X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קווים. דוח עגום [צילום: אברהם שטרן]
דוח הבקרה על התחבורה הציבורית
כ-800 אלף נסיעות לא עמדו בלו"ז
הציון הממוצע לתחבורה הציבורית בישראל הוא 72 בלבד חברת נסיעות ותיירות מובילה ציונים נמוכים לחברות דן, מטרופולין, קווים ואלקטרה אפיקים קווי חברת קווים סובלים מחריגות קשות ברמת הדיוק
תחבורה ציבורית - פרופיל
28 מפעילי תחבורה ציבורית
מחזור שנתי של כ-9.1 מיליארד שקל
כ-11,600 אוטובוסי תחבורה ציבורית
כ-607 מיליון נסיעות נוסע בשנה

בשנת 2022 לא יצאו לדרך 580,558 נסיעות בתחבורה הציבורית ו-388,125 נסיעות איחרו או הקדימו משמעותית. כך עולה מדוח חציוני שמפרסמת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה המתייחס ל-27,589,080 נסיעות שנקבעו ברישוי הקווים.
בהשוואה בין החציון הראשון של השנה לחציון השני ניכרת הרעה בשירות - עלייה של 36 נקודות האחוז באי-הביצוע ועלייה של 32 נקודות האחוז בשיעור ההקדמות והאיחורים.
הציון הממוצע לתחבורה הציבורית עומד על 72 בלבד. הציונים, שנעים בין 0 ל-100, מבוססים על מגוון גורמים כמו אמינות השירות, בטיחות, ניקיון, התנהגות נהגים ושירות לקוחות. הדוח כולל שימוש בבקרה תפעולית עבור מפעילי תחבורה ציבורית, בקרה אלקטרונית שכללה 13,586,336 נסיעות וכן סקרי שביעות רצון למדידת שביעות רצון הנוסעים. הדוח מכסה ממצאי בקרה ותוצאות סקרים עבור החציון השני של 2022, והדוח הבא יציג את הציון המעודכן לשנת 2023.

חלוקת הציונים

חברת נסיעות ותיירות נצרת עומדת בראש עם ציון מרשים של 96.47, אחריה המועצה האזורית חבל אילות עם 94.92 וחברת גלים (רהט) עם 94.69. שלוש החברות הללו קיבלו ציונים גבוהים על איכות השירות המצוינת, האמינות ושביעות הרצון הכוללת של הלקוחות.
חברות נוספות שהופיעו לחיוב כוללות את אקסטרה (נתניה) עם ציון של 94.05 ואת נתיב אקספרס ב-93.01. גם ג'י בי טורס קיבלה ציון מכובד של 90.77.
מצד שני, היו כמה חברות שקיבלו ציונים גרועים במיוחד. הביצוע הגרוע ביותר היה זה של חברת דן עם ציון של 57.39, ובתחתית מטרופולין וקווים עם 54.3 בלבד. שלוש החברות קיבלו ציונים נמוכים על איכות השירות הירודה ודירוגי שביעות רצון נמוכים של הלקוחות.
חלק מהחברות שקיבלו ציונים מאכזבים כוללות את אלקטרה אפיקים עם ציון של 61.02, אגד תעבורה (אלקטרה אפיקים תחבורה 2021) ב-60.08 וירושלים רמאללה איחוד עם ציון של 67.32.
חברת סופרבוס קיבלה ציון של 77.38, שהוא נמוך יחסית לביצועי המובילות, אך עדיין נחשב לציון הגון. תנופה קיבלה גם כן ציון ממוצע של 75.16. אגד קיבלה ציון טוב - 85.28.
בראש רשימת האשכולות שבהם הכי הרבה נסיעות לא מבוצעות נמצא אשכול השרון של חברת מטרופולין (כמעט 8% לעומת 3.3% בחציון הראשון). גם אשכול שרון חולון מרחבי של מטרופולין סובל משיעור גדו של אי-ביצוע - כמעט 6% לעומת 2.8%. אשכולות נוספים ברשימת אי-הביצוע - תל אביב (דן) עם 6.1% ואונו-אלעד (קווים) עם 5.65%.
הציון הממוצע לשירות העירוני ולשירות המטרופוליני הוא 71 ולבין-עירוני 85. האשכולות הפריפריאליים מקבלים ציון ממוצע 74.
הקווים המובילים באי עמידה בזמנים הם בעיקר כאלה של חברת קווים - קו 55 (קווים, אונו אלעד), 210 (קווים, חשמונאים), 240 (קווים, חשמונאים), 68 (קווים, אונו אלעד), 36 (קווים, אונו אלעד), 113 (קווים, חשמונאים), 220 (קווים, חשמונאים), 56 (קווים, אונו אלעד), 612 (מטרופולין, שרון חולון מרחבי).

