X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
אוטובוס קבלן לתחבורה ציבורית [צילום: אברהם שטרן]
אוטובוס קבלן לתחבורה ציבורית [צילום: אברהם שטרן]
תחקיר: משרד התחבורה מאשר לחברות התחבורה הציבורית להעסיק קבלנים להפעלת התחבורה הציבורית תוך פגיעה בשירות קווים אינם עומדים בלוחות הזמנים, מדלגים על תחנות, אין הנגשה של השירות לנוסעים ואוטובוסים מעוכבים בתחנות לא מאושרות לצורך תיקוף כרטיסי הנוסעים
▪  ▪  ▪

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הנחתה את חברות התחבורה הציבורית, המפעילות את קווי האוטובוסים העירוניים והבין-עירוניים, להתקשר עם חברות קבלניות להפעלת השירות במהלך שלושת ימי עיד אל פיטר (4-2.4.22), חג שבמהלכו ייעדרו נהגים מוסלמים רבים, ושירות התחבורה הציבורית ידולל משמעותית - כ-20% (משרד התחבורה אינו לא מסר את הנתון המדויק).
השימוש בחברות קבלניות לסיפוק שירות תחבורה ציבורית אינו חדש. הוא מתרחש גם בעיד אל אדחא וכן בימים שבהם קיים ביקוש מוגבר מצד הציבור החרדי במועדים שונים כגון ל"ג בעומר, חופשות בין הזמנים, פורים ועוד. הוא כרוך בירידה ברמת השירות ואף בהפרות של תקנות התעבורה.
ל-News1 נודע כי לאחרונה נכנסה לתוקף שורת הנחיות המחייבות את מפעילי התחבורה הציבורית בכל הקשור להסתייעות באוטובוסים קבלניים. הנחיות אלה כוללות:
  • הצגת מספר הקו בחזית האוטובוס וצביעתו בצבע המזוהה עם החברה המפעילה, מבלי שתחול חובה להציגו בצד האוטובוס ובחלקו האחורי;
  • חיבור מלא לחדרי הבקרה של המפעיל, מה שיאפשר שליטה ואיתור הנהג במקרה הצורך. בימין אלה מתקיימת עבודת מטה להתקנת נווטני GPS גם באוטובוסים קבלניים;
  • תדרוך של הנהג על מסלול הנסיעה, וכן בקרה על השירות הניתן והתנהלות הנהג מול ציבור הנוסעים.
אולם ההנחיה אולי הכי חשובה היא הכפפה מלאה של המערכות הטכנולוגיות ואמצעי התיקוף, כמו באוטובוס הרגיל, מה שיאפשר תיקוף בראשית הנסיעה ולא במהלכה. כיום מאפשרים המפעילים עליית נוסעים ללא תשלום, מאחר שבאוטובוס אין מערכת תיקוף. במהלך הדרך, לרוב לאחר היציאה מעיר המוצא, עולה לאוטובוס פקח מטעם המפעיל, מעכב את האוטובוס לדקות אחדות שבמהלכן מתקפים הנוסעים את כרטיסי הרב-קו שלהם.

