X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנתיב החדש [צילום: לביא תצלומי אוויר]
נתיב תחבורה ציבורית דו-סטרי משודרג לרחוב ויצמן-מזרח בכפר סבא
נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ויצמן מזרח המחודש, בין צומת 55/40 ועד רחוב העמק, מתפרס לאורך שני קילומטרים השדרוג כולל חידוש תשתיות, תחנות אוטובוס מתקדמות, שביל אופניים מופרד, רחב ובטיחותי עבור תושבי כפר סבא

בכפר סבא ייפתח (יום ו', 17.3.23) נתיב דו-סטרי לתחבורה ציבורית ברחוב ויצמן. הנתיב החדש ישפר את התחבורה הציבורית ברחוב הראשי בעיר ויחבר אותה לרשת הכבישים המטרופולינים של גוש-דן. המסלול המשודרג כולל נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, תחנות אוטובוס מתקדמות ושביל אופניים בטוח, רחב ומופרד מתנועת מכוניות והולכי רגל.
המהלך הוא חלק מקידום רשת "מהיר לעיר", המהווה מאמץ משותף של משרד התחבורה, עיריית כפר סבא וחברת נתיבי איילון. נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ויצמן מזרח המחודש, בין צומת 55/40 לרחוב העמק, ייפתח לצד מרחב עירוני משודרג הכולל חידוש תשתיות.

נתיבי ההעדפה ברחוב ויצמן מזרח, שנסללו לאורך כשני קילומטרים בין צומת 55/40 לרחוב העמק, יאפשרו לתושבי כפר סבא לבחור בתחבורה ציבורית נוחה, יעילה ומהירה יותר. התפתחות זו היא בשורה משמעותית לכל משתמשי הדרך ונוסעי התחבורה הציבורית, בפרט.
נתיבי העדיפות נסללו באופן המאפשר תנועה רציפה לתחבורה ציבורית תוך שמירה על חנייה וגישה לעסקים מקומיים בצד ימין של הכביש. ברחוב המשודרג ניתן דגש גם על קידום המרחב העירוני הכולל חידוש תשתיות, הוספת תאורת רחוב ופיתוח נופי.

[צילום: לביא תצלומי אוויר]

מסלול הרחוב המשודרג כולל 17 תחנות אוטובוס מתקדמות ומשוכללות. התחנות כוללות שילוט אלקטרוני המודיע לנוסעים על זמני הגעת האוטובוס בזמן אמת, מסכי מגע, עמדות הטענה לטלפונים סלולריים, סככת צל לימי הקיץ והחורף ונגישות מלאה.
לצד צירי העדיפות לתחבורה ציבורית, ייסלל שביל אופניים דו-סטרי, בטוח ומופרד לחלוטין מהכביש ומשאר משתמשי הדרך. הרחובות נסללו באופן המאפשר תנועה רציפה לתחבורה ציבורית תוך שמירה על חנייה וגישה לעסקים מקומיים משני צידי הכביש. ברחוב המשודרג הושם דגש גם על קידום המרחב העירוני הכולל חידוש תשתיות, הוספת תאורת רחוב ופיתוח נופי.
כמו-כן, חודשה ושופרה מערכת הניקוז בצינור ניקוז בעל צינור רחב המסוגל לספוג כמות עצומה של מים ובכך למנוע הצפות וסתימות.

[צילום: לביא תצלומי אוויר]

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, אומרת כי "יש רק מוצא אחד מהפקקים והוא לעבור לתחבורה ציבורית ולהשאיר את הרכב הפרטי בבית או ב'חנה וסע'". הממשלה פועלת בדרכים רבות לשיפור השירות בתחבורה הציבורית כך שתהפוך לחלופה אטרקטיבית לרכב הפרטי. אחת מהן הןא הקצאת נתיבים בלעדיים לאוטובוסים, במטרה להכפיל את מספר הקילומטרים של המסלולים המועדפים הקיימים עד שנת 2027. במסגרת "מהיר לעיר" נסללת רשת של מדרכות ושבילי אופניים ברחבי גוש-דן.
מנכ"ל חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן, אומרת כי "בזכות המיזם, מעתה יוכלו תושבי העיר לבחור בתחבורה ציבורית נוחה, יעילה, מונעת תנועה ומתקדמת יותר. נתיב התחבורה הציבורית בכפר סבא פתוח כעת לשימוש הכולל שילוב תשתיות מתקדמות, תחבורה ציבורית, תחנות מתקדמות ושבילי אופניים.

