X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ליקוורניק. "כולנו נשלם את המחיר" [צילום: תומר הרפז]
דירקטוריון נת"ע: החלטת רגב פזיזה ותפגע בכלכלת ישראל
בעקבות החלטת שרת התחבורה להוציא מנת"ע את הקמת המטרו מזהיר הדירקטוריון כי כל שנת של עיכוב תעלה למשק הישראלי לא פחות מ-25 מיליארד שקלים, תפגע בכלכלת המדינה ובאמון המשקיעים ואף תפגע בהמשך הקמת קווי הרכבת הקלה

דירקטוריון נת"ע בראשות היו"ר מיה ליקוורניק, שלח (יום ה', 4.5.23) מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, שבו כתב כי החלטתה להוציא את הטיפול במטרו מנת"ע ולהעבירו לחברה אחרת הותירה את כל שדרת הניהול של נת"ע בתדהמה, שכן מהחלטה זו עלול להשתמע למעשה חוסר אמון מוחלט בחברה, החל בדירקטוריון שלה, מנהליה ועד אחרון עובדיה. לאור כך, דירקטוריון החברה התכנס אמש בשעות הערב המאוחרות לדון בדחיפות בהשלכות ההחלטה האמורה.
בעקבות הדיון, דירקטוריון החברה הודיע לשרה כי הוא רואה בהחלטתה שגויה מעיקרה, ומזהיר כי היא תגרום נזק למדינת ישראל ולתושביה, וזאת מן הנימוקים הבאים:
  • חוסר יציבות - כלכלת ישראל והמשק הישראלי מצויים בחודשים האחרונים בטלטלה גדולה, לנוכח המציאות הפוליטית המורכבת בישראל, בשילוב התנודתיות בשווקים המקומיים והבינלאומיים. רק לפני ארבעה חודשים קיבלה ממשלת ישראל פה אחד החלטה כי המטרו ישאר באחריות החברה. הודעת השרה משדרת חוסר יציבות ותזזיתיות שיש בה להשליך על ההתנהלות הכללית של המשק, כדלק על מדורה בעיתוי אומלל ובלתי נתפש זה. פרויקט המטרו מהווה את אחד מפרויקטי התשתית הרכבתי הגדולים בעולם, ומעורבים בו כבר כיום גופים בינלאומיים רבים. מכרז מנהלי הקווים נמצא בעיצומו, וכיום מתמודדים בו שבעה קונסורציומים בינלאומיים משמעותיים, בהם משתתפות מיטב החברות הבינלאומיות בתחום. ההודעה משדרת לגופים אלו מסר מבלבל ומטריד, העלול לפגוע בהמשך השתתפותם של גופים גלובליים אלה בהליכים, ופוגעת בודאות הכלכלית של המדינה ובאמינות ממשלת ישראל בשוק התשתיות הגלובלי. פגיעה שכזו במיזם הלאומי החשוב ביותר של מדינת ישראל תגרור אחריה פגיעה חמורה במשק הישראלי ובאזרחי המדינה, ובאמון הגופים המשתתפים כבר כיום במכרז כמו גם אזרחי המדינה.
  • פגיעה בהקמת קווי הרכבת הקלה - ההחלטה האמורה עלולה לפגוע מיידית גם בהמשך הקמת קווי הרכבת הקלה. לדוגמה, הבעת אי-האמון הקיצונית בחברה כלפי כולא עלמא עלולה להקשות על זכייני ה-PPP בקווים הירוק והסגול להגיע לידי סגירה פיננסית עם בנקים מלווים בחו"ל. השפעה שלילית נוספת עלולה לחול גם על מכרז ה-line mangers אשר למעשה הצעות בו כבר התקבלו ונבדקות בימים אלו, כמו גם על שלל תהליכים משמעותיים לתכנון המטרו בהם עוסקת החברה בימים אלו.
בהודעת הדירקטוריון נכתב עוד: "דירקטוריון החברה סבור, כי ההחלטה התקבלה במנותק מהמצב בפועל של הקו האדום וללא בדיקת העובדות והחלופות. תהליך הקמת הקו האדום אכן מתמשך מעבר למתוכנן, אך כיום החברה נמצאת כפסע מהפעלתו של הקו. את הלקחים והמסקנות מטעויות שנעשו בהקמת הקו יישמה החברה בהצלחה במיזמים של הקמת הקווים הירוק והסגול, המצויים בעיצומם, שני מיזמים מורכבים וגדולים שנת"ע עומדת במקצועיות בלוחות הזמנים ובתקציב הקמתם.
"החלטה האמורה התקבלה בפזיזות שכן זו לא התקבלה על יסוד בדיקה, מחקר או עבודת מטה היכולים להצדיק אותה. בידי חברת נת"ע ידע מקצועי ייחודי נצבר בתחום הרכבות, בדגש על עבודה במרקם עירוני צפוף, מרובה תשתיות, בעלי ענין, וחוצה רשויות. אין עוד גוף בארץ, לבד מנת"ע, בעל ידע בתחום תכנון והקמה של רכבות בתת-הקרקע, במיזמים בהם קיים שילוב מסובך של הנדסה אזרחית עם מאות מערכות מורכבות. להערכתנו, אין חברה ממשלתית אחרת שיש לה כעת את הידע והניסיון בנושא. כך שהעברת המיזם לחברה אשר אין בידיה ידע מקצועי ייחודי וניסיון נצבר כאמור יוביל לפגיעה ממשית במיזם, ובפועל, יפגע במדינה ותושביה, בדגש על לוחות הזמנים להקמתו ותקציב המיזם. וזאת יש להדגיש: כל שנת של עיכוב תעלה למשק הישראלי לא פחות מ-25 מיליארד שקלים. ברור לגמרי, כי רכישת הידע המקצועי והנסיון העצום שצברה נתייע במהלך השנים, ידע שערכו לא יסולא בפז, יארך בחברה אחרת שנים ארוכות בהן נשלם כולנו את דמי הלימוד היקרים.
הבעת אמון בהנהלה
נת"ע מזהירה כי נטילת האחריות ממנה תוביל לעיכוב של שנים בהשלמתו והפעלתו. "תושבי מדינת ישראל 'צמאים' למצרך שהפך להכרח: העומסים בכבישים נהיו בלתי אפשריים במיוחד במרכזה של ישראל, לכן למעשה ההחלטה האמורה תגרום לעוול לכל תושבי המדינה, ובראשם תושבי הפריפריה המבקשים להגיע לעבודה וללימודים במרכז, ולפגיעה אנושה במשק ובכלכלה הישראלית כולה.
הדירקטוריון הביע את אמונו במנכ"ל החברה חיים גליק, בהנהלת החברה, וביתר עובדי החברה ומחזק אותם. דירקטוריון החברה סבור שחברת נת"ע הובילה בהצלחה את הקמת הקו האדום, והיא תעמוד בגאון בכל המשימות ואתגרי החברה, לרבות מימוש המטרו.
דרישה לדיון מעמיק
לנוכח זאת, דירקטוריון החברה דורש לקיים לאלתר דיון בהשתתפות שרת התחבורה רגב ולהשהות את החלטתה. דירקטוריון החברה סבור שיש ליתן לו להסביר את עמדתו לשרה ולצמרת משרד התחבורה, יחד עם הגורמים הרלוונטים בממשלה שאמורים לאשרר סופית את ההחלטה, ורואה בחומרה את העובדה שהחלטה כה מרחיקת לכת בדבר עתיד החברה נעשתה ללא היוועצות עימו.
העתק מן המכתב נשלח לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולמנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים.

