מתחת לאור הזרקורים, מסרבת סוגיית עבודות הציבוריות בשבת לשכוך. מדי שבת ממשיכות במרץ עבודות התשתית של הרכבת, לחשמול המסילות. אתר החדשות החרדי JDN פרסם לפני שבועיים תיעוד מהעבודות שקיימה
רכבת ישראל בתחנת האוניברסיטה בתל אביב, והשבוע פרסם אתר בחדרי חרדים שורת תיעודים מעבודות הרכבת הקלה בירושלים, ומעבודות רכבת ישראל בתחנות תל אביב האוניברסיטה, אשדוד וראש העין. כמו-כן דווח על עבודות ריתוך בשבת שהתקיימו לקראת ההילולה במירון.
ל-News1 נודע כי בחודש ינואר, הושג סיכום בעל-פה (שעד עתה לא פורסם בתקשורת), לפיו קודם להגשת בקשות מצד רכבת ישראל למשרד הכלכלה לבקש עבודות בשבת, תידרש שרת התחבורה
מירי רגב לוודא את חיוניות העבודות. מדובר למעשה בנוהג שהיה קיים לפני כמה עשרות שנים, שבו תנאי מקדים לבחינת עבודות בשבת אותן מבקש גוף ציבורי או ממשלתי, היה אישור הבקשה מצד גורם בכיר במשרד הממשלתי שמבקש את ביצוע העבודה בשבת.
עם זאת, אין מדובר באישור פרטני מצד השרה לכל עבודה, אלא באישור כללי לעקרונות המתווה, שבו נקבע אילו עבודות יתבצעו ואילו לא. ב
משרד התחבורה טוענים כי הדבר מבטיח את המשך הסטטוס-קוו בנושא. נזכיר כי בעבר התכחש שר התחבורה לשעבר לנוהל הישן, שהצריך אישור מקדים מצד השר, סגנו או מנכ"ל המשרד קודם להגשת הבקשה להיתר לגורמי המקצוע בזרוע העבודה. כ"ץ דחה פנייה מצד ח"כים חרדיים בנושא, ואף הציג בפניהם חוות דעת של יועמ"ש משרד התחבורה לפיה רק שר העבודה מוסמך להתיר עבודות בשבת. בכך פטר כ"ץ את עצמו בתחכום מאחריותו המיניסטריאלית כאחראי על המשרד שמזמין את העבודה.