תאריך:  16/03/2023   |   עודכן:  16/03/2023
+התקדמות משמעותית לקראת סגירה תקציבית למימון הרפורמה בתעריפי התח"צ
11:16 16/03/23  |  עידן יוסף

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, כינס את הוועדה לישיבת מעקב אחר יישום הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, ועדכן כי קיים השבוע ישיבה עם שרת התחבורה מירי רגב, ממלא-מקום מנכ"ל משרדה ונציגי האוצר, וכי חלה התקדמות משמעותית בתקצוב למימון הרפורמה. עם זאת ציין ביטן, כי עוד אין סיכומים, אז הוא מאמין שבקרוב זה יקרה. "אני מאמין שנגיע לתוצאה שרצינו, כי הרפורמה חשובה לאזרחי ישראל, למבוגרים, לתושבי הפריפריה ולצעירים ונעשה הכל כדי שזה יקרה", אמר.
הדיון היום התקיים ברקע פגישה שקיים בתחילת השבוע, ולאחר שבשבוע שעבר שב ודרש כי משרד האוצר יוסיף 40 מיליון שקלים לתוכנית, שתוקצבה בכחצי מיליארד שקל, ומשרד התחבורה יוסיף 40 מיליון שקל. עוד ביקש ביטן, כי הביטוח הלאומי יתקצב נסיעת נכים בכסאות גלגלים חינם ברכבת כל עוד אין להם חלופה אחרת.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתיב תחבורה ציבורית דו-סטרי משודרג לרחוב ויצמן-מזרח בכפר סבא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מנכ"ל אלקטרה אפיקים עודד כהן סיים את תפקידו והוחלף על-ידי טל כהן    עם כניסתו של המנכ"ל החדש בוצעו שינויים מבניים וארגוניים, אך אלקטרה אפיקים אומרת כי הדבר אינו מעיד על מצבה הכלכלי    גם מנכ"ל חברת-הבת אלקטרה אפיקים תעבורה 2021 מסיים את תפקידו אך באופן תמוה לא ימונה לו מחליף    מיכה קופילובסקי יחליף את טל כהן כמנכ"ל דן בדרום ודן ב"ש    אבי בלו יחליף את קופילובסקי כמנכ"ל תנופה
עידן יוסף
שינויים בקווי התחבורה הציבורית נועדו לשפר את הקישוריות בין היישובים הבדואים לבאר שבע    המטרה לאפשר נסיעה מהירה ונוחה לאזורי תעסוקה, לימודים, פנאי ומסחר, ובכללם אזור התעשיה עמק שרה
עידן יוסף
ועד עובדי ירושלים רמאללה איחוד קובל על תשלום שכר חלקי ותנאי עבודה גרועים והודיע על השבתת השירות    ההנהלה טוענת כי אינה יכולה לשלם מבלי שייחתם הסכם עם משרד התחבורה, אך במשרד התחבורה מאשימים את ההנהלה בפגיעה בנהגים במטרה להפעיל לחץ על המשרד
עידן יוסף
בשמונה השנים האחרונות כיהן קדם, מתכנן תחבורה במקצועו, במגוון תפקידים בכירים במינהל תכנון ופיתוח תשתיות במשרד התחבורה    בין היתר כיהן קדם כמנהל אגף בכיר תכנון תחבורתי
עידן יוסף
הולך וגובר השימוש ביישומוני תשלום עבור תחבורה ציבורית, כאשר כ-12% מכלל העסקות משולמות כך    נקודת הפתיחה של מוביט איפשרה לה להתבסס חזק בשוק    יישובים חרדים וערבים משתמשים בביישומונים בתדירות נמוכה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il