X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרכבת הקלה בתל אביב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
הנוסעים חוזרים לרכבת הקלה - 9 מיליון מהשקת הדנקל
על-אף התחלה איטית וירידה כתוצאה מהמלחמה, נתוני נת"ע מראים עלייה עקבית במספר הנוסעים ובשביעות הרצון (93%) שיפורים בשירות ובתדירות: זמן המתנה קצר יותר (4.5 דקות תת-קרקעי, 6 דקות עילי) ופתיחת רכבת בלילה (00:00-01:00)
כ-10% מנוסעי הדנקל נסעו ללא תיקוף
עידן יוסף
הרכבת הקלה תחל לאכוף את התשלום לאחר החגים * בחודש ההפעלה הראשון נסעו כ-2.37 מיליון נוסעים * 1.3% מהשירות לא בוצע בין היתר בשל תקלות והפגנות * הדנקל פופולרי יותר בשעות אחר-הצהריים * ת"א היא העיר עם הכי הרבה משתמשים
לרשימה המלאה

מאז השקתה (18.8.23) נסעו בדנקל כ 9 מיליון נוסעים בששת החודשים הראשונים לפעילותה. הנתון אומנם רחוק מהצפי המקורי, אך בנת"ע מביעים שביעות רצון מהעלייה העקבית במספר הנוסעים מאז ה-7 באוקטובר, שהביא לירידה דרמטית בביקוש עקב המלחמה. לדברי החברה, קיימת מגמה המצביעה על חזרתם של הנוסעים לרכבת הקלה - כ75,000 נוסעים לעומת 17,000 לאחר 7.10.
לפי סקר שימושים שערכה חברת דיירקט פולס עבור "תבל" בקרב מדגם מייצג של 2,000 משיבים, עולה כי 93% (!) מהנוסעים הביעו שביעות רצון גבוהה מחוויית הנסיעה שלהם ו-95% ציינו את נכונותם להמליץ לחבריהם להשתמש ברכבת הקלה.
עוד עולה מהסקר כי הסיבות העיקריות לשימוש בקו האדום הן מהירות והימנעות מעומסי תנועה, נתונים המחזקים את מיצובה של הרכבת הקלה כפתרון תחבורה מהיר ויעיל. בתגובותיהם ציינו לטובה הנוסעים את רמת התחזוקה, הניקיון, ואת הנוחות.

