X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היו"ר ביטן וסגן השרה מקלב [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ועדת הכלכלה קוראת לתחבורה ציבורית חינם מגיל 67
יו"ר ועדת הכלכלה: אין מקום להרחבת ההנחות לסטודנטים, אך יש לבחון נסיעה חינם לחיילים בשנת השחרור הראשונה נציג האוצר: הרפורמה לא הובילה לעלייה בהכנסות בדיון התברר כי מחדל המידע במערכת התעריפים נמשך
[צילום: דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה קוראת (יום ד', 18.1.23) למשרדי האוצר והתחבורה להוריד את גיל הפטור מתשלום עבור נסיעה בתחבורה הציבורית מ-75 ל-67. כיום מקבלים אזרחים ותיקים בגיל ביניים זה 50% הנחה.
בדיון שקיימה הוועדה בנושא רפורמת "דרך שווה" להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית, ביקש היו"ר ח"כ דוד ביטן ממשרד האוצר לשקול את הצעת יו"ר ארגון נהגי התחבורה הציבורית ישראל גנון, לאפשר נסיעה חינם גם לחיילים משוחררים במטרה להקנות להם הרגלי נסיעה בתחבורה הציבורית, אך לא למשך שלוש שנים כפי שהוצע. "שלוש שנים זה יותר מדי, אפשר שנה או כמה שתחליטו, ותתנו הערכה תקציבית". באשר להצעת גנון לאפשר נסיעה חינם גם לנהגים ובני משפחותיהם, אמר היו"ר כי זה משהו שהמעסיק צריך להתייחס אליו ולא המדינה.
ביטן דחה את בקשת הסטודנטים להוזיל עוד את הנסיעות עבורם, ואמר כי למרות שמדובר בדעה לא פופולרית, אין לכך מקום משום ש"היום כולם סטודנטים" כלשונו, והנחה נוספת מעבר ל-50% תבוא על חשבון הנחות לאוכלוסיות אחרות משום שיריעת התקציב קצרה.
יו"ר ועדת הכלכלה קבע ישיבת מעקב קצרה בעוד שבועיים, שבה יופיעו רק ח"כים, וביקש למצוא פתרון לשתי בעיות נוספות - יצירת פערים מידתיים בין תעריפי האוטובוס לתעריפים משולבי רכבת, בהתאם לטווחי המרחק; משיכת נוסעים מזדמנים באמצעות "כרטיסייה" ברב-קו שתתן מחיר לפי מספר נסיעות בחודש או באמצעות חישוב למפרע של הנסיעות ב"כרטיסייה" זו באמצעות ישומון, כפי שהציע סגן שרת התחבורה אורי מקלב.

מקלב הביא בדיון את דבריה של שרת התחבורה מירי רגב, לפיהם "לא יעלה על הדעת שאנשי הפריפריה יממנו את אנשי המרכז ולא ייתכן שאוכלוסיות מסוימות יפסידו". לדבריו, השרה רגב לומדת את הנושא. הוא אמר כי ככל שנקודת האיזון מתרחקת ורוב הנוסעים מפסידים, זה אומר שהרפורמה כשלה - ולהפך.
הוא אמר כי המחשבה שחופשי-חודשי ישנה את האיזון נכונה באופן כללי, אבל באזורים מסוימים הייתה פגיעה, והציע לאפשר נסיעה בודדת בהנחה במקומות שנפגעו. היו"ר ביטן הגיב לדבריו והביע את חששו: "אז לא יקנו חופשי חודשי".
שר האוצר לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן ציין כי היו יותר מ-80 תעריפים בתחבורה הציבורית והיה צורך לצמצמם. הוא טען כי הכוונה להפחית מינואר את גיל הנסיעה חינם ל-67 הייתה ידועה, אך מקלב ויו"ר ועדת הכלכלה לשעבר ח"כ מיכאל ביטון אמרו כי כלל לא הכירו כזו יוזמה.
סגן שרת התחבורה הסביר כי מאחורי ההתייקרות ברכבת עמד רצון לדלל את העומס ברכבת. ביטון: "אבל גם באוטובוסים עמוס!" מקלב: "ברכבת עמוס יותר". ליברמן ציין: "יש מחסור בנהגי אוטובוס ובקרונות".
מקלב מחה על הפגיעה של הרפורמה בנוסעים מזדמנים ואמר כי המדיניות צריכה להיות צירוף של כמה שיותר נוסעים, גם מזדמנים. "גם נהגי רכב פרטי הם קהל היעד וצריך לפתות אותם לעלות לתחבורה הציבורית".
ח"כ ביטון אמר כי המוטיבציה של ליברמן ומרב מיכאלי לא הייתה להוזיל את התעריפים אלא לייקר אותם בגלל העלויות. מקלב טען כי לא שמע על כך מהאוצר (הכוונה הנ"ל אכן נאמרה במפורש כדברי ביטון, ע.י.).

