X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיפוש לא ידידותי במערכת [בינג AI]
מחדל המידע: בוט מבולבל ינסה להדריך נוסעים לתכנן מסלול
משרד התחבורה השיק שירות אוטומטי למידע על תחבורה ציבורית, אך הוא סובל מבעיות רבות השירות אינו מדויק, אינו מספק מידע מלא ואינו מתאים לנסיעה מורכבת לנוסעים מומלץ להשתמש בשירות בערבון מוגבל
המלצות לשיפור השירות:
מעבר למערכת טכנולוגית מתקדמת
שיפור ההגייה של הבוט
הוספת אפשרות לנוסע לשמוע את מה שהרובוט "הבין" ממנו
הרחבת השירות כך שיכלול תכנון נסיעה מלא, כולל מספר קווים
הוספת מידע בזמן אמת

במשרד התחבורה קיים מחדל מידע מתמשך בכל הקשור לתחבורה הציבורית. לאחרונה השיק שירות אוטומטי חדש של בוט קולי המבוסס על טכנולוגיה מיושנת להזנת מידע בתחבורה הציבורית. השירות האוטומטי ניתן במסגרת חיוג למוקד "כל קו", שמספרו כוכבית 8787.
מדובר בבשורה חלקית, בבדיקות שערך News1 נמצא כי השירות החדש סובל ממספר בעיות, שעלולות לפגוע ביעילותו ובדיוק המידע שהוא מספק. הבוט המבולבל לעיתים תכופות אינו קולט נכון את שמות התחנות או הקווים. לפעמים הוא "שומע" תחנה אחרת או מספר קו אחר מזה שהנוסע אמר, אך לנוסע אין יכולת לדעת על כך כי הרובוט אינו חוזר על מה ש"הבין" מהנוסע כדי שהנוסע יאשר שאכן כך אמר. הבוט יכול להשמיע תחנה או מספר קו שונה מהנבחר על-ידי הנוסע, מה שהופך את החיפוש לא נעים.
הבוט אינו מבטא נכון את שמות התחנות, והם נאמרים בעברית שגויה ובניקוד לא תקני, וזאת למרות שכבר לפני כעשור התחייב משרד לתיקון הבעיה. לנוסעים המקשים לקבל מידע מתברר שלחלק מן התחנות כלל אין שם, ושבקו שיש בו יותר מתחנה אחת המערכת משמיעה לנוסע רק את התחנות הראשונות.

המערכת מבטיחה תכנון נסיעה, אך אין מדובר בתכנון נסיעה של ממש, משום שהמערכת מוגבלת לנתון אחד. כלומר, לא תוכלו לדעת כיצד להגיע מנקודה א' לנקודה ב' במקרה שהנסיעה מורכבת יותר ומצריכה עלייה ליותר מקו אחד, אך כן תקבלו מידע מתי יגיעו אוטובוסים לתחנה שתבחרו או בקו שאותו תבחרו.
המידע שמספק הבוט הוא תכנוני בלבד. כלומר, לפי לוח הזמנים המופיע ברשיון הקו, ולא מידע בזמן אמת. כך שאם קיים שינוי כתוצאה מגורם חיצוני לא תוכלו לדעת עליו. עם זאת, הנוסעים יוכלו לקבל מידע תכנוני, האם צפויים שינויים בשירות התחבורה הציבורית בקו או בתחנה המבוקשים, והיכן ניתן להטעין את כרטיס הרב קו שברשותם בטווח של 500 מטרים מהמקום בו הם נמצאים.
מדובר בהרחבה של השירותים האוטומטיים שהיו קיימים עד כה. עד היום, הנוסעים שביקשו להשתמש בשירות האוטומטי נדרשו להקיש את מספר התחנה לגביה יימסר המידע, ומי שלא ידע את מספר התחנה המופיע על התמרור הצהוב (505) לא יכול היה ליהנות מהשירות. כעת, יוכלו הנוסעים להשתמש בשירות ולקבל מידע מלא גם ללא צורך בידע מוקדם, כאשר הבוט יזהה (אולי) את התחנה באמצעות הכתובת שתימסר בעל פה.

מה שטוב במערכת הוא שכאשר מדובר במספרים ניתן גם להקיש אותם, ושבסוף השיחה מתקבל מסרון עם פירוט המידע שהתבקש. יתרון נוסף, הוא מתן מידע לא רק בעברית אלא גם באנגלית ובערבית, וזאת בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע.
נוסע שמקבל מידע שגוי על זמן ההגעה של הקו עלול לאחר לאוטובוס. נוסע שמקבל מידע שגוי על מסלול הנסיעה, עלול למצוא עצמו נוסע ליעד שונה מזה שהתכוון אליו. משרד התחבורה אינו נותן מענה לבעיות אלו.
עד שהבעיות הללו לא יתוקנו, מומלץ לנוסעים להשתמש בשירות החדש בזהירות רבה, להתייחס למידע הנמסר בערבון מוגבל ולתכנן את הנסיעות שלהם מראש באמצעות אתרי אינטרנט או ישומונים יעודיים.
מוקד כוכבית 8787 עם הנציגים האנושיים פועל בימים ראשון עד רביעי, מהשעה 05:30 בבוקר ועד לשעה 01:30 אחר חצות. ביום חמישי המרכז פועל מהשעה 05:30 בבוקר וברצף עד כשעה לכניסת השבת ביום שישי. במוצאי שבת ובמוצאי חג פועל המרכז משעה לאחר צאת השבת או החג וברצף עד ליום המחרת. המרכז מטפל בכ-13 מיליון פניות טלפוניות בשנה, כאשר מספר זה עולה בהתמדה.

תאריך:  23/09/2023   |   עודכן:  23/09/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחדל המידע: בוט מבולבל ינסה להדריך נוסעים לתכנן מסלול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הממשלה, עיריית ירושלים ומשרדי האוצר והתחבורה בחרו בחברת Jtrain ltd, חברה ייעודית שהוקמה לטובת המיזם, כזכיין להקמה, להפעלה ולתחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים
עידן יוסף
המליצה להפקיד תוכנית להקמת מנהרה דו-כיוונית ותעבור מתחת לכיכר הח"י    המנהרה נועדה ליצור עדיפות לרכבת הקלה בצומת הרחובות גולומב וקוליץ ולייעל את התחבורה הציבורית באזור
עידן יוסף
הציע חלופה להקמת מסילת רכבת ביד בנימין, שימנע מפגיעה באיכות חייהם של תושבי המועצה - להשתמש במסילת חלץ, שמשמשת רכבות משא    השרה רגב הסכימה לכנס שולחן עגול לדון בפתרון
עידן יוסף
משרד התחבורה הגיש בקשה למשרד העבודה להכיר בנהגים כמקצוע מוסדר, לאחר 75 שנה בהן לא הוכרו ככאלה    הדבר צפוי לשפר את תדמיתם בעיני הציבור ולסייע בהתמודדות עם המחסור בנהגים
עידן יוסף
הרכבת הקלה תחל לאכוף את התשלום לאחר החגים    בחודש ההפעלה הראשון נסעו כ-2.37 מיליון נוסעים    1.3% מהשירות לא בוצע בין היתר בשל תקלות והפגנות    הדנקל פופולרי יותר בשעות אחר-הצהריים    ת"א היא העיר עם הכי הרבה משתמשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il