X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עבודות הרכבת בשבת [צילום: נוכרי, באדיבות בחדרי חרדים]
פרסום ראשון ב-News1:
מנגנון אישור מקדים לשרת התחבורה בעבודות רכבת בשבת
עבודות הרכבת בשבת מתרחבות ובשבת האחרונה הוגדל מספר התחנות שבהן עבדו, ועבודות התקיימו גם ברכבת הקלה בירושלים ובמירון סיכום בע"פ מחזיר נוהל ישן מחייב את שרת התחבורה לתת אישור לפני כל הגשת בקשה לקבלת היתר עבודה בשבת בניגוד למה שנמסר לקבינט הכלכלי - לא קיימת ועדת הסכמות בנושא

מתחת לאור הזרקורים, מסרבת סוגיית עבודות הציבוריות בשבת לשכוך. מדי שבת ממשיכות במרץ עבודות התשתית של הרכבת, לחשמול המסילות. אתר החדשות החרדי JDN פרסם לפני שבועיים תיעוד מהעבודות שקיימה רכבת ישראל בתחנת האוניברסיטה בתל אביב, והשבוע פרסם אתר בחדרי חרדים שורת תיעודים מעבודות הרכבת הקלה בירושלים, ומעבודות רכבת ישראל בתחנות תל אביב האוניברסיטה, אשדוד וראש העין. כמו-כן דווח על עבודות ריתוך בשבת שהתקיימו לקראת ההילולה במירון.
ל-News1 נודע כי בחודש ינואר, הושג סיכום בעל-פה (שעד עתה לא פורסם בתקשורת), לפיו קודם להגשת בקשות מצד רכבת ישראל למשרד הכלכלה לבקש עבודות בשבת, תידרש שרת התחבורה מירי רגב לוודא את חיוניות העבודות. מדובר למעשה בנוהג שהיה קיים לפני כמה עשרות שנים, שבו תנאי מקדים לבחינת עבודות בשבת אותן מבקש גוף ציבורי או ממשלתי, היה אישור הבקשה מצד גורם בכיר במשרד הממשלתי שמבקש את ביצוע העבודה בשבת.
עם זאת, אין מדובר באישור פרטני מצד השרה לכל עבודה, אלא באישור כללי לעקרונות המתווה, שבו נקבע אילו עבודות יתבצעו ואילו לא. במשרד התחבורה טוענים כי הדבר מבטיח את המשך הסטטוס-קוו בנושא. נזכיר כי בעבר התכחש שר התחבורה לשעבר לנוהל הישן, שהצריך אישור מקדים מצד השר, סגנו או מנכ"ל המשרד קודם להגשת הבקשה להיתר לגורמי המקצוע בזרוע העבודה. כ"ץ דחה פנייה מצד ח"כים חרדיים בנושא, ואף הציג בפניהם חוות דעת של יועמ"ש משרד התחבורה לפיה רק שר העבודה מוסמך להתיר עבודות בשבת. בכך פטר כ"ץ את עצמו בתחכום מאחריותו המיניסטריאלית כאחראי על המשרד שמזמין את העבודה.

[צילום: נוכרי, באדיבות בחדרי חרדים]

ביטוי להמשך העבודות ניתן בישיבתה האחרונה של ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה (קבינט חברתי-כלכלי), כאשר שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף התווכח עם שרי הליכוד ואמר שהוא נמצא בממשלה כדי לדאוג ששרים לא יאשרו כל שבוע עבודות חישמול בשבת. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חיזק בדיון את דברי גולדקנופף, ואמר: "שנים אמרו לנו שמשטרת ישראל לא תאשר סגירה של איילון כדי לא לפגוע בזרימת התנועה, אבל אני רואה שכל מוצאי שבת חוסמים את איילון. אז אם ככה, מסתבר שכן אפשר לסגור את איילון".

