X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מטרו דן תשלם 280,000 שקל [צילום: נת"ע]
ביהמ"ש אשרר את הזוכים בניהול מטרו גוש-דן
דחה את עתירת מטרו דן נגד זכייתן של מטפרו ודן רייל בניהול שניים משלושת הקווים, תוך ביקורת יוצאת דופן בחריפותה על התנהלותה הדיונית

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, קובי ורדי, דחה (9.1.24) את עתירת קבוצת מטרו דן נגד תוצאות המכרז לניהול שלושת קווי המטרו בגוש-דן, תוך ביקורת יוצאת דופן בחריפותה על התנהלותה של מטרו דן בהליכים לפניו. המטרו בגוש-דן מתוכנן לכלול שלושה קווים, אשר יחברו את תל אביב עם כפר סבא, רעננה, פתח תקוה, רחובות ונס ציונה. הקווים ישתרעו על פני 145 ק"מ ויהיו בהם 109 תחנות. התקציב הבסיסי של הפרויקט, המנוהל בידי נת"ע, הוא 150 מיליארד דולר.
בניהול קו M1 (הגדול שבהם, מכפר סבא ללוד) זכתה קבוצת מטפרו ד.מ.י - יניב זוהר הנדסה, דנה הנדסה, MM S.P.A, לוי שטרק וזילברשטיין ייעוץ הנדסי. בניהול קו M2 (מסגולה לבת-ים) זכתה קבוצת דן רייל - דוד אקרשטיין, WSP UK ודקר בנייה והנדסה. בניהול קו M3 (הרצליה- נתב"ג) זכתה קבוצת Mlead - דבלמן-פרצלינה ניהול פרויקטים ומבנים, Arteli והוד הנדסה. מטרו דן מורכבת מקבוצת ברן, חברת הרכבות הגרמנית דויטשה באן (DB) וחברת התשתיות הלאומית הספרדית (Ineco).
עתירתה המקורית של מטרו דן הייתה נגד שלוש הזוכות, אך לאחר בירורים נוספים היא הסתפקה בעתירה נגד מטפרו בטענה להעדר ניסיון מספיק של מנהל הפרויקט מטעמה, יניב זוהר, ונגד דן רייל בטענה שיש להוריד את הניקוד שניתן לה ולהעלות את הניקוד למטרו דן עצמה, כך שהיא הייתה מוכרזת לזוכה במקומה. ורדי אומר כי התנהלותה של מטרו דן בהליך הייתה "לקויה ומלאה כשלים, כולל התנהלות שיש לראותה בחומרה" ובבחינת "המטרה מקדשת את האמצעים", היא הגישה ראיות חדשות ללא קבלת רשות, והעלתה טענות חסרות יסוד.
נושא מקצועי בו לא יתערב ביהמ"ש
הטענה נגד זוהר הייתה, שאין לו 19 שנות ניסיון כנדרש בתנאי הסף של המכרז. ועדת המכרזים של נת"ע קבעה בדיעבד (כפי שבסמכותה לעשות), בהחלטה שנועדה עבור זוהר, כי ניתן להכיר גם בתקופת ההתמחות שלו שנמשכה שנה וחצי. ורדי אשרר החלטה זו, באומרו שלזוהר לא הייתה כוונה למסור מצגי שווא בקורות החיים שלו. הוא אישר שידע שאינו אומר בדרישת הניסיון, בשל כך פעלה מטפרו להקלת התנאים, הצליחה בכך ואין סיבה לפסול בדיעבד את הצעתה (מה עוד, שהיא הציגה מועמד חילופי למקרה שזוהר ייפסל).
לגבי דן רייל אומר ורדי, כי הניקוד מצוי בליבת סמכותה המקצועית של ועדת המכרזים ובית המשפט בדרך כלל לא יתערב בו. מדובר במכרז מורחב ורחב היקף, בו יש לוועדת המכרזים גמישות רבה בבחינת ההצעות ובבחירת הזוכים. המשימה שבפני מטרו דן בהקשר זה היא כמעט בלתי אפשרית, והקבוצה אכן נכשלה בה. זאת ועוד: מטרו דן עצמה ציינה בהצעתה כניסיון קודם את השלמת קו הרכבת ת"א-נתב"ג בשנת 2005, ואז טענה שמדובר בטעות סופר וצריך היה להיכתב 2015. זוהי "טענה לא ראויה, שנולדה בדיעבד ואין לה כל ביסוס ובסיס", קובע ורדי; בפועל הפרויקט אכן הושלם ב-2005.
ורדי דוחה גם את יתר טענותיה של מטרו דן לגבי הניקוד שניתן לקבוצת דן רייל, שכן כאמור מדובר בנושא מקצועי שבליבת סמכות ועדת המכרזים. מטרו דן חויבה בתשלום הוצאות בסכום כולל של 280,000 שקל. את מטרו דן ייצגו עוה"ד עודד גרוס, גלי פרידהוף, כאמלה חסיאן, מיכל הלפרין וואדים מילמן; את נת"ע ייצגו עוה"ד דורון קילשטיין ונדב פיינמן; את מטפרו ייצגו עוה"ד שי אבניאלי וטל שריזלי (משרד ברנע-ג'פה-לנדה); את דן רייל ייצג עו"ד אביאל פלינט; ואת Mlead - עוה"ד בני שפר ועתליה שטרית.

