X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: אברהם שטרן]
דוח פניות הציבור של הראת"צ
הנוסעים פונים בעיקר על קנסות, אך רק 12% מהם בוטלו
עלייה של 31% במספר המתלוננים לרשות הארצית לתחבורה ציבורית הנושאים העיקריים: ערעורים על קנסות (40%), אכיפה (34%) ורישוי קווי שירות (11%) אגד (בעיקר בירושלים) מובילה בתלונות (57%), עם זינוק משמעותי בערעורים על קנסות (86%)
עלייה משמעותית של 95% במספר הערעורים על קנסות בשנת 2023.
האוטובוסים הם מפעיל התחבורה העיקרי בישראל, ובהתאם, הם רושמים את מספר הפניות הגבוה ביותר (97% מכלל הפניות).
הנושא הבולט ביותר בפניות על מוניות: הפקעת מחיר (33%).
רכבת ישראל רשמה ירידה של 22% במספר התלונות.
הרכבת הקלה בירושלים רשמה זינוק של 175% במספר התלונות.
תחום התלונות על השירות ירד מ-44% ל-34% מכלל הפניות.
משך הטיפול בפנייה התקצר משמעותית ועומד כעת על 21 יום.

בתחבורה הציבורית פעילות 27 חברות אוטובוסים המפעילות רשת קווים במטרופולינים ובאשכולות השונים ברחבי הארץ. אגד, שהינה המפעיל הגדול ביותר בענף, רושמת בהתאמה את היקף הפניות הגדול ביותר עם שיעור עלייה של 73% בהשוואה לשנת 2022

ענף התחבורה הציבורית מונה 4 סוגי מפעילים להסעת המונים - אוטובוסים, מוניות, רכבת ישראל והרכבות הקלות - כפיר בעיר ירושלים ותבל באזור גוש-דן. האוטובוסים הם מפעיל ההסעים הגדול ביותר בארץ, ובהתאמה הם רושמים את ההיקף הפניות הגדול ביותר בשנת הדוח עם קרוב ל-116 אלף פניות המהוות גידול של 21% לעומת שנה קודמת. עלייה מתונה יותר של 11% בהיקף התלונות רושם ענף המוניות. בהשוואה לשנה הקודמת, בולטת לטובה רכבת ישראל אצלה נרשמה ירידה בשיעור של 22%. בהשוואה לשנה החולפת, הרכבת הקלה בירושלים בולטת לשלילה בזינוק בהיקף בתלונות - עלייה של 175% ל-408 פניות. ככלל, פניות שעניינן הרכבות הקלות אינן מופעלות באופן ישיר על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ואלו מטופלות ברובן אצל המפעילים והחברות הממשלתיות האחראיות עליהן למתן מענה ופתרון מקצועי.
תחום התלונות על השירות ריכז השנה 34% מסך הפניות שהתקבלו בשנת הדוח, ירידה של כ-7% לעומת שנת 2022 בה הוא היה התחום העיקרי בפניות הציבור עם 44%. בחודש מייצג מתקבלות כ-3,500 פניות אכיפה בממוצע, אלא ששנת 2023 רשמה ירידה בתלונות האכיפה בחודשים אוקטובר-נובמבר בשל המלחמה, נתון שיש לשער שהשתקף בסך נתוני האכיפה המצרפיים של השנה.
משך הטיפול בפנייה בשנת 2023 רשם שיפור ניכר ומספר הימים הממוצע הנדרש לטיפול בפנייה עד סגירתה עמד בשנת 2023 על על כ-21 יום, המהווה כשליש מזמן הטיפול בשנת 2022.

