X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסילת הרכבת באזור כרמיאל
הופקדה במחוזית תוכנית המסילה לקריית שמונה
שלב נוסף בקידום התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון אישרה מסילה באורך של כ-54 ק"מ, מתוכם יותר מ-20 ק"מ מנהרות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון, בראשות ערן ניצן, הפקידה בפועל את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה. מדובר במסילה כפולה באורך של כ-54 ק״מ, מתוכם יותר מ-20 ק"מ מנהרות, אשר מחברת את תחנת כרמיאל הקיימת, עם תחנת קריית שמונה.
מטרת העל של המיזם היא חיבור יישובי הצפון באמצעות רכבת מהירה למטרופולינים הארציות, מקריית שמונה שבצפון, דרך כרמיאל, מטרופולין חיפה ודרכה חיבור ישיר והמשכי על בסיס רשת המסילות הקיימת והמתוכננת למטרופולין תל אביב, על בסיס תוואי מסילות החוף, ומשם לדרום הארץ. לא פחות חשוב מכך הוא החיבור שהמסילה מאפשרת לרשת תחבורה ציבורית עתידית בתוך מחוז הצפון, אשר תחבר על-פי התוכנית האסטרטגית של מחוז צפון, את כל מרכזי החיים בו. המיזם יאפשר את פיתוח האזור וחיזוקו לצד חיזוק, פיתוח ומינוף אזורי תעסוקה ותעשיה, אשר חיבורם לרשת מסילות הברזל יהיה עבורם קרש קפיצה להתרחבות ולצמיחה כלכלית.
המיזם מורכב וייחודי. יש בו מערכות הנדסיות מאתגרות, מנהרות ארוכות מאוד, גישור מסובך, ומרכיבים הנדסיים נוספים, אשר יחד מהווים אתגר תכנוני וביצועי, שיאפשר בסופו של דבר את התשתית התחבורתית החשובה הזו בגליל המזרחי. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי הזה, נעשים מאמצים לשימור הצביון של חבל ארץ זה - עמק החולה - שאותו הגדירה הוועדה המחוזית בעבר בהחלטותיה כ"תבנית נוף ייחודית", בהיבטי הנוף, הסביבה, האקולוגיה והמרקם הכפרי המאפיין אותו.
התוכנית קובעת שלוש תחנות נוסעים חדשות:
  • תחנת כרמיאל מזרח - תחנה באזור התעשיה המרחבי כרמיאל, שתשרת את מזרח בית הכרם, את יישובי ההר הגבוה מצפון, את תושבי בקעת סחנין (הנחלקים בין שלוש התחנות בבקעת בית הכרם) וכמובן תתמוך בפעילות העסקית והכלכלית של אזור התעשיה והמסחר המרכזיים של הבקעה.
  • תחנת חצור הגלילית (צח"ר) - מיועדת להיות תחנת נוסעים מרכזית בקרבת הפתח הצפוני של המנהרה, והיא תשרת את תושבי צפת, חצור הגלילית, ראש פינה, תושבי מרכז רמת הגולן ודרום אצבע הגליל, את אזורי התעשיה, מוסדות הממשל בצפת ואת אתרי התיירות במרחב.
  • תחנת קריית שמונה - מיועדת להיות תחנת קצה לקו (עד בוא השלום עם שכנותינו). התחנה עתידה לשרת את תושבי קריית שמונה והישובים הסמוכים באצבע הגליל, כמו גם תושבים מצפון רמת הגולן, ואת אזורי התעשיה / התעסוקה באזור, מוסדות ההשכלה הגבוהה, מכוני המחקר והפיתוח ואתרי התיירות.
בנוסף, משריינת התוכנית שני מיקומים לשתי תחנות עתידיות:
  • תחנת מרום הגליל - לשירות הנוסעים לציון רשב"י במועדים רבים לאורך השנה ולעת ההילולה השנתית, וכן את תושבי היישובים במרחב סביבה. הוחלט בשלב זה לסמן תחנה זו בסימבול, עד לבדיקה מעמיקה יותר של מערך התחבורה הציבורית במחוז שמוביל משרד התחבורה.
  • תחנה במרחב בין צומת כוח למפרידן אגמון החולה - בלב הגליל העליון בעמק החולה, לפיתוח התיירות באזור, מיקומה המדויק ייבחן בעתיד בתכנון מפורט.
נוסף לתחנות הנוסעים, יאפשר תכנון המסילה פיתוח עתידי של מסופי מטענים, אשר יקודמו במסגרת תוכניות משלימות, כך שניתן יהיה לנצל את הרשת המסילתית לשינוע מטענים מאזור קריית שמונה, אזור התעשיה צח"ר, דלתון, הגולן, בקעת סחנין ובקעת בית הכרם, לנמלי הים והאוויר.
מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי-פרץ: "מדובר בתוכנית חשובה המהווה בשורה גדולה לתושבי כל האזור. במסגרת הדיונים, נבחנו היבטים רבים, בהם שיקולים הנדסיים, פיסיים, אורבניים, סביבתיים, נופיים. לצד הפיתוח ההנדסי המשמעותי, הוועדה ראתה חשיבות רבה בשמירת הצביון הקיים של חבלי ארץ אלה וביניהם עמק החולה ולשילוב המסילה ותחנות הרכבת בפיתוח העירוני הקיים והמתוכנן".
התוכנית מקודמת כחלק מהחלטת הממשלה מס׳ 1421 מיום 24.2.2010 שעניינה הוא: ״נתיבי ישראל, תוכנית תחבורה לפיתוח הנגב והגליל, התש"ע - 2010". תוכנית המסילה מעוגנת בתוכנית המתאר הארצית למסילות ברזל (תמ"א 23) וכן בתוכנית המתאר הארצית המשולבת לתשתיות תחבורה יבשתית (תמ"א 42).
התוכנית קודמה בשיתוף פעולה הדוק ואינטנסיבי של חברת נתיבי ישראל, משרד התחבורה ומינהל התכנון.

