מקלב אמר כי הרפורמה עדיין בוסרית מכדי להסתמך על הנתונים, ומנה כמה סיבות שעשויות לגרום לנוסעים לא לממש את הזכאות: - "אנשים לפעמים לא ממהרים. יכול להיות שמחכים לתקופת חופש, לתקופות אחרות, כל אחד והעיסוקים שלו".
- "יש נוסעים מזדמנים. כדי שהוא יהיה נוסע וניקח אותו במספר הנוסעים הוא צריך להיות נוסע קבוע. לא לכולם משתלם לעשות חופשי-חודשי. הרפורמה הזאת, צדק תחבורתי, היא על מנוי חודשי. ואנשים שהם לא במנוי חודשי, גם אם הם היו נוסעים בכל יום - יוכל להיות, כל אחד בחשבון שלו - לא לכולם זה כדאי".
מקלב ציין כי יש נגישות לשירות ("לא שמענו על תורים ארוכים, שאנשים מתייאשים וקמים", אך הבטיח לבדוק את הנושא: "נחקור את זה, איפה, אם זה תלוי בעיר, אם זה תלוי במקום, אם זה תלוי באיזשהו סוג של פרופיל". הסגן התייחס גם תחקיר "המקור" על מירי רגב, והחמיא לה: "השרה עשתה הרבה מאמץ כדי שהרפורמה הזו תצא לדרך. היא ויתרה על הרבה דברים במסגרת דיוני התקציב. צריך להעריך אותה ולהצדיק אותה על הדבר הזה [הרפורמה], ולעודד אותה ולחזק אותה. כשבסופו של דבר אנשים לא - אולי מתרשמים מתחקירים כאלה ואחרים, אבל אני לא מכיר את התחקיר הזה, אבל אני כן יודע על עבודתה הנמרצת והיום-יומית, עם ירידה לפרטים. אני נמצא בישיבות, אני נמצא בסיורים, אני רואה את הירידה לפרטים. אין דבר אחד - יכולים להיות 20 נושאים שיעלו, על-ידי 20 דוברים. כל משרד התחבורה, כל פרויקט זה פרויקט גדול, זה תלוי בהרבה גופים, בהרבה חברות. עד הפרט האחרון, אני חושב שהיא ידועה בבולדוזריות שלה, ביכולת העבודה שלה, במסירות ובהצלחות ובכושר הארגון. ולכן, זה גם חלק מפעילות שלא הייתה דבר קל".
|