ענף התחבורה הציבורית מונה 4 סוגי מפעילים להסעת המונים - אוטובוסים, מוניות, רכבת ישראל והרכבות הקלות - כפיר בעיר ירושלים ותבל באזור גוש-דן. האוטובוסים הם מפעיל ההסעים הגדול ביותר בארץ, ובהתאמה הם רושמים את ההיקף הפניות הגדול ביותר בשנת הדוח עם קרוב ל-116 אלף פניות המהוות גידול של 21% לעומת שנה קודמת. עלייה מתונה יותר של 11% בהיקף התלונות רושם ענף המוניות. בהשוואה לשנה הקודמת, בולטת לטובה רכבת ישראל אצלה נרשמה ירידה בשיעור של 22%. בהשוואה לשנה החולפת, הרכבת הקלה בירושלים בולטת לשלילה בזינוק בהיקף בתלונות - עלייה של 175% ל-408 פניות. ככלל, פניות שעניינן הרכבות הקלות אינן מופעלות באופן ישיר על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ואלו מטופלות ברובן אצל המפעילים והחברות הממשלתיות האחראיות עליהן למתן מענה ופתרון מקצועי.
תחום התלונות על השירות ריכז השנה 34% מסך הפניות שהתקבלו בשנת הדוח, ירידה של כ-7% לעומת שנת 2022 בה הוא היה התחום העיקרי בפניות הציבור עם 44%. בחודש מייצג מתקבלות כ-3,500 פניות אכיפה בממוצע, אלא ששנת 2023 רשמה ירידה בתלונות האכיפה בחודשים אוקטובר-נובמבר בשל המלחמה, נתון שיש לשער שהשתקף בסך נתוני האכיפה המצרפיים של השנה.
משך הטיפול בפנייה בשנת 2023 רשם שיפור ניכר ומספר הימים הממוצע הנדרש לטיפול בפנייה עד סגירתה עמד בשנת 2023 על על כ-21 יום, המהווה כשליש מזמן הטיפול בשנת 2022.

כ-73.7 אלף נוסעים הגישו בשנת 2023 תלונות לרשות הארצית לתחבורה ציבורית, לעומת 56.3 אלף אשתקד. מספר הפניות הכתובות בשנת 2023 עמד על 119,591. כך עולה מדוח פניות הציבור השנתי שמפרסמת הרשות.
התחום שריכז את הנתח העיקרי מבין הפניות לרשות בשנה החולפת היה תחום ערעורים על תעריף מוגדל (קנסות שנרשמו לנוסעים) - עם 40% מכלל הפניות, אחריו בלט תחום האכיפה (חריגות מפעילי התחבורה הציבורית מתנאי הרישיון לו הם מחויבים) עם 34% מכלל הפניות ותחום רישוי קווי השירות (בקשות להוספה, ביטול או שינוי של קו, תחנה, תדירות, מסלול וכד') עם 11%.
המפעיל הגדול בין חברות האוטובוסים הוא חברת אגד, שרושמת נתח של כ-40% משוק הנסועה הציבורית בענף האוטובוסים, ושיעור הפניות והתלונות על חברה זו מסתכם בכ-57% מסך הפניות שהתקבלו על חברות האוטובוס בשנה החולפת.
התחום הבולט שריכז את היקף הפניות הגדול ביותר בשנת 2023, לצד זינוק משמעותי של 95% בהשוואה לשנת 2022, הוא תחום הערעורים על קנסות בכלל החברות. קרוב ל-48,000 דוחות פקחים נרשמו בשנת הדוח לעומת 24,567 שנרשמו בשנת 2022.

קרוב ל-48 אלף ערעורים על דוחות פקחים התקבלו בשנת הדוח. ניתן לייחס את גורם הגידול בהיקף הערעורים לגידול המקביל ברישום בדוחות לנוסעים בשנת הדוח שהסתכם ב-233,639 בהשוואה למספר דוחות בסך 113,097 בשנת 2022. מדובר בהכפלה (106%) הן של מספר הדוחות שנרשמו והן של מספר הערעורים.
חברת אגד הגבירה משמעותית את מאמצי האכיפה על נושאי אי-התיקוף באוטובוסים והיא לבדה ריכזה 41,197 ערעורים המהווים 86% מסך הערעורים בשנת 2023. הנתח של אגד בהיקף רישום דוחות של כל חברות האוטובוסים - 27 מפעילים - עמד על 84% בשנת 2023 לעומת נתח של 79% מכלל הדוחות שנרשמו בשנת 2022. נתח הערעורים על דוחות שנרשמו על-ידי אגד בשנת 2023 מכלל הערעורים שנרשמו על-ידי כל המפעילים, עמד על 86% בהשוואה לנתח הערעורים של אגד מכלל הערעורים בשנת 2022, שעמד על 84%. הערעורים מוגשים למפקח על התעבורה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית. המפקח או גורמים מוסמכים מטעמו בוחנים את הערעורים ומקבלים החלטה אם הערעור מוצדק, אם לאו. שיעור הערעורים שהתקבלו ובעקבות כך בוטלו הקנסות בשנת 2023 עומד על כ-12% מכלל הערעורים שהוגשו, בהשוואה ל-7% שהתקבלו (קנסות שבוטלו) בשנה שקדמה.