ח"כ עאידה תומא סלימאן הצביעה על כך שלמרות שחלפה כמעט חצי שנה מאז החלה הרפורמה, עדיין מופיעים נתונים סותרים ושגויים במערכת המידע. כך למשל, נסיעה בודדת מאילת לירושלים עולה 68.50 ש"ח לפי אתר משרד התחבורה ואתר אגד, אך לפי אתר רפורמת דרך שווה של משרד התחבורה התעריף הוא 80.10 ש"ח - כמעט 12 שקלים יותר. יו"ר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, השיב כי מדובר במחירים בניכוי מע"מ, אך לא הסביר מדוע מוצגים מחירים שונים באופן המטעה את הנוסעים. כתב News1 מעיר כי ברפורמת דרך שווה קיים אבסורד - מינוי חופשי יומי, שמאפשר לנסוע מירושלים לאילת הלוך ושוב, עולה 74 ש"ח. מדובר בקביעה חסרת היגיון שבמסגרתה נסיעה בודדת עולה יותר מכמה נסיעות. תומא סלימאן הוסיפה כי הרפורמה לא שיפרה את השירות בתחבורה הציבורית.
מייסד ארגון נוסעי התחבורה הציבורית "תחבורה בדרך שלנו", איתי חיים, דרש לתקן את מערכת המידע לתחבורה ציבורית כך שתציג לא רק את המחיר לנסיעה הקצרה יותר, אלא גם את המחיר לנסיעה הזולה ביותר. כדוגמה הביא נסיעה מירכא לירושלים שהייתה יכולה להיות זולה יותר אם המערכת הייתה מציעה לנוסע להגיע לתחנת הרכבת בקריית מוצקין ומשם לנסוע ברכבת לבירה.
עוד אמר כי לא עודכן תעריף הנסיעה היומי שמשלם מעסיק לעובד והוא עומד עדיין על 22.60 שקלים, בעוד שהרפורמה הפרידה את הנסיעה באוטובוסים מהנסיעה ברכבת ויקרה את הנסיעה ברכבת. היו"ר ביטן אמר בתגובה כי בחינת כרטיס משולב בתעריף אחיד תפתור את הבעיה.

מנהל הרשות, שדמי, אמר כי בספטמבר ואוקטובר היו חגים וכרגע יש נתונים רק על חודש נובמבר, וזה לא מספיק כדי להראות מגמות של הרפורמה. ח"כ מקלב הוסיף ואמר כי בקדנציה הזו כל מידע שמשרד התחבורה יתבקש להעביר לוועדה הוא יעביר. ביטן ביקש לדעת כמה כסף יצא למדינה מהרפורמה ונציג משרד האוצר איציק דניאל השיב: "הרפורמה לא הובילה לעלייה בהכנסות".
רינת בניטה, חוקרת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, אמרה כרפורמת התעריפים לא קיבלה תוספת תקציבית ולכן היו נוסעים שנפגעו - אלה שנסעו מעט. היא הוסיפה כי רמת התחבורה הציבורית בישראל לא טובה, וכי הדיון על תעריפי הנסיעה הוא חלק משיחה רחבה על איכות התחבורה הציבורית. לדבריה, 50 מיליארד שקלים הוקצבו בתקציב 2022 לשיפור התחבורה הציבורית, כולל לתשתיות. מקלב העיר: "לאוטובוסים הכי פחות".