תאריך:  16/05/2023   |   עודכן:  16/05/2023
+רגב בוחנת הקמת חברה שתטפל רק במטרו
19:49 16/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כך חשף נציג משרד התחבורה בוועדה לביקורת המדינה, וטען כי החריגה בתקציב נת"ע סבירה ביחס לעולם  ▪  מנהל אגף הרכבות במשרד רמז גם הוא לבעייתיות בהחלטת השרה ואמר כי המדינה לא העריכה נכון את המורכבות של הרכבת הקלה  ▪  מנכ"ל נת"ע: "אין אף חברה שיודעת לעשות מטרו; הפתרון צריך להיות הקמת גוף כלל ממשלתי עם סמכויות אכיפה חד-משמעיות מעל לכל הרשויות"

השרה רגב ברכבת הקלה
+תחנת הרכבת שהם תשרת גם את האיירפורט סיטי
16:01 16/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

במסגרת "המסילה המזרחית" פורסם מכרז להקמת תחנת רכבת בשהם  ▪  מתחם התחנה יתחבר לכביש 40 ויכלול חניון לרכב פרטי, חניון אופניים ומסוף תחבורה ציבורית, וכן חניון לתחבורה ציבורית ממזרח לתחנה

הדמיית תחנת הרכבת בשהם [ארמון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ]
+הכרמלית הוצפה בגלל רימוני עשן
11:39 16/05/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

אוהדי מכבי חיפה עשו שימוש באבוקות וברימוני עשן לחגיגת נצחון הקבוצה  ▪  העשן חדר פנימה לחלל התחנה התת-קרקעית וכתוצאה מכך הופעלה מערכת כיבוי האש בקרונות וגרמה להצפתם במים

חגיגת אוהדי חיפה [צילום: פייסבוק הכרמלית]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הופקדה במחוזית תוכנית המסילה לקריית שמונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
אוהדי מכבי חיפה עשו שימוש באבוקות וברימוני עשן לחגיגת נצחון הקבוצה    העשן חדר פנימה לחלל התחנה התת-קרקעית וכתוצאה מכך הופעלה מערכת כיבוי האש בקרונות וגרמה להצפתם במים
עידן יוסף
רכבת ישראל ומשרד התחבורה חושפים הדמיות של התחנות התת-קרקעיות בקו המהיר לירושלים    המיזם יכלול בניית שתי תחנות-על חדשות: ירושלים-מרכז וירושלים החאן
עידן יוסף
התוכנית מציעה הקמת מסילת רכבת קלה לאורך רחוב קרל נטר בשכונת מעלות דפנה    הקו יאפשר נסיעה רציפה בין שכונות דרום העיר לצפון העיר
עידן יוסף
יפעל בשדרות הרצל דרום לכיוון שוק רמלה בין צומת קלאוזנר לצומת שלמה המלך, וימשיך את נתיב התחבורה הציבורית בין צומת שלמה המלך לצומת הגדוד העברי, שנפתח לפני כשנה
אלי אלון
ברחבי הארץ ניצבים שלטי לוח זמנים אלקטרוני ליד תחנות אוטובוסים שאינם פועלים במשך חודשים רבים ואף במשך שנים! ואיש לא טורח לתקנם    עפולה היא דוגמה טובה לנושא זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il