[צילום: אברהם שטרן]

התחומים הבולטים בתלונות אצל חברת אגד הם הערעורים על קנסות, המהווים 76% מכלל התלונות על אגד ופניות בנושא אכיפה עם שיעור של כ-15%. המפעילה השנייה בהיקף התלונות היא חברת קווים, אחריה אלקטרה אפיקים, רביעית דן וסוגרת את החמישה חברת מטרופולין. בהשוואה לשנה הקודמת, ישנם שלושה מפעילים שהוזכרו בדוח לטובה בשל מגמת ירידה בהיקפי התלונות - קווים אצלה נרשמה ירידה משמעותית בשיעור של 35%, סופרבוס שבה נרשמה ירידה בשיעור של 11% ודן עם ירידה בשיעור של 8%.
מבין המחוזות, מחוז ירושלים ריכז את מספר הפניות הגדול ביותר עם 37% מבין סך הפניות למחוזות. אחריו מחוז גוש-דן עם 19% ומחוז ממונה ארצי – מחוז המטה, העוסק בטיפול בנושאי רישוי קווי תחבורה בין מחוזיים, ריכז 15% מסך הפניות בכל המחוזות.
האוטובוסים הם מפעיל התחבורה העיקרי בישראל, עם מספר תיקופים שהסתכם ב-720 מיליון ועם 31 מיליון נסיעות בשנת 2023. בהתאמה, מספר התלונות על האוטובוסים הוא גם הגבוה ביותר ובשנת 2023 הוא היווה רוב מוחלט של 97% מכל הפניות שהתקבלו בשנת הדוח.
לשליטה ללא עוררין של פניות בעניין אוטובוסים בדוח ישנה סיבה נוספת והיא שמפעילי קווי השירות באוטובוסים כפופים ישירות לרשות לתחבורה ציבורית, בעוד רכבת ישראל והרכבות הקלות כפופות למאסדר דרך חברות כמו נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) וצוות אב לתחבורה ירושלים (צתא"ל), המרכזות פניות רבות אצלן.
לשם השוואה לנתוני הנסיעות באוטובוסים, נתוני הנסיעה ברכבת ישראל עומדים בשנת 2023 על 64 מיליון ושל הרכבות הקלות בירושלים ותל אביב על 43 מיליון. דנקל, הרכבת הקלה בגוש-דן החלה את פעילותה במחצית אוגוסט 2023, ולכן לא ניתן להשוות את נתוניה לשנים עברו. עם זאת, ענף המוניות עוקף את רכבת ישראל במספר התלונות.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הנושא הבולט ביותר בתחום התלונות במוניות הינו הפקעת מחיר המהווה 33% מסך כלל הפניות. הנושא השני בהיקפו הוא אי-הפעלת מונה המהווה 28% מסך כל הפניות, והנושא השלישי הוא התנהגות בלתי נאותה (אלימות מילולית, דיבור לא ראוי, הערות גזעניות, ריח סיגריות, עישון במונית וכד'). סירוב להסיע מהווה 10% מכלל הפניות בענייני מוניות. ארבעת הנושאים של הפקעת מחיר, אי-הפעלת מונה, התנהגות לא נאותה וסירוב להסיע הם תלונות שככל שנמצאות מוצדקות - הן מהוות עבירה פלילית, עוברות לחקירה ובהמשך לכתב אישום. מכאן עולה שהרוב המכריע של התלונות בענייני מוניות עוברות לטיפול תחום החקירות באגף אכיפה ובקרה.

ענף התחבורה הציבורית מונה 4 סוגי מפעילים להסעת המונים - אוטובוסים, מוניות, רכבת ישראל והרכבות הקלות - כפיר בעיר ירושלים ותבל באזור גוש-דן. האוטובוסים הם מפעיל ההסעים הגדול ביותר בארץ, ובהתאמה הם רושמים את ההיקף הפניות הגדול ביותר בשנת הדוח עם קרוב ל-116 אלף פניות המהוות גידול של 21% לעומת שנה קודמת. עלייה מתונה יותר של 11% בהיקף התלונות רושם ענף המוניות. בהשוואה לשנה הקודמת, בולטת לטובה רכבת ישראל אצלה נרשמה ירידה בשיעור של 22%. בהשוואה לשנה החולפת, הרכבת הקלה בירושלים בולטת לשלילה בזינוק בהיקף בתלונות - עלייה של 175% ל-408 פניות. ככלל, פניות שעניינן הרכבות הקלות אינן מופעלות באופן ישיר על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ואלו מטופלות ברובן אצל המפעילים והחברות הממשלתיות האחראיות עליהן למתן מענה ופתרון מקצועי.
תחום התלונות על השירות ריכז השנה 34% מסך הפניות שהתקבלו בשנת הדוח, ירידה של כ-7% לעומת שנת 2022 בה הוא היה התחום העיקרי בפניות הציבור עם 44%. בחודש מייצג מתקבלות כ-3,500 פניות אכיפה בממוצע, אלא ששנת 2023 רשמה ירידה בתלונות האכיפה בחודשים אוקטובר-נובמבר בשל המלחמה, נתון שיש לשער שהשתקף בסך נתוני האכיפה המצרפיים של השנה.
משך הטיפול בפנייה בשנת 2023 רשם שיפור ניכר ומספר הימים הממוצע הנדרש לטיפול בפנייה עד סגירתה עמד בשנת 2023 על על כ-21 יום, המהווה כשליש מזמן הטיפול בשנת 2022.