תאריך:  04/05/2023   |   עודכן:  04/05/2023
+מיקי זוהר: "בארבעת החודשים האחרונים דיברנו המון ועשינו מעט ועלינו לשנות זאת"
13:08 04/05/23  |  מירב ארד

השר מיקי זוהר על התנהלות הממשלה בראיון לכאן רשת ב': "אנחנו מנהלים את המדינה יחד עם השותפות הקואליציוניות ולא מנוהלים על ידיהן. בארבעת החודשים האחרונים דיברנו המון ועשינו מעט ועלינו לשנות זאת, ביוקר המחיה, בסוגיות הביטחוניות, במשילות וכמובן בהעברת הרפורמה".

+ישראל הידרדרה 11 מקומות בדירוג חופש העיתונות ב-2023
09:47 04/05/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"עיתונאים ללא גבולות": ממשלת נתניהו מאיימת על חופש העיתונות  ▪  ישראל מדורגת במקום ה-97 מבין 180 מדינות, הרחק מאחורי המדינות העשירות והמפותחות

"תקשורת ריכוזית ובלתי רווחית" [צילום: פלאש 90]
+הקואליציה מקדמת חוק גירוש משפחות מחבלים
08:54 04/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ניסיון מצד הליכוד לקרוץ לעוצמה יהודית בחיזוק המאבק בטרור  ▪  ומול יהדות התורה: פגישת פיוס בין נתניהו לפרוש לצד הצהרה לוחמנית מצד גולדקנופף

שלום דנינו, דני דנון ואופיר כץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אגד  אגד תעבורה  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אמיר אסרף / Amir Asraf  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  דן / Dan  חיים גליק / Haim Glik  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיה ליקוורניק /  "  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משרד התחבורה  ניר ברקת / Nir  Barkat  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  קווים  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירקטוריון נת"ע: החלטת רגב פזיזה ותפגע בכלכלת ישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שביתת נהגי תעבורה בנמל אשדוד
חשדנית  |  4/05/23 13:15
2
ומה הקשר לנת"ע ? ל"ת
מתעניין בחשדות  |  4/05/23 17:45
3
קשור למשרד התחבורה ל"ת
חשדנית  |  4/05/23 19:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
איתמר לוין
"עיתונאים ללא גבולות": ממשלת נתניהו מאיימת על חופש העיתונות    ישראל מדורגת במקום ה-97 מבין 180 מדינות, הרחק מאחורי המדינות העשירות והמפותחות
עידן יוסף
ניסיון מצד הליכוד לקרוץ לעוצמה יהודית בחיזוק המאבק בטרור    ומול יהדות התורה: פגישת פיוס בין נתניהו לפרוש לצד הצהרה לוחמנית מצד גולדקנופף
עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית קורא לראש הממשלה ליישב את ההדורים מול בן-גביר: "כנס אותנו עוד היום לדיון. נעלה את הדעות השונות, נשים את חילוקי הדעות והויכוחים בתוך החדר פנימה"    "הפרס הגדול ביותר שאנחנו יכולים לתת לטרור זה להפיל ממשלה טובה, גם אם לא מושלמת"
עידן יוסף
בן-גביר בתגובה: מוזמן לפטר אותנו אם אינך רוצה ממשלת ימין מלא; מעכשיו - מפסיקים להגיע להצבעות    ראש הממשלה מבהיר לעוצמה יהודית כי רק הוא מחליט מי הם הגורמים הרלוונטיים להשתתפות בדיונים הביטחוניים, וכי רק הוא, גלנט, צה"ל ומערכת הביטחון מנהלים את האירוע
ציפי לידר
רפורמה משפטית - למשפטנים בלבד!    לפיד מדבר? טול קורה מבין עיניך    ולקינוח    לפיד מדבר על לימודי ליבה לחרדים? מעניין מי מדבר, והרי אפילו תעודת בגרות אין לאיש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il