משרד התחבורה מעלה את מחירי תחבורה הציבורית בשיעור ממוצע של 5%. ההתייקרות נובעת כתוצאה מהחלטה אוטומטית של ועדת המחירים כתוצאה מהצמדה לנוסחה מוסכמת. מחיר נסיעה עירונית, לדוגמה, עולה מ-5.50 שקלים ל-6 שקלים.
העלאת המחירים, שלגביה משרד התחבורה אפילו לא טרח לעדכן את ציבור הנוסעים, נכנסה לתוקף למשלמים באמצעות יישומונים ב-25.6.24 [היום בו פורסמה ברשומות], ולמשלמים באמצעות רב-קו הן תיכנס לתוקף ב-1 ביולי 2024. למשתמשים מזדמנים בישומונים, שאינם מגיעים לסכום הנדרש לחופשי חודשי, מומלץ לשלם באמצעות רב-קו עד 30 ביוני.
משרד התחבורה טעה, ופרסם ברשומות צו לפיו תעריפי הרכבת הקלה יעלו, אך בשל מה שהוגדר "טעות טכנית", יתוקן הצו - ולפי שעה התעריפים לא יעלו.
ההתייקרות השנייה, שתחול רק על נוסעי הרכבת הקלה בירושלים ובגוש-דן, תחל ב-1 בינואר 2025, והיא נועדה לממן את בלימת עליית המחירים בפעם הקודמת, שעליה סיכמו שרי האוצר והתחבורה.
השימוש ברכבות הקלות יהיה גבוה ב-33.3% מאשר באוטובוס. לדוגמה, נסיעה מקומית תעלה 6 שקלים לעומת נסיעה מקומית הכוללת את הרכבת הקלה, שתעלה 8 שקלים.
ולמרחקים שבין 15 ל-40 ק"מ תעלה נסיעה בודדת באוטובוס 12.50 שקלים, לעומת 15 ברכבת מקומית. עם זאת, תעריפי המטרונית והרכבלית יהיו כמו של אוטובוס ולא כמו של רכבת קלה.
ומה לגבי חוזים תקופתיים (מנויים) כגון חופשי יומי וחופשי חודשי? ההתייקרות תהיה בשיעור ממוצע של 5%. מדובר בנחמה פורתא לציבור הנוסעים שאינם מזדמנים, שההתייקרות ללא תשפיע עליהם משמעותית.
כאמור, ההתייקרות השנייה תקרה רק בשנה הבאה.