תאריך:  27/03/2023   |   עודכן:  27/03/2023
+תנועת הרכבות בין תחנות יבנה מערב ות"א חוזרת לסדרה בהדרגה
13:07 27/03/23  |  עידן יוסף

תנועת הרכבות בין תחנות יבנה מערב ות"א חוזרת לסדרה בהדרגה, לאחר שהופסקה לכשעתיים בעקבות תקלה.

+בשל תקלה הושבתה זמנית תנועת הרכבות בין יבנה לת"א
11:42 27/03/23  |  עידן יוסף

בשל צורך בתיקון כבל חשמול בתחנת חולון וולפסון, מופסקת כעת ובאופן זמני תנועת הרכבות בין תחנות יבנה מערב (מדרום) ות"א (מצפון), ותחנות ראשל"צ משה דיין, בת ים וחולון נסגרות זמנית לשירות עד לחידוש התנועה, הצפוי בשעה הקרובה. הסעיות הוזמנו לתחנת יבנה מערב.

+התחבורה הציבורית תוחרג מהשביתה
10:31 27/03/23  |  עידן יוסף

כרגע התחבורה הציבורית תוחרג מהשביתה עליה הכריזה ההסתדרות הכללית על-מנת שאנשים יוכלו לנוע ברחבי הארץ למחאה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
איתמר לוין
עמית דחה את עתירת עיריית חולון נגד מעבר הקו בשולי פארק החולות - ומביע תקווה שהפגיעה הסביבתית תהיה מינימלית וקצרת ימים
עידן יוסף
יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל מסיימת את כהונתה לאחר שתי קדנציות ו-35 שנות עבודה ברכבת ישראל    מטרתה המקצועית הבאה - סגנית מנהל אגף דלק ואנרגיה    "אחרי 35 שנים כעובדת ברכבת, כנראה הגיע גם הזמן שלי"
שיר טורם-הספרי
מדינת ישראל מצויה כאמור בצומת ארכימדית - האם היא והלכת להיות בעקבות מדינת עולם שלישי צפופה ומתאפיינת בקריסת תשתיות לעייפה דוגמת בנגלה דש, או שעליה ללכת בעקבות מדינות מערביות נאורות הצפופות אף הן, דוגמת קוריאה הדרומית, בלגיה והולנד, שהצליחו להתגבר על בעיית הצפיפות באוכלוסייה
עידן יוסף
המליצה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לאשר את הקמת הקו שיחבר את דרום מזרח העיר עם דרום מערב העיר    התוכנית כוללת הקמת מסילות, מתקנים, תשתיות, תחנות ומיזמים משלימים לשיפור איכות המרחב העירוני    הוועדה דנה בהתנגדויות, קיבלה חלקן ודחתה את רובן, והמשך הדיון בהתנגדויות יהיה בפני הוועדה המחוזית
עידן יוסף
מ-23 באפריל צפויים להתחיל לפעול 74 אוטובוסים מונגשים (מתוך 130) ב-28 קווים בין-עירוניים שבהם אין חלופה רכבתית ישירה    עלות ההנגשה יקרה במיוחד ובמשרד התחבורה ספקנים לגבי הצורך והביקוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il