פקחים בתחנה לא מורשית
פקחים של אגד עולים לקו מבית שמש לירושלים

בבדיקת News1 נמצא כי במהלך חול המועד פסח, איפשרה חברת אגד להעלות שני פקחים מטעמה בצומת שורש, לקווים שהפעילה באמצעות קבלן מירושלים לבית שמש [לאחר החג עברו קווים אלה לחברת תנופה], לצורך זירוז תהליך התיקוף. אולם עצירת קווים אלה בתחנת שורש מנוגד לרשיון הקו, שאינו מאפשר עצירה בתחנה לא מאושרת.
דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "לאור הביקוש הרב בתקופת חול המועד לנסיעות בקווי האוטובוסים שמשרתים את הציבור החרדי ברחבי הארץ, מפעילות כל החברות קבלנים פרטיים, בהיתר משרד התחבורה, זאת כדי לעמוד בכל הדרישה הקיימת בתקופות אלה. אוטובוסים אלו כמובן ללא כריזה, ללא צבע מפעיל, ללא מכשירי כרטוס - דברים הנלקחים בחשבון כאשר בזכות כך כל החברות מצליחות לעמוד בביקושים הרבים להסיע את הציבור לכל היעדים הנדרשים בתקופת החגים". הוא לא התייחס לסוגיית העצירה בתחנה לא מאושרת.
כפי שנאמר בתגובת אגד, האוטובוסים הקבלניים אינם מחויבים בהנגשה, לא בכריזה פנימית או חיצונית ולא בצג דיגיטלי המציג את התחנה הבאה של הקו. הדבר גורם לכך שחלק מן הנוסעים אינם יודעים היכן לרדת, ומנגד - לנהגים שמדלגים על תחנות עצירה במסלול.
נוסעים קבועים סיפרו שהיו עדים למקרים בהם לא עלו פקחים בתחנה בצומת שורש, כאשר במקום הייתה ניידת משטרה. עיכוב יזום של הנוסעים לצורך תיקוף כרטיסיהם תוך עצירה בתחנה לא מאושרת הן פעולות שמשרד התחבורה אוסר, אך מעלים עין מהפרתן.
נוסעים מלינים על תופעות שונות בקרב המסיעים הקבלניים שפחות רווחות בקרב נהגי תחבורה ציבורית, כגון: חוסר אדיבות מצד נהגים, עישון של נהגים באוטובוס לפני הנסיעה וטעויות במסלול. לדבריהם, משרד התחבורה אינו מפקח כראוי ומעלים עין מתופעות אלה.
תגובת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה לא נמסרה.

תאריך:  02/05/2022   |   עודכן:  02/05/2022
+קבוצת נוסעים ערבים ברכבת הקלה התגרתה ביהודים
12:56 02/05/22  |  עידן יוסף

קבוצה של נוסעים ערבים ברכבת הקלה בירושלים התגרתה בנוסעים יהודיים באמצעות דקלום ססמאות איסלאמיות.

+ללא ניסיון תחבורתי: מיכאלי מחפשת מנהל לתחבורה הציבורית
11:52 02/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חצי שנה אחרי שהביאה שרת התחבורה להתפטרותו של ראש הרשות הארצית, יעקב נתניהו, נזכר משרד התחבורה שהתפקיד אינו מאויש  ▪  המועמד אינו נדרש לניסיון למרות שאלה היו הטענות שהובילו להתפטרות ראש הרשות הקודם

מיכל פרנק ומרב מיכאלי. דרישות לא מקצועיות לתפקיד מקצועי [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ראש עיריית בית שמש: אין סיבה שנסיעה לי-ם באוטובוס תימשך 3 שעות
10:52 02/05/22  |  עידן יוסף

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך קיימה ישיבת חרום בעקבות התנהלות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה וחברת תנופה, שהחלה לאחרונה להפעיל את קווי השירות בעיר. העיר סובלת בין היתר מאיחורים, אי-ביצוע נסיעות והעדר זמני אמת על הנסיעות.
בלוך סיירה בתחנות, שוחחה עם התושבים ושמעה מחלקם כי המתינו לאוטובוס למעלה משעה. היא הודיעה למנכ"ל חברת תנופה מיכה קופילובסקי כי המאמצים שהחברה עושה לשיפור אינם הולמים את הקטסטרופה בשטח, כלשונה, ואם לא יהיה שינוי תוך ימים ספורים - תדרוש העירייה את החלפת המפעיל.
"משרד התחבורה לוקח אלפים רבים מתושבי העיר בית שמש כבני ערובה", אמרה ראש העירייה. "אני מציעה לכל היושבים במשרדים הממוזגים במשרד התחבורה ובחברות התחבורה הציבורית לקום לצאת לשטח, ולהבין כי מציאות בה לוקח שלוש שעות להגיע מבית שמש לירושלים שייכת לעולם שעבר זמנו".
המנכ"ל קופילובסקי מסר כי תנופה נמצאת בימים הראשונים להפעלת התוספות והשיפורים בשירות בפרוזדור ירושלים ועושה כל שביכולתה למרות אתגרי התקופה. הוא התחייב בפני בלוך להירתם אישית למאמצים, ולפעול להסטת נהגים ממחוזות אחרים לתגבור הקווים בעיר.

