X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישיבת הקבינט הכלכלי חברתי
תמיכת שרי הליכוד בעבודות הרכבת בשבת עוררה עימות בקבינט
שרי יהדות התורה והציונות הדתית הביעו התנגדות להמשך עבודות החישמול בשבת שר האוצר אמר שאם סוגרים את איילון לצורך הפגנות אפשר לסגור גם לצורך עבודות השר כץ: העבודות יתעכבו למשך שנים

עימות בקבינט הכלכלי חברתי בין שר השיכון לשרי הליכוד סביב עבודת לחשמול הרכבת בשבת. השר יצחק גולדקנופף (יהדות התורה): "אנחנו דורשים שלא יחללו שבת ולא יאפשרו עבודות בשבת של לחשמול הרכבת. אם יעבדו בשבת כוח עליון יעכב את זה. אין בזה ברכה". שר התיירות חיים כץ (הליכוד), שבעבר היה שר העבודה, אמר: "זה שטויות. אני בעד השבת. יחד עם זה צריך לאפשר לחשמל בשבת את הרכבת. הרי זה ייקח שנים. אז מה? בוא נכבה גם את ערוץ 12 שמשדר בשבת. אי-אפשר לעצור הכל.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) הציע לסגור את איילון בשביל העבודות: "עלינו לשמור על השבת. הטיעון שמחייב עבודה בשבת היא שאסור לסגור את איילון. הנה אנחנו רואים שסוגרים את איילון בהפגנות. אז אולי יש הזדמנות לסגור את איילון לטובת כך שלא יצטרכו לעבוד על חישמול הרכבת בשבת״. השר גולדקנופף מחא כפיים לשמע הדברים. סמוטריץ' ציין כי אם הבעיה היא כספית, לא תהיה בעיה להביא את הכסף כדי למנוע עבודות בשבת.
סגן שרת התחבורה אורי מקלב (יהדות התורה): "אסור לעבוד בשבת. זו תקלה. אנחנו צריכים להקל על נתניהו ולא לייצר לו עוד משברים עם עבודות בשבת. אין סיבה שיעבדו בשבת".
כץ: "כשהייתי שר עבודה וידאנו שיהיו מינימום עובדים יהודים בשבת. העבודות הן נסתרות מהעין ומדובר בעבודות תחזוקה לפיקוח נפש ושמירה על בטיחות הציבור".
שר הטכנולוגיה והמדע אופיר אקוניס (ליכוד) טען: "הסטטוס-קוו מאפשר כבר שנים לקיים עבודות בשבת ברכבת. אין ברירה. אם רוצים שהרכבת תיסע בראשון - חייבים לטפל בה כי זה פיקוח נפש".

בין יתר הנושאים שעלו לדיון אישר הקבינט את הסכם העקרונות עם הרכבת שכולל תקציב של 16 מיליארד לתפעול שוטף ו-46 מיליארד לפיתוח תשתיות עד שנת 2026. חלק מהסכם העקרונות כולל בתוכו תקציב בסך 200 מיליון שקלים לתכנון מסילת רכבת שתחבר בין קריית שמונה לאילת. שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית), התייחס לנושא ואמר: "פיתוח קו הרכבת הוא תחילת תהליך בעל חשיבות לאומית ועתיד ליצור חיבור מסילתי של הנגב והגליל למרכז הארץ. אמשיך לפעול למען הנגב והגליל כדי לפתח, לחזק ולקדם את ההתיישבות".
שרת התחבורה מירי רגב ציינה כי הביקוש לרכבת צפוי לגדול בעשור הקרוב מ-70 מיליון נסיעות בשנה כיום לכ-100 מיליון נסיעות בשנת 2025, ולכ-250 מיליון בשנת 2030.