בשלב זה של הדיון התבקש אבנר פלור, ממלא-מקום מנכ"ל התחבורה, להגיב לנושא ואמר: "אני מזכיר שבינואר הוקמה ועדת הסכמות שיש בה חבר ברבנות הראשית ואנחנו עושים מה שצריך". דבריו הביאו לסיום העיסוק בנושא. אולם כעת מסתבר שדבריו של פלור לשרי הקבינט לא היו מדויקים, בשל מידע שגוי שהועבר אליו, ולמעשה הוא דיווח שלא באשמתו על ועדת הסכמות שכלל אינה קיימת.
בהסכם הקואליציוני שחתם הליכוד עם יהדות התורה, שבה חברים גם השר גולדקנופף וסגן שרת התחבורה אורי מקלב, נכתב כי "נציג הרבנות הראשית ישתתף באופן קבוע בוועדה למתן היתרי עבודה בשבת ובכל פרויקט לאומי ממשלתי בנוגע לקיום השבת וההלכה היהודית".
בדיקת News1 מול משרד הכלכלה, האמון על בחינת מתן היתרי עבודה בשבת, מעלה כי סעיף זה בהסכם הוא אות מתה, שכן לא קיימת כל ועדה לבחינת ההיתרים, ודובר שר הכלכלה ניר ברקת מסר כי גם ועדת ההסכמות שעליה דיבר נציג משרד התחבורה כלל אינה קיימת. גם ברבנות הראשית לישראל אומרים כי אף נציג מטעם הרבנות אינו יושב בוועדה שכזו - שכלל אינה מוכרת להם.
בסיעת יהדות התורה והשבת מעוניינים בשקט תעשייתי, וכמו יתר המפלגות הדתיות לא דורשים את מימוש ההסכם הקואליציוני שנחתם עימן, ולפיו ועדה שבה חבר נציג הרבנות תהיה זו שתחליט האם לאשר עבודות בשבת. השר גולדקנופף העדיף שלא להתייחס, ומלשכת סגן השרה מקלב לא התייחסו ישירות ורק מסרו כי נאמר לו שהמצב הנוכחי משמר את הסטטוס-קוו. בעבר, טען מקלב כי המצב הקיים מנועד לסטטוס-קוו ולא ברור מה הביא לשינוי בעמדתו.

תאריך:  10/05/2023   |   עודכן:  10/05/2023
+קרן המטבע: חוסר הוודאות סביב הרפורמה מסכן את צמיחת ישראל
17:13 10/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משלחת קרן המטבע הבינלאומית הגישה היום סיכום ראשוני של הדוח על כלכלת ישראל לשנת 2022  ▪  קובעת כי מאזן הסיכון נוטה לכיוון השלילי, ומשקף, בין היתר, סיכונים חיצוניים ואת חוסר הוודאות המתמשך סביב הרפורמה  ▪  השר סמוטריץ': "ההודעה של קרן המטבע מהווה תעודת הוקרה לחוסנו של המשק"

המשלחת מבקרת במשרד האוצר

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אגד  אגד תעבורה  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אמיר אסרף / Amir Asraf  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  דן / Dan  חיים כץ / Haim Katz  יהדות התורה והשבת  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משרד התחבורה  ניר ברקת / Nir  Barkat  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  קווים  רון דרמר / Ron Dramer  רכבת ישראל  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנגנון אישור מקדים לשרת התחבורה בעבודות רכבת בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עמנואל בן-סבו
כפטריות אחר הגשם או כדגלי ישראל במחאה צצו הדאגות לשלום תנועת הליכוד בקרב מבקשי רעתה    כמעיין מפכה מייצרים "דורשי טובת" הליכוד קטטות רחוב מילוליות, ירי בלתי מבוקר והפגזות המסמאות את מוחו של הציבור המחייך אל מול ניסיונות הנפל של הפרד ומשול
איציק וולף
מגמת הגידול בגביית המיסים שחודשה אחרי הקורונה נבלמה באמצע 2022    הכנסות המדינה ממיסוי מקרקעין נחתכו בשיעור חד של 49%
עידן יוסף
שר האוצר אומר כי בעלי כוח מפעילים לחצים על חברי הכנסת להתנגד לקרן ערבות הדדית    "מדובר במהלך שיאיץ את הבנייה ויוזיל את יוקר המחיה ואת מחירי הדיור. הניסיון הזה לפגוע בתקציב ובהקמת הקרן לא יעבור"
עידן יוסף
מבטל את קבלת הפנים שלו כדי שהשר מעוצמה יהודית לא ינאם בה מטעם הממשלה    סביבת בן-גביר: "האיחוד האירופי, שמתיימר לייצג את ערכי הדמוקרטיה והרב-תרבותיות, נוהג בסתימת פיות לא דיפלומטית"
עידן יוסף
חמישה חודשים בלבד אחרי הודעת הליכוד כי לראשונה מזה שנים - אין כספים קואליציוניים בהסכמים, נחשף כי חלק גדול מהתקציב יועבר לסוגיות דתיות, ובעיקר חרדיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il