X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיכאלי. "מילים לחוד ומעשים לחוד" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
"מרב מיכאלי לא עשתה דבר לקידום רכבת קלה בשבת"
כך טוענים המועמד לראשות עיריית ת"א ראובן לדיאנסקי והמדינה בתשובתה לבג"ץ הדוח שחובר לבקשת השרה מצא כי ההפעלה ביום המנוחה תייקר משמעותית את העלויות המדינה: הפעלה בשבת מנוגדת לסטטוס-קוו ומפרה הסכמים
תחזית ההפסד מאי-הפעלת הרכבת הקלה בשבת מופרכת ואינה מציאותית
עידן יוסף
האם באמת תפסיד המדינה 800 מיליון שקל בשנה כתוצאה מאי-הפעלת הרכבת הקלה בשבתות ומועדי ישראל, או שמדובר במניפולציה כלכלית לניפוח ביקוש מלאכותי כאשר בפועל מקדם המילוי יהיה פחות מרבע ודווקא יגרום הפסדים למדינה? News1 עושה סדר בנתונים
לרשימה המלאה

האם כדי למנוע רכבת קלה בשבת דרושה החלטת ממשלה
עידן יוסף
כך נטען בחוות דעת משפטית שחוברה לבקשת עמותת ישראל חופשית * מחבריה טוענים שלנגד עיני נת"ע צריכים לעמוד שיקולי רווחיות ולא מסורת ישראל - אך לא שוללים שימוש בנימוקים זרים מחמת מונופוליות השירות * הבעיה: לשיקולים אלה אין סימוכין בחוק
לרשימה המלאה

עידן יוסף
הפעלת הרכבת הקלה בשבת מצריכה 30% תוספת בכוח האדם

עידן יוסף
הבטחה על הקרח: מיכאלי מתחייבת שהרכבת הקלה תפעל בשבת

ב-18 באוגוסט יחל לפעול הדנקל, הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן. יותר מחודש אחר כך, ב-27 בספטמבר, עיצומם של חגי תשרי, יתכנסו שופטי בית המשפט העליון, יצחק עמית, דוד מינץ ויעל וילנר, לדון בעתירה שהגיש לפני כשנה ראובן לדיאנסקי, המועמד לראשיות עיריית תל אביב יפו, נגד שרת התחבורה וחברות נת"ע ותבל מטרו, המבקשת להפעיל את הרכבת הקלה גם בשבת.
בעתירה, שהוגשה כאשר מרב מיכאלי שימשה כשרת התחבורה, טען כלפיה העותר כי הרבתה לדבר על הפעלת הדנקל בשבת, בעוד שבפועל "מילים לחוד ומעשים לחוד", ומיכאלי לא פעלה לממש את מדיניותה זאת באמצעות תקנות או באמצעות הנחיית מפעילי הרכבת הקלה מכוח סמכותה בפקודת מסילות הברזל. . לדברי לדיאנסקי התנהלות זו מעלה את הסברה שמא מיכאלי, למרות ההודעות הפומביות בדבר רצונה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, "פוזלת בפועל אל עבר הציבור החרדי והמפלגות הדתיות ומבקשת להימנע ממחלוקות עמם", ו"מובן שאם זוהי הסיבה לפער הבלתי מוסבר בין ההצהרות לבין המעשים, הרי שמדובר בשיקולים זרים".
גם המדינה, בתשובתה לבג"ץ, לא הכחישה את התברים ומסרה כי "מלבד הצהרותיה של השרה קודמת בתקופת הבחירות, הפעולה המעשית היחידה שנעשתה על-ידה בה קשר זה, הייתה פנייה שהעבירה השרה דאז לחברת נת"ע, בבקשה כי זו תערוך מיפוי המשמעויות של הפעלת הרכבת הקלה בשבת".
בעתירה נטען כי החוק מבדיל בין אוטובוסים לרכבות, ובעוד שבשירות האוטובוסים נקבעה הגבלה מפורשת בחוק, לא נקבעה הגבלה דומה לגבי רכבות. המדינה השיבה בתגובה כי ההסמכה הקיימת בדין ביחס לאוטובוסים ציבוריים נדרשה ביחס לקווי האוטובוס הרבים והמגוונים, אך איננה דרושה כאשר מדובר בקווי רכבת, שהם מעטים יחסית, ומופעל לגבי כל אחד מהם שיקול דעת פרטני, במסגרת אישור תוכנית הפעלה על-ידי מנהל המסילה. כמו-כן, בכל הנוגע לרכבות - אלה לא פעלו בימי המנוחה מאז קום המדינה, לעומת אוטובוסים אשר בהתאם לסטטוס-קוו פעלו בשבת בחלק מהערים. אף מטעם זה, לא עלה הצורך להסדיר באמצעות חקיקה את סוגיית אי-הפעלת הרכבות בימי המנוחה.
היועצת המשפטית לממשלה מצאה כי בנסיבות העניין יש להביא את סוגיית אי-הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בימי המנוחה בפני הדרג המיניסטריאלי; ובהמשך לכך, הובאה הסוגיה לפתחה של שרת התחבורה דהיום מירי רגב. זאת, מאחר שמדובר בהחלטת מדיניות מובהקת, העוסקת בעניין שבלב הדיון הציבורי, ובסטטוס-קוו הרגיש בענייני דת ומדינה.
עוד נקבע, כי בטרם תקבל השרה החלטה, יש לפרוש בפניה את מלוא התשתית העובדתית הרלוונטית והשיקולים התחבורתיים הנוגעים בדבר, תוך שהיא רשאית לקחת בחשבון את הפרקטיקה הנוהגת בנוגע לאי הפעלת הרכבות בימי המנוחה. לצורך כך, הוכן מסמך מקצועי, אשר במסגרתו נפרשה התשתית העובדתית ובכלל זאת השיקולים התחבורתיים הרלוונטיים, לצורך בחינת מועדי הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה.