תאריך:  23/04/2023   |   עודכן:  23/04/2023
+הקבינט: כל חברי הוועדה המייעצת לאבטחה יוחלפו
23:57 23/04/23  |  עידן יוסף

חברי הקבינט קיבלו בשבוע שעבר החלטה חריגה - להחליף את כל חברי הוועדה המייעצת לאבטחה. מדובר בוועדה רשמית של המדינה המייעצת באבטחת סמלי השלטון - וגם למשל על אבטחת בני משפחת נתניהו. הוועדה נותנת את המלצותיה לוועדת השרים לענייני השב"כ, שקובעת את סידורי האבטחה.
בראשות הוועדה עומד כעת יורם טורבוביץ', שהיה ראש הסגל של ראש הממשלה לשעבר אולמרט, והיה מעורב גם במו"מ מטעם גנץ. הוא מונה לתפקיד בזמן כהונתו של בנט בראשות הממשלה. שרי הקבינט גם קבעו דד ליין להחלפתם של כל חברי הוועדה - בתוך 120 יום, וכן לקבוע תנאים לחברות בוועדה (כאן חדשות).

+חשש בליכוד: פינוי ח'אן אל-אחמר כעת יפגע "בתהליך ועידת שארם" מול הפלשתינים
20:52 23/04/23  |  עידן יוסף

בליכוד חוששים כי הכרזה על פינוי ח'אן אל אחמר כעת עלולה לפגוע "בתהליך שארם". בטיוטת תשובת המדינה לבג"ץ, נכתב כי "במסגרת ההצהרה המשותפת בסיום הוועידות, הצהירו הצדדים כי נפגשו במטרה לייצר אופק מדיני בין היתר, על השיקולים
הרחבים הנוגעים לעניין אופן ועיתוי מימוש צווי ההריסה במתחם ח'אן אל אחמר.
"על-רקע האמור, ואחר שהדברים נבחנו על-ידי גורמי המקצוע במטה לביטחון לאומי ועל-ידי היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, נמצא כי מתן הצהרה בעת הנוכחית על מועד מימוש צווי ההריסה במתחם ח'אן אל אחמר עלולה אף היא לפגוע במאמצים שמתקיימים כעת להורדת המתיחות בין הצדדים ולהגעה להסכמות שונות במסגרת תהליך זה, לרבות ביחס למימוש צווי ההריסה בשטח, כפי שיפורט בהמשך" (ישראל היום).

+מיארה נגד בן-גביר: מינויים במשטרה אינם כלי להתערבות
17:57 23/04/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מבהירה שאסור לבן-גביר להתערב בפעילותה האופרטיבית של המשטרה באמצעות מימוש סמכותו לעסוק במינויים, ואגב כך להעביר מסרים בעלי אפקט מצנן

אשד. ההדחה בוטלה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אגד  אגד תעבורה  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אמיר אסרף / Amir Asraf  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  דן / Dan  חיים כץ / Haim Katz  יהדות התורה והשבת  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משרד התחבורה  ניר ברקת / Nir  Barkat  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  קווים  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמיכת שרי הליכוד בעבודות הרכבת בשבת עוררה עימות בקבינט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
מירב ארד
נתניהו: נמשיך לפתח את יישובי עוטף ישראל, לטובת כל המדינה    מחוץ לאולם מחו המתנגדים לרפורמה במערכת המשפט    בהמשך יהיום יפגש נתניהו עם ראשי הרשויות בעוטף
איציק וולף
מינויה של גולן כשרה לקידום מעמד האישה, משרד שלא קיים כיום, הוסר מסדר יומה של מליאת הכנסת לאחר שנתניהו הציע לה לכהן כקונסולית ישראל בניו-יורק
עידן יוסף
בפגישה שקיים עם אנשי משרדו עם חברי פורום קו העימות, אמר שר האוצר: "הכנסנו בתר"ש הקרוב מאות מיליוני שקלים לארבע השנים הקרובות. בנוסף, תקציב רכבת קריית שמונה אושר"    השרה סטרוק: "נקדם תוכנית לקליטת 2,000 משפחות חדשות בישובים שלאורך הגבול"
עידן יוסף
כך החליטה מועצת החכמים של שס בהתייעצות עם דרעי    המועצה מדגישה כי מדובר במינוי זמני עד לתיקון החוק שיאפשר ליו"ר התנועה לשוב ולכהן כשר
מירב ארד
ציין: מדובר בניסיון של החלפת ערכים בתקציבים    הבהיר: "הדבר היחידי שהמציאות מחייבת הוא שוויון בנטל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il