תבל מדווחת על עלייה עקבית במספר הנוסעים, שלדבריה המשקפת תמיכה ציבורית חזקה במערכת הרכבת הקלה. כמעט מחצית מהנוסעים עולים לתחנות בתל אביב, כאשר רובם משתמשים בתחנות התת-קרקעיות לנסיעותיהם. מבין שלל התחנות לאורך הקו, אלנבי, יהודית ובן גוריון מתגלות כשלוש התחנות העמוסות ביותר, עם קרוב ל-800 אלף נוסעים שעולים ויורדים מדי יום בכל תחנה. השימוש ביישומונים וברב-קו דומה, עם יתרון קל לרב-קו.
ניתוח נתוני הנוסעים מגלה זמני שיא ברורים בנסיעות, כאשר נפח הנסיעות הגבוה ביותר מתרחש בשעות העומס של הבוקר בשעות 09:00-06:30 ובשיא אחר-הצהריים בשעות 19:00-14:30. ממצאים אלה מדגישים את תפקידה המרכזי של מערכת הרכבת הקלה בהקלת הנסיעות היומיומיות והגברת הניידות העירונית בזמני הנסיעה העמוסים ביום.
בתגובה לביקוש הגובר, הטמיעו נת"ע ותבל שיפורי שירות אסטרטגיים שמטרתם לייעל את הנוחות והנגישות של הנוסעים. בשעות השיא, זמני ההמתנה הופחתו באופן משמעותי לכל 4 וחצי דקות בתחנות תת-קרקעיות וכל 6 דקות בתחנות עיליות. בנוסף, במטרה לתת מענה לצרכי הנסיעה בלילה, שעות השירות הורחבו, ומקיימות כעת פעילות גם בין השעות 00:00 ל-01:00. בתקופה הקרובה, יתווספו רכבות נוספות בקו R2 והתדירות תוסיף לעלות, סינכרון הרמזורים משתפר כל העת במטרה לקצר את זמני הנסיעות, לצד פעולות נוספות.
עוד עולה מהסקר, כי ישנו קהל נוסעים פוטנציאלי בערים בהן עוברת הדנקל, אשר עדיין לא נחשפו ליתרונות הנסיעה ברכבת הקלה. מדובר בציבור אשר רובו אינו מתגורר על התוואי ממש אלא בשכונות מרוחקות, ובכוונת נת"ע לפעול לעידוד אותו קהל לשימוש בקו. נת"ע מתכוונת לצאת בקמפיין הסברה נרחב בנושא על-מנת לעודד את השימוש בקו, קמפיין שנדחה בחודשים האחרונים עקב המלחמה וחוסר היציבות.
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "הסקר משקף את המאמץ הניכר של נת"ע ותבל בחוויית הנוסע בקו האדום, והציונים בקרב הנוסעים הם חד-משמעיים. הפעלתו של הקו בשלמותו מיומו הראשון היוותה אתגר גדול, ועמדנו בו בצורה משביעת רצון. אנחנו ממשיכים לשפר ולטייב את השירות, בהארכת זמני השירות, קיצור זמן הנסיעה והעלאת התדירות, תוך כדי ייצוב כלל המערכות. זהו תהליך מתמשך ואני מודה לציבור הנוסעים על האמון. נת"ע ניתחה ומנתחת את התוצאות, מטמיעה לקחים בקווים הבאים ופועלת לשיפור חווית הנוסע ברכבת הקלה, שתהפוך בעתיד הלא רחוק לכלי הסעת ההמונים המוביל בגוש-דן".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב: "יותר מ-9 מיליון נוסעים מרוצים נסעו בקו האדום, מאז חנכנו את הדנקל, והיד עוד נטויה. מספרי הנוסעים בקו האדום עולים מאז ה-7/10 באופן עקבי, ומעידים על חוסנה של החברה הישראלית גם בעת מלחמה".

תאריך:  21/02/2024   |   עודכן:  21/02/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנוסעים חוזרים לרכבת הקלה - 9 מיליון מהשקת הדנקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בדיון נבחנו תרחישים של פגיעה בתשתיות אנרגיה וחשמל שתותיר חלקים נרחבים במדינה ללא חשמל, פגיעה בחופש התנועה בכבישים ובתחבורה ציבורית, בנמלי הים, במערך התעופה והמעברים היבשתיים    המשתתפים דנו באתגרים הצפויים ובפתרונות אפשריים בתחומי התחבורה השונים, תוך הדגשת חשיבות ההערכות מוקדמת    המנכ"ל בן-זקן קרא לחברות "לחשוב מחוץ לקופסה, ולהיות יצירתיים ביחס לפתרונות"
עידן יוסף
קבוצת אלסטום-אלקטרה-מנרב זכתה במכרז להקמת והפעלת הרכבת הקלה "נופית" בין חיפה לנוף הגליל ונצרת    עבודות הזכיין צפויות להתחיל בשנה הבאה ולהימשך ארבע שנים
עידן יוסף
כמעט שנה וחצי אחרי הודעת משרד התחבורה שיאפשר תשלום בכרטיס אשראי על הנסיעה בתחבורה הציבורית בכלל הארץ לא נעשה דבר - והכנסת דורשת לעגן את הנושא בחקיקה    משרדי התחבורה והמשפטים מתנגדים לחקיקה ראשית, דורשים שנה וחצי נוספת להיערכות ומעריכים שתהיה עלות לקופת המדינה
עידן יוסף
מחקר מצא חוסר ודאות בנוגע להתנהגות בעת אזעקה בתחבורה ציבורית    נוסעים רבים לא ידעו כיצד לנהוג וציפו מהנהג לנהל את האירוע ולדאוג לביטחונם    נוסעים הציעו הכשרה לנהגים, שימוש במערכת הכריזה וחלוקת חומרי הסברה
עידן יוסף
כמה נת"צים נסללו? כמה שבילי אופניים? מה התושבים היו רוצים בכל עיר ועיר? איך לראשי הרשויות יש השפעה על התחב"צ? ומה עשו בקדנציה האחרונה? דוח 15 דקות לקראת הבחירות המקומיות עם נתונים חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il