X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רגב מציגה את מפת המסילות (הטשטוש במקור) [צילום: תקשורת השרה]
האוצר נגד רגב: "150 מיליארד שקל זה לא קיוסק"
במכתב לשרת התחבורה הזהירו בכירי האוצר מפני "מחיר הטעות" בביצוע שינוי כה משמעותי של העברת המטרו מנת"ע ללא עבודת מטה מתריעים: פוטנציאל לאי ודאות בקרב הגורמים המעורבים
דירקטוריון נת"ע: החלטת רגב פזיזה ותפגע בכלכלת ישראל
עידן יוסף
בעקבות החלטת שרת התחבורה להוציא מנת"ע את הקמת המטרו מזהיר הדירקטוריון כי כל שנת של עיכוב תעלה למשק הישראלי לא פחות מ-25 מיליארד שקלים, תפגע בכלכלת המדינה ובאמון המשקיעים ואף תפגע בהמשך הקמת קווי הרכבת הקלה
לרשימה המלאה

במשרד האוצר זזועמים על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות החלטתה להעביר את פרויקט המטרו השאפתני מחברת נת"ע לחברת נתיבי ישראל. במכתב ששלחו בשבוע שעבר החשב הכללי יהל רוטנברג והממונה על התקציבים באוצר, יוגב גרדוס, הם מפצירים ברגב שלא להעביר את הפרויקט מנת"ע ולקיים דיון ובחינה מעמיקים בסוגיה.
בתוך כך, בכירים במשרד אוצר תקפו את רגב ואמרו: "פרויקט של 150 מיליארד שקל הוא לא דומה לניהול של קיוסק".
בכירי האוצר כתבו לשרה רגב: "פרויקט המטרו נמצא בשלב קריטי הכולל תכנון וגיבוש עקרונות היסוד, אשר יש בו כדי להשפיע על הפרויקט כולו. זאת ועוד, פורסמו מכרזים לניהול ותכנון קווי המטרו, בהיקף של מיליארדי שקל המנוהלים כיום בחברת נת"ע. העברת הפרויקט כולו לידי חברה אחרת, ללא הערכות ועבודת מטה הוא שינוי מהותי ביותר, בעל משמעות גדולה, אשר יש לתת עליה את הדעת ולבחון אותה לעומק טרם קבלת החלטה.
"מחיר הטעות להחלטה כאמור, ללא חשיבה מוקדמת וביסוס מקצועי עלול להיות כבד מאוד. כמו-כן, עצם ההצהרה על שינוי זה, יכולה להביא לאי-ודאות בקרב הגורמים השונים המעורבים בפרויקט, וגם בכך יש כדי להשפיע על אופן התקדמות הפרויקט".
"לעמדתנו", כתבו רוטנברג וגרדוס, "טרם קבלת החלטה בנושא יש לבחון את כלל המשמעויות הנגזרות, ובכלל זאת ההשפעה על לו"ז ותקציב הפרויקט. כמו-כן, בתהליך הבחינה יש להתייחס לעבודת המטה שבוצעה זה מכבר ואומצה על-ידי הממשלה לפני כמספר חודשים". תוצאתה של עבודת מטה זו, לפי המכתב, היא קבלתה של הממשלה החלטה רק לאחרונה כי נת"ע תנהל את פרויקט המטרו יחד עם פרויקטי הרכבת הקלה בגוש-דן וחברה ממשלתית חדשה תהיה אחראית על תפעול הפרויקטים.
הבכירים הסבירו כי בראש מיזמי התשתית שמבצעת המדינה "ניצב פרויקט הרכבת התחתית בגוש-דן (המטרו), אשר צפוי להסיע בשיאו כשש מאות מיליון איש בשנה. הפרויקט צפוי לשפר בצורה משמעותית את המרחב כולו במספר רב של היבטים, כך שישפיע על מרחב גוש-דן ועל מדינת ישראל כולה, והתועלת המשקית המוערכת ממנו הינה כ-30 מיליארד שקל בשנה".
סמוטריץ' מגבה את בכירי משרדו
בפגישה (יום א', 7.5.23) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', גיבה האחרון את בכירי משרדו. סמוטריץ' הבהיר כי אין להוציא את המטרו מידי נת"ע, לנוכח היותה מוקד ידע בתחום הסעת המונים. עם זאת, שר האוצר תומך בשינוי מבני בנת"ע, ובהעברת ניהול המטרו לאגף נפרד וחדש בחברה.
בפגישה סוכם, שבשבועיים הקרובים תוגש לממשלה הצעה להחלטה לחיבור קריית שמונה לאילת באמצעות רשת רכבות ורכבת מהירה עד אילת.

תאריך:  08/05/2023   |   עודכן:  08/05/2023
+משרד התחבורה נדרש להבהיר תעריפי הנסיעה למירון
11:43 08/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ארגון אמת ליעקב דורש ממשרד התחבורה לחשוף את הליך קביעת מחירי הנסיעה למירון, לאחר החשיפה ב-News1 על תעריפים גבוהים שנקבעו בצורה שרירותית וללא הליך סדור

אוטובוס למירון [צילום: אברהם שטרן]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר נגד רגב: "150 מיליארד שקל זה לא קיוסק"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חשיפה: נוסעים להילולת רשב"י במירון נדרשו בחוסר סמכות לשלם יותר עבור נסיעה בתחבורה הציבורית למרות שהתעריף לא השתנה בצו כפי שדורש החוק    ייתכן כי המשרד יידרש להחזיר כספים שנגבו ביתר מרבבות החוגגים ששילמו ביתר עבור נסיעתם
עידן יוסף
שרת התחבורה החליטה כי הרכבת הקלה לא תגיע לראשון לציון    במקומה, מבקש המשרד לקדם חלופת רכבים ארוכים יותר מ-19 מטרים וכעת מבקש להבין במה כרוכה החלטת השרה לשנות את התכנון המקורי
עידן יוסף
אוטובוסים חדשים שייכנסו לשימוש ימוגנו במחיצות בטוחות יותר בתקינה אירופית כחלק ממרכב הרכב    החידושים: שדה ראייה מלא לנהג וזכוכית מחוסמת אשר אינה מתנפצת    המימון לא יגיע מהמדינה אלא מהמפעילים שיחויבו להתקנתן במכרזים החדשים
עידן יוסף
בדרך להפעלה מסחרית של קו הרכבת הקלה הכולל הארכות עד נווה יעקב בצפון ועד הדסה עין כרם בדרום יחלו השבוע נסיעות מבחן הצפויות להימשך מספר חודשים בשעות היום והלילה    בשלב הראשון יופעל הקו מנווה יעקב עד צומת אורה, ובהמשך עד לסופו של המסלול להדסה עין כרם
עידן יוסף
הקו האדום לא ייפתח החודש כמתוכנן    גורמי המקצוע: בעיות בטיחות מונעות את פתיחת הקו האדום כעת    נת"ע חרגה מהתקציב ב-3 מיליארד שקלים ומלוחות הזמנים    מסתמן: הניהול יעבור לנתיבי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il