X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמיה של תחנת ירושלים מרכז [פלג אדריכלים]
כך ייראו שתי תחנות הרכבת החדשות בירושלים
רכבת ישראל ומשרד התחבורה חושפים הדמיות של התחנות התת-קרקעיות בקו המהיר לירושלים המיזם יכלול בניית שתי תחנות-על חדשות: ירושלים-מרכז וירושלים החאן

ערב יום שחרור ירושלים, חושפים לראשונה (יום ב', 15.5.23) משרד התחבורה ורכבת ישראל כיצד תיראנה שתי תחנות הרכבת החדשות של הקו המהיר שיוקמו במרכז הבירה.
הארכת תוואי הרכבת המהירה למרכז העיר ירושלים צוברת תאוצה. הקו יכלול שתי תחנות רכבת חדשות, בהמשך לתוואי התת-קרקעי, מתחנת יצחק נבון. בעתיד מתוכנן הקו להגיע עד מלחה. המיזם נמצא בשלבי תכנון ואישור מתקדמים, והעבודות צפויות להתחיל בקרוב.

הקו כולו יפעל במנהרה תת-קרקעית שלא תפריע לתנועה בעיר, ויכלול בניית שתי תחנות-על חדשות: ירושלים-מרכז וירושלים החאן. המיזם מקודם בשיתוף עיריית ירושלים וצוות תוכנית אב לתחבורה. התחנות החדשות יעוצבו כמיצגים סביבתיים המאפיינים את מרקם החיים בירושלים. עם סיומו, תתאפשר הפעלה של 13 רכבות בכל שעה לכל כיוון, שתסענה כ-20 אלף נוסעים מדי שעה.
 
התחנה הראשונה שתיפתח היא תחנת ירושלים-מרכז, בסמוך לצומת הרחובות המלך ג'ורג ויפו. התחנות יתממשקו עם קווי התחבורה הציבורית במרכז העיר ועם שני קווי הרכבת הקלה - הקו האדום הקיים והקו הכחול המתוכנן לפעול עוד לפני סוף העשור.
 
תחנת ירושלים-מרכז תאפשר לנוסעים המגיעים מחוץ לעיר ברכבת להמשיך ישירות למרכז העיר ירושלים, ללא צורך ביציאה מתחנת יצחק נבון ומעבר לרכבת הקלה או לאוטובוס, ולהגיע בתוך דקות ספורות למרכזי העסקים ואזורי הבילוי של שוק מחנה יהודה ורחוב יפו, ולשכונת מאה שערים, כיכר הדווידקה ולעיר העתיקה והכותל המערבי.

התחנה הבאה שתוקם היא תחנת החאן, הסמוכה למוקדי תיירות כמו גן הפעמון, מתחם התחנה הישנה ותיאטרון הקרון המחודש. התחנה תקושר בשבילי הליכה קצרים ונוחים אל העיר העתיקה, עם קישוריות מיטבית לכלל אמצעי התחבורה. רחבת הכניסה למבנה התחנה תשמש כשער כניסה מרכזי לצירי התיירות והתרבות באזור, ותאפשר שהייה ותצפית למרחב החדש שייבנה וגישה למבנה התחנה ההיסטורי.
 
מאז החל לפעול הקו המהיר לירושלים בשנת 2018, בוצעו בו 15 מיליון נסיעות. הקו המהיר לירושלים פועל בימים ראשון עד חמישי 24 שעות ביממה מה (למעט בלילה שבין ימי שלישי ורביעי בו מתבצעות עבודות חיוניות במנהרות) בתדירות של שתי רכבות בשעה עד חצות ולאחר חצות בתדירות של רכבת אחת בכל שעה. בימי שישי ומוצאי שבת פועל הקו בהתאם לזמני כניסת השבת.

מיזם תחנות ירושלים מצטרף למיזמים חשובים נוספים של משרד התחבורה ורכבת ישראל המקודמים כיום, שנועדו לקלוט את הגידול המואץ הצפוי במספר הנסיעות, מכ-70 מיליון נסיעות בשנת 2019, עד מעל 100 מיליון נסיעות בשנת 2025, ועד 300 מיליון נסיעות הצפויות בשנת 2040. בין המיזמים המקודמים בימים אלה: המסילה הרביעית באיילון, המסילה המזרחית ומסילת 431. מיזמים אלה יאפשרו לרכבת ישראל להגדיל את תדירות הנסיעות ולהרחיב את רשת המסילות לאזורים חדשים.

תאריך:  15/05/2023   |   עודכן:  15/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך ייראו שתי תחנות הרכבת החדשות בירושלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ויש עוד...
אורי  |  15/05/23 18:37
2
חבל על הכסף
שמואל  |  15/05/23 19:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
התוכנית מציעה הקמת מסילת רכבת קלה לאורך רחוב קרל נטר בשכונת מעלות דפנה    הקו יאפשר נסיעה רציפה בין שכונות דרום העיר לצפון העיר
עידן יוסף
יפעל בשדרות הרצל דרום לכיוון שוק רמלה בין צומת קלאוזנר לצומת שלמה המלך, וימשיך את נתיב התחבורה הציבורית בין צומת שלמה המלך לצומת הגדוד העברי, שנפתח לפני כשנה
אלי אלון
ברחבי הארץ ניצבים שלטי לוח זמנים אלקטרוני ליד תחנות אוטובוסים שאינם פועלים במשך חודשים רבים ואף במשך שנים! ואיש לא טורח לתקנם    עפולה היא דוגמה טובה לנושא זה
עידן יוסף
רמת הנסיעות חזרה לזו שהייתה לפני התפרצות מגיפת הקורונה    מספר המשתמשים בה אומנם גדל, אך מנגד ממוצע הנסיעות לנוסע בחודש ירד    וגם: כיצד השפיעה רפורמת התעריפים על רמת השימוש
עידן יוסף
עבודות הרכבת בשבת מתרחבות ובשבת האחרונה הוגדל מספר התחנות שבהן עבדו, ועבודות התקיימו גם ברכבת הקלה בירושלים ובמירון    סיכום בע"פ מחזיר נוהל ישן מחייב את שרת התחבורה לתת אישור לפני כל הגשת בקשה לקבלת היתר עבודה בשבת    בניגוד למה שנמסר לקבינט הכלכלי - לא קיימת ועדת הסכמות בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il