תאריך:  10/01/2024   |   עודכן:  10/01/2024
+מנהל הרשות לתחב"צ: הכשרה לנהג אוטובוס לא מספקת מענה למצבי קיצון
23:58 10/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה וארגון נהגי האוטובוסים השיקו תוכנית ייחודית המשלבת טכנולוגיות מתקדמות, כגון הדמיות ומשקפי VR, כדי להכין את הנהגים להתמודדות עם מצבי קיצון בכביש  ▪  כל נהג אוטובוס יבצע בכל שנה לפחות 10 שעות הכשרה במסגרת התוכנית שנועדה לשפר את מיומנויות השירות, הנגישות והבטיחות

נהג מתרגל תרחישים שונים במַדמה [צילום: ארגון נהגי האוטובוסים]
+ארבע תחנות ממוזגות בעלות של כמיליון ש"ח מוקמות במרכזית המפרץ
23:21 10/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תחנת אוטובוס חדישה, הראשונה מבין ארבע, הוצבה ברציפי התחבורה של השטח הפרוץ של התחנה המרכזית בחיפה  ▪  התחנה אטומה לפגעי מזג האוויר, נגישה לאנשים עם מוגבלות ומיועדת להכיל 20 נוסעים

מסך מידע בתחנה החדשה [צילום: דניאל אליאור]
+אדם נפגע מרכבת חולפת, ותנועת הרכבות מדרום לבאר שבע נעצרה
19:02 10/01/24  |  עידן יוסף

אדם שנכנס בניגוד להנחיות לשטח המסילה הסמוך לנבטים נפגע מרכבת משא חולפת. צוותי חירום והצלה נמצאים במקום. בהנחיית המשטרה הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנות דימונה ובאר שבע צפון האוניברסיטה. נסיבות האירוע אינן ידועות ונחקרות על ידי המשטרה.

+תנועת הרכבות בשפלה תופסק למשך חמישה ימים
13:24 10/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בשל עבודות להכפלת מסילות רחובות-פלשת, תנועת הרכבות בין רחובות לאשקלון ותחנת יבנה מזרח תופסק זמנית בתאריכים 23-19 בינואר  ▪  נוסעים מתחנות אשקלון ואשדוד עד הלום יעשו שימוש בקו המערבי

תחנת הרכבת ברחובות [צילום: איתמר לוין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש אשרר את הזוכים בניהול מטרו גוש-דן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשל עבודות להכפלת מסילות רחובות-פלשת, תנועת הרכבות בין רחובות לאשקלון ותחנת יבנה מזרח תופסק זמנית בתאריכים 23-19 בינואר    נוסעים מתחנות אשקלון ואשדוד עד הלום יעשו שימוש בקו המערבי
עידן יוסף
שופטי בג"ץ נזפו על האופן שבו קיבלה שרת התחבורה את ההחלטה בלי נימוקים ואמרו כי הדבר לא יעלה על הדעת    משרד התחבורה הסכים להציג החלטה חדשה ומנומקת בתוך 90 יום, אך הבהיר שלא תהיה התייעצות עם ראשי רשויות ולא ייערך סקר שוק
יצחק דנון
ההסתדרות הודיעה שהנהגים השכירים ישבתו ביום שישי הקרוב בדרישה להעלאת שכר; דן: הפרה של ההתחייבות לשקט תעשייתי עד יוני 2028
עידן יוסף
שינוי שיטת ההזמנה באוטובוסי אגד הארוכים, שהחלה ב-19 בדצמבר, גרמה לעלייה משמעותית בתורים. השיטה, המיועדת רק לבעלי טלפונים חכמים, גורמת לבלבול בקרב הנוסעים, שאינם יודעים לאיזה אוטובוס עליהם לעלות. לנוסעים לא יכולים לשנות בקלות את האוטובוס שלהם אם הם מאחרים או מקדימים. נהגי אגד מתלוננים כי השיטה החדשה מאריכה את משך קליטת הנוסעים ויוצרת עימותים מיותרים. משרד התחבורה מציג את השינוי דווקא כהצלחה
עידן יוסף
ארגון 15 דקות: תדירות איחורים וביטולים בתחבורה הציבורית גבוהה, במיוחד במטרופולין, אלקטרה אפיקים וקווים    נוסעים מתלוננים על אי-עצירה בתחנות וצפיפות    מנכ"ל 15 דקות: שירות התחבורה הציבורית חווה פגיעה משמעותית תחת השרה מירי רגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il