X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסעית ימית [צילום: NYC FERRY]
תחבורה ציבורית ימית לחופי ישראל? נתיבי איילון שולחת מצוף
חברת נתיבי איילון בוחנת את האפשרות להפעיל מערך הסעות ימיות ציבוריות לאורך החופים כחלק מהתחבורה הציבורית ופנתה לחברות העוסקות בתחום ישנם אתגרים לא מעטים בדרך, כמו עלויות גבוהות וצורך בתשתיות מתאימות, אך החברה אופטימית לגבי הפוטנציאל של המיזם, ומאמינה כי ניתן להתגבר על האתגרים

חברת נתיבי איילון פרסמה קול קורא בבקשה לקבלת מידע (RFI) מחברות ספנות ישראליות ובינלאומיות העוסקות בתחום התחבורה הימית. מטרת הבקשה היא לבחון את האפשרות להפעיל מערך של הסעות ימיות ציבוריות לאורך חופי המדינה. המהלך, אם ייצא לפועל, עשוי לדבריה להביא למהפכה של ממש בתחבורה הציבורית, ולהציע חלופה אטרקטיבית לשימוש ברכב הפרטי בכבישים הפקוקים במיוחד עבור תושבים המתגוררים באזורי החוף ועובדים בערים הסמוכות.
ה-RFI, שפורסם ביוני 2024, פונה לחברות בעלות ניסיון בהפעלת כלי שיט שונים, כגון קטמרן, טרימרן, ספינות כנף (Flipper) או רחפות (Hovercraft). הדרישות לכלי השיט כוללות מהירות הפלגה של לפחות 30 קשר, יכולת לשאת 100 נוסעים לפחות, ועמידה בתנאי ים עד דרגה 3 בסולם דאגלס וזמינות להפעלה בישראל על-פי כל התקנים. הדרישות הללו נועדו להבטיח שהשירות יהיה מהיר, אמין ונוח לנוסעים, גם בתנאי מזג אוויר משתנים.
היתרונות הפוטנציאליים של מערכת הסעות ימיות ציבוריות הם רבים. ראשית, היא עשויה להקל על עומסי התנועה בכבישים, במיוחד באזור החוף, שבו האוכלוסייה צפופה והתנועה רבה. שנית, היא עשויה להציע חלופה מהירה ונוחה לשימוש בתחבורה ציבורית קיימת, כמו אוטובוסים ורכבות. שלישית, היא עשויה לתרום לצמצום זיהום האוויר ופליטת גזי החממה, שכן כלי שיט מודרניים הם לרוב יעילים יותר מבחינה אנרגטית מאשר כלי רכב פרטיים. בנוסף, הפעלת מערך הסעות ימיות עשוי לעודד תיירות ופיתוח כלכלי באזורי החוף.
עם זאת, ישנם גם אתגרים לא מעטים בדרך להגשמת החזון הזה. אחד האתגרים המרכזיים הוא העלות הגבוהה של הקמה ותפעול של מערכת הסעות ימיות. אתגר נוסף הוא הצורך להקים תשתיות מתאימות, כגון רציפים, מסופים ומערכות ניהול ותפעול. כמו-כן, יש לקחת בחשבון את השפעתם האפשרית של כלי השיט על הסביבה הימית, ולפעול לצמצום השפעות שליליות ככל האפשר.
למרות האתגרים, בחברת נתיבי איילון אופטימיים לגבי הפוטנציאל של המיזם. החברה מאמינה כי שילוב של טכנולוגיות מתקדמות, תכנון קפדני ושיתוף פעולה עם גורמים רלוונטיים, יאפשר להתגבר על האתגרים ולהקים מערכת הסעות ימיות ציבוריות יעילה, בטוחה ובת קיימא.

