X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אות סלולרי חזק ויציב יותר [craiyon]
בקרוב: 3 ניסויים להגברת הקליטה הסלולרית ברכבת
בהמלצת צוות עבודה מקצועי יבחן ניסוי ברכבת ישראל שלוש חלופות לשיפור הקליטה לנוסעי הרכבת - אנטנות בגגות הקרונות, מגברי אות סלולרי וחריצה בחלונות הרכבות

התקדמות משמעותית במאמצים להבטיח קליטה סלולרית רציפה לנוסעי הרכבת. צוות העבודה המשותף למשרד התקשורת, לחברות הסלולר ולרכבת ישראל, שהוקם לפני כחצי שנה, הציג לשרי התקשורת והתחבורה, שלמה קרעי ומירי רגב, הציגו שלוש חלופות להגברת הקליטה הסלולרית לנוסעי הרכבת, במהלך ביקורם (6.12.23) בקרפיף הרכבת בלוד.
החלופות שהגיעו לישורת האחרונה כוללות את הניסויים הבאים:
  • התקנת מקלטי אינטרנט אלחוטי בקרונות הרכבת, שיכללו הצבת אנטנה בגג הקרון וגם אנטנות פנימיות בקרון, להגברת הקליטה הסלולרית שתתקבל בתוך הרכבת (WiFi on Board).
  • התקנת מגברי אות סלולרי בקרונות, שיכללו שתי אנטנות בגג הקרון, מגברים ואנטנות פנימיות.
  • חריצה בחלונות הרכבת באמצעות צריבה, שאינה נראית לעין, אשר תאפשר לקליטה סלולרית לחדור בקלות לקרונות הרכבת.
הניסוי בחלופות השונות צפוי להתחיל בחודש הקרוב, כאשר הבחירה בפתרון המתאים ביותר תיעשה בהמשך.
קליטה סלולרית במהלך נסיעה ברכבת היא אתגר עולמי, הנגרם בעיקר מחסימה משמעותית של האות הסלולרי החודר לקרונות הרכבת הנגרמת מהמתכת המרכיבה את הקרונות. אין זה פשוט למצוא פתרונות טכנולוגיים להבטחת קליטה רציפה לכל אורך המסילה, בכל קווי רכבת ישראל, שבהעדרה נגרמים ניתוקים חוזרים ונשנים.
כדי שהרכבת תוכל למשל לספק שירותי WiFi לנוסעים, הרשת צריכה להישען על קליטה סלולרית, שכיום היא בעייתית באזור המסילות, ודורשת התקנת אנטנות ייעודיות על גבי הרכבת. מדובר בפתרון יקר מאוד. בשנת 2012, רכבת ישראל החלה לספק שירות גלישה אלחוטית בקרונות, אך לאחר שהוגשו נגדה מספר תביעות ייצוגיות בטענה שהיא לא מספקת את השירות כראוי, היא החליטה לגנוז את העניין במאי 2019. ברכבת ובמשרד התחבורה דנים תקופה ארוכה על חידוש שירות זה בקרונות, אך מדובר בהשקעה כספית גדולה שאין לה ערך כל עוד אין קליטה רציפה בתוואי הרכבת. רק כעת החלו למפות את המקטעים שאין בהם קליטה.
עם כניסתו לתפקיד הנחה שר התקשורת קרעי, כי נושא הקליטה הסלולרית יעמוד בראש סדר העדיפות של המשרד. כעת פועלים משרד התקשורת ומשרד התחבורה למציאת פתרון מיידי להבטחת קליטה מלאה בכל קווי הרכבת, וכן להבטחת כיסוי Wii בכל הקרונות. לדבריו, "ישעיה הנביא כבר הבין אז את החשיבות ואנחנו ניישם - עִבְרוּ עִבְרוּ בַּשְּׁעָרִים (גם בתחנות ובמנהרות) פַּנּוּ דֶּרֶךְ הָעָם סֹלּוּ סֹלּוּ הַמְסִלָּה סַקְּלוּ מֵאֶבֶן הָרִימוּ נֵס (וגם תרנים) עַל הָעַמִּים".

תאריך:  07/12/2023   |   עודכן:  07/12/2023
+שתי תחנות רכבת תיפתחנה מחדש: קריית חיים וצומת חולון
12:11 07/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תחנת נתניה ספיר תשוב לפעילות בימי שישי  ▪  היציאה מצידה הדרומי של תחנת ת"א השלום תתאפשר בשעות הבוקר המוקדמות  ▪  רכבת ישראל פועלת לצמצום השפעות המצב הביטחוני, כולל מחסור בצוותים

תחנת הרכבת בקרית חיים [צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: 3 ניסויים להגברת הקליטה הסלולרית ברכבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה די פשוט לפתור עם חושבים
בוהה ותוהה  |  7/12/23 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
סטודנטים נהנים מהטבות משמעותיות בתחבורה הציבורית    כעת מבטל המשרד את האפשרות לשלם באמצעות יישומונים עבור מינוי סטודנט מורחב    הסיבות: מורכבות טכנולוגית והסדרים הבנויים על תכנון מראש
עמית דובקין
נשאלת השאלה האם להבדיל אלף אלפי הבדלות לא הגיע הזמן שבמסגרת שיקום מה שהיה עוטף עזה, אין מקום לשקול קידום מטרו מהיר, יעיל ובטוח גם באזור זה, כחלק בלתי נפרד מתכנונו לדורות הבאים?
עידן יוסף
בשבוע השמיני למלחמה נרשם אחוז השימוש הגבוה ביותר מאז החלה הירידה    למרות עלייה של 10 נקודות האחוז, רמת השימוש בתחבורה הציבורית עדיין נמוך ב-30% מהשימוש הרגיל שקדם למלחמה
עידן יוסף
איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים מאיים בשיבושים של 5 שעות בתחבורה הציבורית של סופרבוס בימים 6 ו-11 בדצמבר    האיגוד מוחה על מדיניות ענישה של נהגים, סירוב החברה לעדכן את השכר והכשלת המו"מ להסכם קיבוצי    הנהלת ופרבוס: "צעד פרוע הפוגע בציבור הרחב בזמן מלחמה"
יצחק דנון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il