+שירות התחבורה הציבורית ביום הזיכרון יהיה מצומצם מהרגיל
10:42 02/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

קווי הלילה יפעלו, אך במהלך יום העצמאות השירות יצומצם למעט קווים המשרתים ישובים חרדיים וערביים, שבהם התחבורה הציבורית תתחיל לפעול לפני השעה 07:00  ▪  מיום העצמאות ב-5 בערב יחזור השירות בהדרגה לשגרה

שירות מדולל ביום העצמאות [צילום: שמואל וולף]
+מטה המאבק להקמת תחנת רכבת באחיטוב: "אמירת השרה מיכאלי אינה מקובלת עלינו"
10:34 02/05/22  |  עידן יוסף

תחת הכותרת "גמרנו להתגמש - היעד 2025", חסמו (יום ו') עשרות מתושבי עמק חפר ומנשה כבישים ואת דרכי הגישה לעבודות המסילה המזרחית. תושבי האזור, שאדמותיהם הופקעו לטובת הקמת תחנת נוסעים באחיטוב, דורשים שהתחנה תקום על-פי תוכנית תת"ל 22 עד שנת 2025. בהפגנה השתתפו ראשי המועצות וחברת הכנסת רות וסרמן לנדה מכחול לבן.
בשבוע שעבר נפגשו נציגי מטה המאבק עם שרת התחבורה מרב מיכאלי, שאמרה להם בפגישה: "בעמק חפר, תקום תחנת רכבת", אך לא התחייבה על מיקום התחנה או לוחות זמנים. "אמירה זו של השרה מיכאלי אינה מקובלת עלינו. נמשיך במאבק עד שתקום תחנת רכבת באחיטוב", אמר מידד כלפון, ממובילי המחאה.

[צילום: מיטל עזרן]
+המחטף של מיכאלי וליברמן: רפורמת דרך שווה תחל באוגוסט
09:45 02/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השרים חתמו על הצו שיאפשר את הרפורמה, לאחר שלהערות הציבור ניתן שבוע אחד בלבד, ולבחינתן ניתן פחות משבוע  ▪  המידע שביקשה ועדת הכלכלה מהשרים על פרטי הרפורמה לא נמסר

מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נהגים לא כשירים ואוטובוסים לא מותאמים: קבלנים בשירות התחבורה הציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חצי שנה אחרי שהביאה שרת התחבורה להתפטרותו של ראש הרשות הארצית, יעקב נתניהו, נזכר משרד התחבורה שהתפקיד אינו מאויש    המועמד אינו נדרש לניסיון למרות שאלה היו הטענות שהובילו להתפטרות ראש הרשות הקודם
עידן יוסף
קווי הלילה יפעלו, אך במהלך יום העצמאות השירות יצומצם למעט קווים המשרתים ישובים חרדיים וערביים, שבהם התחבורה הציבורית תתחיל לפעול לפני השעה 07:00    מיום העצמאות ב-5 בערב יחזור השירות בהדרגה לשגרה
עידן יוסף
השרים חתמו על הצו שיאפשר את הרפורמה, לאחר שלהערות הציבור ניתן שבוע אחד בלבד, ולבחינתן ניתן פחות משבוע    המידע שביקשה ועדת הכלכלה מהשרים על פרטי הרפורמה לא נמסר
עידן יוסף
משרד התחבורה יעניק מענקים בגובה של 45-10 אלף שקלים לגיוס 2,500 נהגי אוטובוס חדשים    הנהגים יתחייבו מראש לשנת עבודה אחת לפחות
עידן יוסף
זה הסכום אותו מציע משרד התחבורה לתאגידי מוניות שירות שפעלו ערב הרפורמה בעקבות איום בעתירה    התאגידים יידרשו להפסיק לפעול כתנאי לקבלת הפיצוי, אך עשויים לעתור שמדובר בסכום נמוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il