המשיבים נדרשים לספק מידע מפורט על כלי השיט, כולל שם, סוג, שנת בנייה, דגל, חברת סיווג, נמל בית, מידות, מהירות מרבית, צריכת דלק, סוג דלק, מיקום נוכחי, זמן הגעה משוער לישראל, תקופת חכירה מינימלית, דרישות צוות מינימליות, בעלים רשום ומנהל כלי השיט.
ה-RFI הוא צעד ראשון בתהליך. הוא נועד לאסוף מידע מחברות מובילות בתחום, על-מנת להבין את האפשרויות הטכנולוגיות והתפעוליות הקיימות, וכן את העלויות והסיכונים הכרוכים במיזם. לאחר ניתוח המידע, חברת נתיבי איילון תוכל להחליט האם להמשיך לשלב הבא, הכולל בחינה מעמיקה יותר של ההיתכנות הכלכלית והסביבתית של המיזם, ובמידת הצורך, פרסום מכרז לבחירת מפעיל למערכת ההסעות הימיות.
מערך השיט הציבורי הוצע על-ידי שרת התחבורה מירי רגב, ארה"ב, יוון וקפריסין, מתוך הנחה שהתנאים הנוחים להפעלתו במשך כ-300 ימים בשנה, עשויים לאפשר את קידומו. כעת נותר להמתין ולראות האם הבחירות יאפשרו למיזם לשוט או לטבוע במצולות קודם שיווולד.

תאריך:  01/07/2024   |   עודכן:  01/07/2024
+מוקד המידע של רכבת ישראל יהיה זמין בקיץ בכל שעות היממה
10:37 01/07/24  |  עידן יוסף

עם תחילתו של הקיץ והגידול במספר הנסיעות בשעות הלילה המאוחרות המאפיין את חודשי הקיץ, רכבת ישראל מאריכה את שעות פעילות מוקד שירות הלקוחות, שיהיה זמין מעתה בשעות הלילה. עד היום החל המוקד את פעילותו ב-6 בבוקר וסיים בחצות.
המוקד יפעל 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע. בתקופה הקרובה, עם הפעלת המוקד הטלפוני בשעות הלילה, תבחן רכבת ישראל את נתוני הביקוש ולאחר מכן ייקבעו זמני מתן השירות בהתאם. המוקד נותן מענה בתחומי מידע כללי (לוחות זמנים, תעריפים ושאלות כלליות נוספות), תיאום נסיעה לנוסעים עם מוגבלות וכן מתן מענה בשעת חרום.

[צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחבורה ציבורית ימית לחופי ישראל? נתיבי איילון שולחת מצוף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ועדת השמות של רכבת ישראל קראה לתחנת בית שאן על שם השר לשעבר דוד לוי, בזכות תרומתו הרבה למדינה ולעיר    שר התחבורה רגב בירכה על ההחלטה, וציינה שדוד לוי היה סמל של צדק ונחישות    מנימוקי הבחירה: דוד לוי טבע חותם בתחומים רבים בישראל, במישור החברתי ובמישור המדיני כאחד, וקידם את ערכי הצדק והשוויון
עידן יוסף
קו 1 לכותל המערבי יעבור מחברת אגד לאקסטרה ויופעל באמצעות אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת ויורחבו שעות הפעילות עד 02:00    מסלולי הקווים 54 ו-89 יוארכו מהר חוצבים למסוף הארזים
עידן יוסף
העלאת המחירים נכנסה לתוקף אתמול למשלמים באמצעות ישומונים, ותחול על משתמשי הרב-קו ב-1 בינואר    למרות צו המחירים שהורה על תשלום של 8 שקלים ברכבות הקלות, הורה משרד התחבורה לתקנו ולבצע את ההתייקרות השנייה בינואר הקרוב
עידן יוסף
כך הצהירו נציגי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית    הנושא מטופל ע"י הלשכה המשפטית של משרד התחבורה מאחר שלגישת המשרד הפקחים באוטובוסים אינם כפופים אליו    מחלוקת בין משרדי האוצר והתחבורה מעכבת פרסום נוהל הפקחים
איתמר לוין
דוח נציבות תלונות הציבור: 1,627 תלונות בשל המלחמה באוקטובר-דצמבר    עלייה של 22% בכלל התלונות בשנה שעברה    שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר: דואר ישראל, משרד העבודה ורשות מקרקעי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il