X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עשרות אלפי נוסעים [צילום: דיויד ליובשבסקי]
קו 200 כמעט נסגר, אך פתאום זינק מספר הנוסעים פי 6
קו אוטובוס יוקרתי שיצא ממערב ראשון לציון לתל אביב לא תוכנן נכון ונתקל בקשיים בתחילת דרכו בזכות קשב להצעות הנוסעים ולאחר שינויים במסלול הקו ובתשתיות התחבורה, מספר הנוסעים זינק

ההצלחה של קו 200 היא עדות להשקעה בתשתיות והתחשבות בצרכים של הנוסעים.
קו 200, קו אוטובוס יוקרתי שיוצא מחניון "חונים נוסעים" במערב ראשון לציון, נוסע במסלול ישיר לתל אביב ובחזרה ומאפשר נסיעה רציפה ומהירה בנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית. הקו החל לפעול בתחילת 2021, אך נתקל בתחילת דרכו בקשיים. מספר הנוסעים בקו היה נמוך, ומשרד לתחבורה אף שקל לבטלו.
עד לחודש יוני 2022 הקו יצא מראשון לציון ישירות למתחם הבורסה ברמת גן וחזרה ומספר הנוסעים באותה תקופה עמד על כˉ3,000-2,000 בחודש, ועל כˉ1.7-1.6 נוסעים לנסיעה - מספרים שנחשבים נמוכים באופן יחסי.
ביוני 2022 נערכו שינויים במסלול הקו בניסיון אחרון להצילו. הקו החל לעבור דרך מחלף השלום ומרכז עזריאלי, והוא גם הורחב למתחם הבורסה ברמת גן. בנוסף, בחודש אוגוסט 2022 נפתח נתיב תחבורה ציבורית בכביש 20.
השינוי במסלול הקו ובתשתיות התחבורה הביאו לעלייה במספר הנוסעים. נכון לחודש מאי 2023, מספר הנוסעים בקו הוא כ-17,058 נוסעים, כ-8.1 נוסעים לנסיעה - עלייה של פי 6 לעומת מספר הנוסעים בחודש יוני 2022.

ביחידת המחקר של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אומרים כי הצלחתו של קו 200 היא עדות להשקעה בתשתיות והתחשבות בצורכי הנוסעים, ומוסיפים כי משרד התחבורה והרשות לתחבורה הציבורית מקדישים מאמצים רבים לניטור פערים דומים ולביצוע ההתאמות הנדרשות.
הצלחתו של קו 200, שמלכתחילה תוכנן לא נכון, היא בשורה טובה לתושבי ראשון לציון והסביבה. הקו מאפשר לנוסעים להגיע למרכז תל אביב במהירות וביעילות, מבלי להסתמך על שימוש ברכב הפרטי. הקו גם מסייע להפחית את זיהום האוויר והצפיפות בכבישים.

[צילום: דיויד ליובשבסקי]
תאריך:  16/08/2023   |   עודכן:  16/08/2023
+תנועת הרכבות באזור חיפה חוזרת לסדרה
16:48 16/08/23  |  עידן יוסף

+בעקבות עבודות הקו הסגול בת"א ייפתח קו ה"אלנבית"
16:34 16/08/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+עיכובים בתנועת הרכבות בחיפה בעקבות אדם שנדרס
15:42 16/08/23  |  עידן יוסף

בשטח המסילה באזור חיפה בת גלים נפגע מרכבת חולפת אדם שנכנס לשטח המסילה בניגוד להוראות. צוותי חירום והצלה נמצאים במקום. בשל האירוע חלים עיכובים ושינויים בתנועת הרכבות באזור תחנות חיפה מרכז השמונה, בת גלים וחוף הכרמל.

+בשישי הבא: הרמת המסילה בת"א ההגנה תשפיע על תנועת הרכבות
09:30 16/08/23  |  עידן יוסף

שינויים בתנועת הרכבות באזור ת"א והמרכז ביום שישי 25.8.23 בלבד בשל עבודות עבודות להרמת גובה המסילה בתחנת ת"א ההגנה, שמטרתן שיפור הבטיחות והשירות על-ידי הקטנת מרווח העלייה לרכבת מהרציף.
בשל העבודות יחולו השינויים הבאים בתנועת הרכבות:
  • רכבות בקו הרצליה-ת"א-ראשל"צ משה דיין-אשקלון - תופעלנה במתכונת מפוצלת: בין תחנות הרצליה ות"א סבידור מרכז, ובין תחנות ראשל"צ משה דיין ואשקלון. לא תופעלנה בין תחנות ת"א סבידור מרכז וראשל"צ משה דיין.
רכבת ישראל תפעיל הסעיות בין תחנות ת"א סבידור וראשל"צ משה דיין, שיכללו עצירות בתחנות הביניים. תנועת הרכבות תחזור לסדרה במוצ"ש 26.8.23 עם חידוש השירות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קו 200 כמעט נסגר, אך פתאום זינק מספר הנוסעים פי 6
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
פרסום ראשון: לאירוע הדרת הנערות באוטובוס אחראי נהג חברה קבלנית שלא הוכשר לכך - ולמרות זאת החליט משרד התחבורה לדחות בכחצי שנה את איסור השימוש בהם
עידן יוסף
תושבי בנימין מתלוננים על איחורים, חיסורים ודילוגים של אוטובוסים, דבר שגורם להם להמתין שעות בתחנות בתנאים קשים    חברת אלקטרה אפיקים טוענת שהיא משקיעה משאבים רבים בשיפור השירות, אך תושבי בנימין לא רואים תוצאות
עידן יוסף
הקו יהיה באורך 25 ק"מ ויחבר את מרכז העיר, תחנות הרכבת ואת קריית המודיעין ובסיס אמ"ן שבליקית    תכלול קישורים לנקודות אזוריות חשובות, בניית תוואי טבעתי בעיר והמשך לכביש 60
עידן יוסף
סערה בוועדת הכלכלה בדיון על ביטול ההטבה לאזרחים ותיקים בתחבורה ציבורית    היו"ר ביטן דחה את הטענה כאילו הוועדה מטעה את האזרחים הוותיקים ואמר: את הצו להפחתת מחירים צריך לקרוע כי הוא עבודה בעיניים על הציבור - ב-2024-2025 המחיר יעלה ב-18%    מנכ"ל משרד התחבורה בן זקן: עדיין לא נקבעו תאריכים לשני שלבי הרפורמה
עידן יוסף
שרת התחבורה פתחה את לשכתה להגשת תלונות בנושא הדרה מגדרית    מתחייבת: "כל מקרה מבחינתי הוא אירוע שיש לטפל בו במלוא החומרה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il