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, אמר כי עירו בתחתית השימוש ברכב פרטי וקרא "לתת צ'ופר" לכל עיר שבה רבת השימוש ברכב פרטי נמוכה, כדי לעודד הציבור יושב באוטובוס במקום במכונית.
היו"ר ביטן אמר כי צריך למצוא פתרון גם לתושבי אילת שנוסעים לשדה התעופה רמון שנמצא מעבר לטבעת 15 הקילומטרים, וכן פתרון לפריפריה חברתית כמו מודיעין עילית וביתר עילית.

תאריך:  18/01/2023   |   עודכן:  18/01/2023
+הדור שלנו מחפש אמת גדולה
23:59 18/01/23  |  אוהד טל   |   לרשימה המלאה

נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם סיעת הציונות הדתית [כ"ה בטבת תשפ"ג, 18.01.2023]

ח"כ אוהד טל [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+ליברמן: החלטתי להתמודד על תפקיד הרב הספרדי הראשי
15:06 18/01/23  |  עידן יוסף

ח"כ אביגדור ליברמן צייץ בטוויטר: "על-רקע הסעיף בהסכמים הקואליציוניים שמתיר לכל רב להתמודד על משרות שדורשות תואר אקדמי - אמרתי היום במליאת הכנסת שאני מבקש שיתירו גם את ההפך ושהחלטתי להתמודד על תפקיד הרב הספרדי הראשי, וזאת בשל העובדה שאני גם אקדמאי וגם מעוניין להחזיק בסמכות למנות רב צבאי ראשי".

+מקלב: נבחנת הפחתת מקדם המילוי בנר"תים מ-3 נוסעים ברכב ל-2
14:56 18/01/23  |  עידן יוסף

סגן שרת התחבורה ח"כ אורי מקלב אומר כי אם התניבים רבי-התפוסה (נר"תים) מביאים לתוצאה הרצויה - הם ישודרגו ישודרגו. בנאום במליאת הכנסת, אמר מקלב: "מדיניות משרד התחבורה היא לתעדף את מערכות הסעת המונים על פני הרכב הפרטי. אנחנו מבקשים גם להעביר נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית.
"המשרד בוחן כעת את נתיבי התחבורה הציבורית שאינן יעילים ואינם פעילים. אם יתברר שאינם משרתים את ייעודם הם יבוטלו. בין האפשרויות הנבחנות זה הורדת הנר"ת לשניים פלוס משלושה פלוס - זה דבר שיכול להביא לאיזון הנכון והוא נבדק בימים אלו.

+חברי הכנסת ואטורי ושאשא ביטון מונו לסגנים זמניים ליו"ר הכנסת
14:49 18/01/23  |  עידן יוסף

לאחר התפטרותם של חברי הכנסת אופיר כץ ומתן כהנא מתפקיד סגני יו"ר הכנסת מליאת הכנסת אישרה למנות באופן זמני את חברי הכנסת ניסים ואטורי ויפעת שאשא ביטון לתפקיד סגני יו"ר הכנסת ברוב של 31 תומכים מול 4 מתנגדים. בציונות הדתית וחלקים בליכוד מתנגדים למינוי אחמד טיבי לסגן יו"ר.
ח"כ גלעד קריב: "למרות שכבר חלפו חודשיים ממועד השבעתה של הכנסת אנחנו נדרשים להחלפת סגני יושב-ראש זמנים רק מכוון שהקואליציה אינה מוכנה לשאת את המחשבה שחבר כנסת שהוא אזרח ישראלי ערבי ישמש כסגן יושב-ראש הבית הזה. כנראה בקואליציה הנוכחית חושבים שממשלות ימין בעבר שאפשרו את הדבר הזה הם פחות לאומיות או ציוניות. מפלגת השלטון הליכוד נכנעת פה לסיעות הלאומניות הגזעניות השוביניסטיות שמנהלות את הקואליציה".
ח"כ יאסר חוג'יראת: "אני שומע חברי כנסת ששוללים מחבר כנסת לכהן כסגן יו"ר בגלל המוצא הערבי שלו. הערבים הם 20% מהמדינה ואנחנו מיוצגים בכנסת ואני לא מכיר חוק ששולל כהונה של אדם בגלל שהוא לא ציוני".
ח"כ טלי גוטליב: "העובדה שאחמד טיבי ערבי לא מעלה ולא מורידה. לא מעניין אותי שאחמד טיבי ערבי, אחמד טיבי הוא תומך טרור מהלל שהידים וזה למה הוא לא יהיה סגן יו"ר הכנסת וזה למה אני לא אפסיק למשוך אתכם בצוואר ולהזכיר לכם שאני לא אתן כאן יד לכך שתומך טרור יישב כאן".