תאריך:  30/04/2024   |   עודכן:  30/04/2024
+פרוש טורס: נסיעות לילה חינם לכותל המערבי
00:18 01/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שירות הסעיות ללא תשלום יופעל מהשכונות בירושלים לכותל המערבי בין השעות 01:00-05:00, בלילות השבוע  ▪  הנסיעות יתבצעו במסלולים קבועים, הכוללים תחנות מרכזיות בעיר  ▪  השירות נועד לאפשר הגעה נוחה לכותל גם בשעות בהן התחבורה הציבורית פחות זמינה

[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סוף-שבוע מאתגר: הגליל המערבי ינותק מהרכבת
10:52 30/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עבודות תחזוקה יתקיימו בקטע המסילה שבין עכו וקריית מוצקין בין 9 ל-11 במאי  ▪  רכבות לא יעצרו בתחנות עכו, נהריה, אחיהוד וכרמיאל  ▪  שירות הסעיות יופעל לתחנות הסגורות

תחנת הרכבת באחיהוד. תיסגר
+אמוק באוטובוס: נוסע תקף פקח לאחר שהתבקש לרדת
12:08 28/04/24  |  עידן יוסף

ארגון כוח לעובדים טוען כי פקח אוטובוס הותקף (מוצ"ש) בירושלים בקו 333 של חברת סופרבוס סמוך לשער האשפות. לדבריהם, עלה הנוסע לאוטובוס עם ילדיו מהדלת הקדמית, תוך שהוא דוחף נוסעים אחרים ובהם גם ילדים. המבקר והנהג דרשו כנדרש מהנוסע ובני משפחתו לרדת מהאוטובוס וירדו מהאוטובוס בעצמם. בתגובה, תקף הנוסע את המבקר באגרופים תוך שהוא מקלל. המבקר נחבל קלות. התוקף ומשפחתו נמלטו מהמקום. תלונה הוגשה במשטרת ירושלים.
נ', המבקר שהותקף: "הנוסע נכנס אחוז אמוק לאוטובוס תוך שהוא ממש דורס ומועך ילדים ותינוקות וצועק. הנהג ואני הבהרנו לו שהאוטובוס לא יזוז במצב כזה. לא נסכן את הנוסעים, והוא בתגובה קלל והכה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנוסעים פונים בעיקר על קנסות, אך רק 12% מהם בוטלו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
עבודות תחזוקה יתקיימו בקטע המסילה שבין עכו וקריית מוצקין בין 9 ל-11 במאי    רכבות לא יעצרו בתחנות עכו, נהריה, אחיהוד וכרמיאל    שירות הסעיות יופעל לתחנות הסגורות
עידן יוסף
רק אחד מכל חמישה נוסעים מגיע ברכב פרטי וזקוק לחנייה, וחמישית נוספת מגיעה בטרמפ או ברכב של מישהו אחר    משרד התחבורה מעוניין לעודד הגעה ברגל, באופניים או בתחבורה ציבורית, אך עלייה עם גלגינועים גורמת לצפיפות ודורשת פתרון
עידן יוסף
לוחות הזמנים בערב חג ובמוצאי חג יהיו כבגל סוף שבוע בתוספת תגבור קל בקווי חיפה-ת"א ודימונה-ב"ש    בחול המועד: תגבור רכבות והארכת מסלולים בקווים שונים
עידן יוסף
רוזן אליצור בעלת ניסיון רב בתחום משאבי אנוש, כולל תפקידים בכירים בארגונים ציבוריים    מנכ"ל הרכבת ציין כי מדובר בתפקיד משמעותי ובעל ערך רב לחברה
עידן יוסף
כ-3,800 ליטרים של חומרי ניקוי, 250 מטאטאים ומגבים, כ-3,500 מטליות רב-פעמיות, מברשות וכריות ניקוי    650 עובדי ניקיון במאות מתחמים ותחנות ברחבי הארץ במרתון שטיפת רכבות באמצעות מכונת שטיפה חדישה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il