X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירידה חדה בשביעות הרצות מנהגי האוטובוס
תעודת עניות: אמון הנוסעים בתחבורה הציבורית יורד
שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית בתחילת 2022 ירדה יחסית לרמתה ב-2021 ניכרת ירידה בשביעות הרצון בכל המדדים, לרבות צפיפות, תדירות הקו, מצב האוטובוס, בטיחות, מערכת המידע, נוחות התשלום ושביעות רצון מנהג האוטובוס

משרד התחבורה פרסם דוח המציג את תחושות הציבור כלפי התחבורה הציבורית במחצית הראשונה של 2022. ככלל, שביעות הרצון בקרב נוסעי האוטובוס ירדה בהשוואה לשנת 2021.
הירידה נובעת בחלקה בשל היציאה ממשבר הקורונה והעלייה במספר הנוסעים למול המחסור בנהגים, אך יש בה כדי להעיד על כשל מצד הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בראשות רן שדמי, ואולי אף על מדיניות שרת התחבורה דאז מרב מיכאלי.
סקר מקביל המופיע באותו דוח בודק את עמדות הציבור הכללי כלפי התחבורה הציבורית גם אם אינם משתמשים בה. על-פי סקר זה מירב הרגש השלילי כלפי התחבורה הציבורית נובע מהתחושה שאמינותה נמוכה. הכוונה היא לאי-דיוק בזמנים, אי-עצירה בתחנה או אי-הופעה כלל. בנוסף, מודגשים בדוח נושאים בעייתיים כמו משך הנסיעה, הצפיפות ותדירות השירות.

שביעות הרצון שנמדדה במהל הנסיעה ירדה בכל רחבי הארץ. היא נמוכה במיוחד במזרח ירושלים (5.3) בפער ניכר מיתר המחוזות. שביעות הרצון בשירות הבין-מחוזי, במטרופולין חיפה ובמחוז גולן, גליל ועמקים טובה, אך גם בה נרשמה כאמור ירידה. ביתר המחוזות היא ברמה בינונית.
ניכרת ירידה בשביעות הרצון בכל המדדים (צפיפות, תדירות הקו, מצב האוטובוס, הביטחון האישי, הבטיחות בדרכים, מערכת המידע ונוחות התשלום). ירידה חדה נרשמה בשביעות הרצון מנהגי האוטובוס, מ־80 ל־74. עמידה בלוחות הזמנים היא המדד החשוב ביותר, וגם הוא ירד וקיבל ציון נמוך (60).
מסקר עמדות הציבור ניתן לראות כי משתמשי התחבורה הציבורית נוטים לראות אותה בחיוב. החשש מהקורונה כמעט נעלם לחלוטין והנושא העיקרי המכביד על השימוש בתחבורה ציבורית הוא האמינות - אוטובוסים שאינם מגיעים בזמן או מדלגים על התחנה.

תאריך:  09/05/2023   |   עודכן:  09/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעודת עניות: אמון הנוסעים בתחבורה הציבורית יורד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
האם במשרד התחבורה לא הפנימו את לקחי המטרונית שכתוצאה מהצבת מכונות תיקוף נגרמו עיכובים ממוצעים של 14 שניות?    ברכבת הקלה בגוש-דן לא יהיה ניתן לתקף את הנסיעה בתוך הקרונות
עידן יוסף
ארגון אמת ליעקב דורש ממשרד התחבורה לחשוף את הליך קביעת מחירי הנסיעה למירון, לאחר החשיפה ב-News1 על תעריפים גבוהים שנקבעו בצורה שרירותית וללא הליך סדור
עידן יוסף
במכתב לשרת התחבורה הזהירו בכירי האוצר מפני "מחיר הטעות" בביצוע שינוי כה משמעותי של העברת המטרו מנת"ע ללא עבודת מטה    מתריעים: פוטנציאל לאי ודאות בקרב הגורמים המעורבים
עידן יוסף
חשיפה: נוסעים להילולת רשב"י במירון נדרשו בחוסר סמכות לשלם יותר עבור נסיעה בתחבורה הציבורית למרות שהתעריף לא השתנה בצו כפי שדורש החוק    ייתכן כי המשרד יידרש להחזיר כספים שנגבו ביתר מרבבות החוגגים ששילמו ביתר עבור נסיעתם
עידן יוסף
שרת התחבורה החליטה כי הרכבת הקלה לא תגיע לראשון לציון    במקומה, מבקש המשרד לקדם חלופת רכבים ארוכים יותר מ-19 מטרים וכעת מבקש להבין במה כרוכה החלטת השרה לשנות את התכנון המקורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il