ראובן לדיאנסקי [צילום: אייל נבו]

בדוח שחיברו גורמי המקצוע בנת"ע נמצא כי קו בשבת יצריך הגדלה משמעותית של העלויות והערכות של כשנה. על-מנת לתת מענה לתוכנית תפעולית בשבת תידרש הפעלה של 23 רכבות ועוד רכבת ברזרבה תפעולית ויהיה צורך בהוספת כ-17 נהגים חדשים, שגם אותם יהיה צורך להכשיר. בכל משמרת יהיה צורך ב-33 נהגים, כך שמדובר לפחות ב-66 נהגים שיעבדו בשבת. לצורך הפעלת המערכת, שבה מדובר בהפעלה של קו אחד בלבד (S1) מבין שלושה, מפתח תקוה לבת ים, נדרשת גם העמדת 3 משמרות של מנהל משמרת נהגים וכן תוספת של עובדי בקרה, אתתים, מפעילי עמדות מערכות סקאדה, מפעילי בקרת תנועה בדיפו, מנהלי תפעול, תחנות ומשמרות, מנהלי שליטה, מערך ביטחון פנימי וחיצוני וסדרנים, מערך תחזוקה, כוננים, פועלי ניקיון, מוקדנים טלפוניים וכו'. ההערכה היא כי חלק מן העובדים לא יהיו מעוניינים לעבוד בשבת, וכלל לא בטוח שבקשת נת"ע לקבל היתרים מיוחדים להעסקת עובדים בימי המנוחה תיענה בחיוב, לנוכח דיני העבודה.
עוד נמצא כי הפעלת הרכבת בשבת תעלה משמעותית את צריכת החשמל בתחנות וברכבות, תגרום לשחיקה מוגברת של המערכות ב-10 עד 12 אחוזים, תגביל אפשרות לביצוע עבודות תחזוקה בשבת, ותביא לעלייה של כ-10% בנסועה, והנגזרת היא הגעה לטיפולים הגדולים (חצי מיליון ומיליון ק"מ) בין חצי שנה לשנה מוקדם יותר, אך לא יהיה צורך ברכש של רכבות חדשות. גם שירותי הניקיון יגדלו בכ-15%.
הדוח גילה כי בתחנת קריית אריה הביקוש צפוי להיות נמוך עד זניח, הן מכיוון שרכבת ישראל לא פועלת והן כי לא מדובר ביום עבודה. תחנת אם המושבות נמצאת בשטח המוניציפלי של בני ברק, והיא משרתת ממזרח את אזור התעשיה של קריית אריה, שבשבת אין בו פעילות, ומשרת ממערב את העיר בני ברק - שהתחנות בה יהיו סגורות. "כנגזר מכך", נכתב בדוח, "אין הצדק, וגם לא יהיה זה רגיש, למתן שירות לזרוע הצפונית של הקו האדום".
בתשובת המדינה נכתב עוד, כי את ההחלטה האופרטיבית לאישור מכרז ההפעלה, אשר במסגרתו פורטו לוחות הזמנים לפעילות הרכבת הקלה שלא בשבת, התקבלה על-ידי ועדת היגוי משותפת למשרד התחבורה ולמשרד האוצר.
כמו-כן, נאמר בהסכם שנערך עם עיריית בני ברק כבר בשנת 2007, העניקה העירייה זכות שימוש במקרקעיה, שנדרשו לצורך הקמת הקו האדום. ההסכם כלל סעיף שבו נאמר כי "הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע כל פעילות במקרקעי הרשות בשבת ובמועד ישראל"; וכי "המדינה כצד לחוזה הזיכיון לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבת ובמועדי ישראל".

תאריך:  11/08/2023   |   עודכן:  11/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מרב מיכאלי לא עשתה דבר לקידום רכבת קלה בשבת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לדיאנסקי בכלל יהודי ??? ל"ת
סתם שאלה  |  11/08/23 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מעגנה חדשה עם 500 מקומות עגינה תוקם בנהריה והיא עשויה להשתלב במיזם ההסעית הימית מנמל אשדוד    עוד בתוכנית: הקמת פארק המסילה ממרכז העיר עד ראש הנקרה, שדרוג התחבורה הציבורית וחיבוריות חדשה בכבישי הגליל המערבי
עידן יוסף
בעוד כשנתיים צפוי להגיע קו 8 שלה עד צומת שמרת    שרת התחבורה מצדדת בהארכת הקו ובהגדלת תדירות הרכבות לנהריה בערבים, אך כלל לא בטוח שהדבר אפשרי    תגבור צפוי בקווי האוטובוס שבין נהריה לצפת ולחיפה
עידן יוסף
שרת התחבורה מכחישה את טענתו של יו"ר ועדת הכלכלה כאילו הסיבה לביטול נסיעות חינם לוותיקים בגיל פרישה נועדה למנוע את עליית מחירי התחבורה הציבורית, ואמרה כי התקציב לכך הגיע ממקורות אחרים    תקפה את ביטן על חוסר הבנה שלו בפרטים והאשימה את הוועדה בדיון לא מקצועי
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה כועס על כך שרפורמת צדק תחבורתי שונתה ואזרחים ותיקים לא יקבלו פטור מלא מתשלום    הודיע כי זה לא יקרה ודרש תיקון בהתאם
עידן יוסף
צוות תחנת הרכבת מרכזית המפרץ איתר ושמר על פעוטה כבת שלוש שנשארה לבדה בתחנה לאחר שמשפחתה עלתה על הרכבת בלעדיה    כעבור כחצי שעה של מאמצים מצד צוות התחנה שבה המשפחה והתאחדה עם הילדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il