|
|
|
|
| עלייה משמעותית של 95% במספר הערעורים על קנסות בשנת 2023. | |
|
האוטובוסים הם מפעיל התחבורה העיקרי בישראל, ובהתאם, הם רושמים את מספר הפניות הגבוה ביותר (97% מכלל הפניות). | |
|
הנושא הבולט ביותר בפניות על מוניות: הפקעת מחיר (33%). | |
|
רכבת ישראל רשמה ירידה של 22% במספר התלונות. | |
|
הרכבת הקלה בירושלים רשמה זינוק של 175% במספר התלונות. | |
|
תחום התלונות על השירות ירד מ-44% ל-34% מכלל הפניות. | |
|
משך הטיפול בפנייה התקצר משמעותית ועומד כעת על 21 יום. | |
|
|
|
|
|
|
בתחבורה הציבורית פעילות 27 חברות אוטובוסים המפעילות רשת קווים במטרופולינים ובאשכולות השונים ברחבי הארץ. אגד, שהינה המפעיל הגדול ביותר בענף, רושמת בהתאמה את היקף הפניות הגדול ביותר עם שיעור עלייה של 73% בהשוואה לשנת 2022 | |
|
|
|
|
|
|
ענף התחבורה הציבורית מונה 4 סוגי מפעילים להסעת המונים - אוטובוסים, מוניות, רכבת ישראל והרכבות הקלות - כפיר בעיר ירושלים ותבל באזור גוש-דן. האוטובוסים הם מפעיל ההסעים הגדול ביותר בארץ, ובהתאמה הם רושמים את ההיקף הפניות הגדול ביותר בשנת הדוח עם קרוב ל-116 אלף פניות המהוות גידול של 21% לעומת שנה קודמת. עלייה מתונה יותר של 11% בהיקף התלונות רושם ענף המוניות. בהשוואה לשנה הקודמת, בולטת לטובה רכבת ישראל אצלה נרשמה ירידה בשיעור של 22%. בהשוואה לשנה החולפת, הרכבת הקלה בירושלים בולטת לשלילה בזינוק בהיקף בתלונות - עלייה של 175% ל-408 פניות. ככלל, פניות שעניינן הרכבות הקלות אינן מופעלות באופן ישיר על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ואלו מטופלות ברובן אצל המפעילים והחברות הממשלתיות האחראיות עליהן למתן מענה ופתרון מקצועי. | |
תחום התלונות על השירות ריכז השנה 34% מסך הפניות שהתקבלו בשנת הדוח, ירידה של כ-7% לעומת שנת 2022 בה הוא היה התחום העיקרי בפניות הציבור עם 44%. בחודש מייצג מתקבלות כ-3,500 פניות אכיפה בממוצע, אלא ששנת 2023 רשמה ירידה בתלונות האכיפה בחודשים אוקטובר-נובמבר בשל המלחמה, נתון שיש לשער שהשתקף בסך נתוני האכיפה המצרפיים של השנה. | |
משך הטיפול בפנייה בשנת 2023 רשם שיפור ניכר ומספר הימים הממוצע הנדרש לטיפול בפנייה עד סגירתה עמד בשנת 2023 על על כ-21 יום, המהווה כשליש מזמן הטיפול בשנת 2022. | |
|
|
|
|
|
|
ענף התחבורה הציבורית מונה 4 סוגי מפעילים להסעת המונים - אוטובוסים, מוניות, רכבת ישראל והרכבות הקלות - כפיר בעיר ירושלים ותבל באזור גוש-דן. האוטובוסים הם מפעיל ההסעים הגדול ביותר בארץ, ובהתאמה הם רושמים את ההיקף הפניות הגדול ביותר בשנת הדוח עם קרוב ל-116 אלף פניות המהוות גידול של 21% לעומת שנה קודמת. עלייה מתונה יותר של 11% בהיקף התלונות רושם ענף המוניות. בהשוואה לשנה הקודמת, בולטת לטובה רכבת ישראל אצלה נרשמה ירידה בשיעור של 22%. בהשוואה לשנה החולפת, הרכבת הקלה בירושלים בולטת לשלילה בזינוק בהיקף בתלונות - עלייה של 175% ל-408 פניות. ככלל, פניות שעניינן הרכבות הקלות אינן מופעלות באופן ישיר על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, ואלו מטופלות ברובן אצל המפעילים והחברות הממשלתיות האחראיות עליהן למתן מענה ופתרון מקצועי. | |
תחום התלונות על השירות ריכז השנה 34% מסך הפניות שהתקבלו בשנת הדוח, ירידה של כ-7% לעומת שנת 2022 בה הוא היה התחום העיקרי בפניות הציבור עם 44%. בחודש מייצג מתקבלות כ-3,500 פניות אכיפה בממוצע, אלא ששנת 2023 רשמה ירידה בתלונות האכיפה בחודשים אוקטובר-נובמבר בשל המלחמה, נתון שיש לשער שהשתקף בסך נתוני האכיפה המצרפיים של השנה. | |
משך הטיפול בפנייה בשנת 2023 רשם שיפור ניכר ומספר הימים הממוצע הנדרש לטיפול בפנייה עד סגירתה עמד בשנת 2023 על על כ-21 יום, המהווה כשליש מזמן הטיפול בשנת 2022. | |
|
|
|