להפעילו".
כלומר, הצעת החוק אמורה להבהיר שההגבלה חלה על קווי שירות בתחבורה הציבורית לא רק באוטובוסים אלא גם ברכבות הכבדות והקלות ובשני הרכבלים (הכרמלית והרכבלית), שכיום אינם פועלים בשבת. הצעת החוק
אינה חלה על רכבלים תיירותיים שאינם קווי שירות כגון הרכבל הדרומי בחיפה, רכבל צוק מנרה, רכבל מצדה והרכבל בהר-החרמון.
כמו-כן, בניגוד לדיווח בחדשות 13, היא אינה חלה על מוניות שירות או מוניות מיוחדות. המוניות הן תחבורה משלימה שנמצאת בפרק נפרד בפקודת התעבורה אשר ההגבלות על הפעלה בימי המנוחה הקבועה כחוק לגבי אוטובוסים אינה חלה לגביו.
בניגוד לנטען בכתבה, אין קשר בין הצעת החוק לקווי נעים בסופ"ש, סבבוס ודומיהם שמפעילות כמה עיריות, וכך גם נאמר מפורשות בתגובה שמסר ח"כ טייב לכתבת הערוץ: "הצעת החוק האמורה אינה מתייחסת לקווי ההסעות שמפעילות רשויות מקומיות בשבת. ככל הנראה, הפעלת קווים אלה אסורה בשבת אך לא מכוח דיני התעבורה, אלא מכוחם של דיני הרשויות המקומיות ומכוחם של הסדרים ראשוניים. בחודשים האחרונים בוחנת לשכת היועצת המשפטית לממשלה האם מדובר במעשה שאינו חוקי".
אולם בחדשות 13 בחרו להתעלם מהתגובה ורק הזכירו משפט אחד ממנה לפיו הצעת החוק אמורה לחול על הרכבלית. גם לאחר שראו את התגובה, טענו בערוץ כאילו בהצעת החוק נכתב ששרת התחבורה תוכל להגביל ולמנוע גם הפעלה של מוניות שירות ומוניות ספיישל - קביעה מופפרכת ומומצאת שכאמור לא הייתה כתובה בהצעת החוק או בדרי ההסבר לה.