+אייכלר סירב לאשר התייקרות פרמיית הסיעוד לנכי צה"ל
12:47 18/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משרד הביטחון מבקש לאפשר לנכות תשלום של 121.29 ש"ח במקום 62.50 ש"ח עד היום  ▪  יו"ר הוועדה דרש כי שר הביטחון והממשלה יבטיחו את העלאה, כדי להבטיח שלא ייגבה מנכי צה"ל - יותר מההשתתפות המקבילה של המדינה

ח"כ אייכלר. דרש לחזור עם הבטחה ברורה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+רוטמן ליועמ"ש הוועדה: "אתה קצת חרגת מהראוי"
11:16 18/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

היו"ר רוטמן מחה על דברי היועמ"ש בליי לפיהם יש לבחון את התיקון כחלק ממכלול שבו פסקת התגברות ברוב של 61 מחסנת מראש כל חקיקה מביקורת שיפוטית גם אם היא פוגעת בזכויות אדם  ▪  עו"ד בליי השיב: כל השינויים האלו הם בכיוון אחד, הפחתה משמעותית בבלמים המוטלים על הרשות המבצעת והרוב הקואליציוני בכנסת

רוטמן. "חורג בהרבה ממה שלגיטימי לעשות" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+"הצעת רוטמן מוכיחה: הממשלה לא רוצה דיון"
07:28 18/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ח"כ גלעד קריב טוען שנוסח חוק יסוד השפיטה שהציג יו"ר ועדת החוקה של הכנסת מעיד כי פניה של הממשלה לבליץ חקיקה שיפגע בהגנה החוקתית על זכויות אדם ואזרח בישראל

שר המשפטים לוין וח"כ רוטמן. "מהומה מכוונת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אגד  אגד תעבורה  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  אמיר אסרף / Amir Asraf  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הרשות הארצית לתחבורה ציבורית /  National Authority for public transport  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר רובינשטיין  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מנסור עבאס / Mansour Abbas  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכלכלה קוראת לתחבורה ציבורית חינם מגיל 67
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
משרד הביטחון מבקש לאפשר לנכות תשלום של 121.29 ש"ח במקום 62.50 ש"ח עד היום    יו"ר הוועדה דרש כי שר הביטחון והממשלה יבטיחו את העלאה, כדי להבטיח שלא ייגבה מנכי צה"ל - יותר מההשתתפות המקבילה של המדינה
מירב ארד
היו"ר רוטמן מחה על דברי היועמ"ש בליי לפיהם יש לבחון את התיקון כחלק ממכלול שבו פסקת התגברות ברוב של 61 מחסנת מראש כל חקיקה מביקורת שיפוטית גם אם היא פוגעת בזכויות אדם    עו"ד בליי השיב: כל השינויים האלו הם בכיוון אחד, הפחתה משמעותית בבלמים המוטלים על הרשות המבצעת והרוב הקואליציוני בכנסת
איציק וולף
ח"כ גלעד קריב טוען שנוסח חוק יסוד השפיטה שהציג יו"ר ועדת החוקה של הכנסת מעיד כי פניה של הממשלה לבליץ חקיקה שיפגע בהגנה החוקתית על זכויות אדם ואזרח בישראל
עידן יוסף
היועמ"ש לשעבר ושופט בית המשפט העליון בדימוס בוועדת החוקה: הצעת החוק תביא רק נזק גדול לא רק לשלטון החוק ולחברה, אלא גם לעקרונות היסוד של המדינה
עידן יוסף
הנוסח החדש של יו"ר ועדת החוקה כולל הקשחות משמעותיות אל מול החוק של השר לוין והוא החוק שיובא לאישור הוועדה, אך ריכוך עילת הסבירות במקום ביטולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il