X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההפרדה המפלסית [צילום: שי שחר]
ההפרדה המפלסית בכניסה לירושלים תיפתח בקרוב לתנועה
המיזם התחבורתי הגדול שז"ר פותח שער חדש לירושלים עם חניכתה של ההפרדה המפלסית מתחת לרובע העסקים הוא כולל גם חניון תת-קרקעי עם 1,300 מקומות חנייה, שצפוי להיפתח במהלך 2025

מיזם שז"ר, המיזם התחבורתי הגדול הנבנה בכניסה לירושלים, פותח שער חדש לבירה עם חניכתה הקרובה של ההפרדה המפלסית מתחת לרובע העסקים המוקם בימים אלה.
הכניסה החדשה לירושלים תוביל מכביש מס' 1 היישר אל מרכז העיר. מדובר במיזם ענק הכולל הפרדה מפלסית באורך 730 מטרים ובה שתי מנהרות המיועדות לנכנסים למרכז העיר וליוצאים ממנו. מכיוון תל אביב, הכניסה למנהרות סמוכה לגשר המיתרים, ולמגיעים ממרכז העיר - בצומת הרחובות בן צבי ואגריפס.
ההפרדה המפלסית החדשה תיפתח בשבועות הקרובים ותשפיע על התנועה בכניסה לעיר.
מתחת להפרדה המפלסית מצוי החלק השני של המיזם - חניון שז"ר, הכולל 5 קומות תת-קרקעיות בעומק 40 מטרים ובהן 1,300 מקומות חנייה. החניון צפוי להפתח במהלך שנת 2025.

[צילום: שי שחר]

מיזם שז"ר מקודם על-ידי משרד התחבורה ועיריית ירושלים ומבצעת אותו חברת מוריה, החברה לפיתוח ירושלים. הוא מצוי בלב "רובע העסקים" החדש הנבנה בימים אלו בכניסה לעיר, הכולל את המרכז תחבורתי הגדול ביותר במדינה. המרכז יחבר את קו הרכבת המהיר לתל אביב, שני קווי רכבת קלה, הקו האדום הקיים והקו הירוק העתידי, התחנה המרכזית עם עשרות קווי אוטובוס לכל רחבי העיר, המטרופולין וכל המדינה, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים וגישה נוחה להולכי רגל, וכמובן שהכל נגיש לאנשים עם מוגבלויות. מנהרות ההפרדה המפלסית שמתחת לפני הקרקע תאפשרנה לרכב הפרטי להשתלב במערך התחבורה הציבורית שמעליהן, עם נתיבי נסיעה ייעודיים בתוך המנהרות.
ברובע העסקים צפויים להיבנות כמיליון וחצי מ"ר של תעסוקה, מסחר, מגורים ומלונאות. העבודות על פרויקט שז"ר דרשו תכנון מדוקדק ותיאום מלא בין לוחות זמנים של כל הגורמים הציבוריים והפרטיים המעורבים בהקמת הרובע.
מאמץ מיוחד הושקע בתכנון הנדסי ולוגיסטי, על-מנת שהעבודות התת-קרקעיות האינטנסיביות לבניית וחציבת ההפרדה המפלסית והחניון יתבצעו ללא הפרעה לתנועה בעורק התחבורה הראשי שמעל לתקרת הפרויקט. מורכבות נוספת הייתה הקירבה לתחנת הרכבת יצחק נבון, שחייבה את חברת מוריה לתכנן את מהלך העבודות, לרבות ביצוע פיצוצים מבוקרים במסגרת עבודות החציבה, תוך שמירה על פעילות רציפה של הרכבת.

תאריך:  22/08/2023   |   עודכן:  22/08/2023
+רכבת קלה עם שאלות כבדות
09:06 22/08/23  |  עמית דובקין   |   לרשימה המלאה

ובמילים אחרות, האפקטיביות של הרכבת הקלה, שכבודה במקומה מונח, תהפוך עם הזמן לבטלה בשישים לעומת הצרכים התחבורתיים של גוש-דן הקורס

לא קלה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההפרדה המפלסית בכניסה לירושלים תיפתח בקרוב לתנועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
דן מרגלית
מוצדק להיאבק בממשלה    גם המאבק נגד שיתוק התקשורת והכפפתה לשלטון מהאסכולה של ד"ר שלמה קרעי ראויה להנפת דגל מטעם תנועת המחאה    לא כן הרכבת הקלה - זה עניין למשא-ומתן, מקח וממכר, היצע וביקוש בשוק הפוליטי המאוס
עידן יוסף
החתימה מקדמת זמינות קרקעות בתוואי הקווים    המטרו יהיה מיזם תשתיות גדול בן שלושה קווים באורך כולל של 150 ק"מ שיחבר בין כל חלקי גוש-דן
עידן יוסף
תקצוב של כמיליארד שקלים יועבר למיזמי תחבורה במזרח ירושלים ולתקצובו של כביש הטבעת המזרחי (הכביש האמריקני)    שני מסופי תחבורה ציבורית חדשית יוקמו במזרח העיר והשירות לנוסע ישודרג
עידן יוסף
ב-2022 הושקה בנתניה מערכת תחבורה ציבורית חדשה עם קווים אורכיים, תדירות גבוהה יותר ומסלולים ישירים יותר. המערכת החדשה שיפרה את הקישוריות בין השכונות למוקדי המשיכה בעיר, והביאה לעלייה של 17% בהיקף הנסיעות. לאחר היישום התעורר כעס ציבורי בעקבות אוטובוסים שלא הגיעו או הגיעו באיחור, וכן בשל שינויים ברשת שלא התאמו לצרכי חלק מהנוסעים. התאמות ושינויים ברשת הביאו לשיפור בשירות
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il