בבדיקת News1 נמצא כי במהלך חול המועד פסח, איפשרה חברת
אגד להעלות שני פקחים מטעמה בצומת שורש, לקווים שהפעילה באמצעות קבלן מירושלים לבית שמש [לאחר החג עברו קווים אלה לחברת תנופה], לצורך זירוז תהליך התיקוף. אולם עצירת קווים אלה בתחנת שורש מנוגד לרשיון הקו, שאינו מאפשר עצירה בתחנה לא מאושרת.
דובר אגד,
רון רטנר, מסר בתגובה: "לאור הביקוש הרב בתקופת חול המועד לנסיעות בקווי האוטובוסים שמשרתים את הציבור החרדי ברחבי הארץ, מפעילות כל החברות קבלנים פרטיים, בהיתר
משרד התחבורה, זאת כדי לעמוד בכל הדרישה הקיימת בתקופות אלה. אוטובוסים אלו כמובן ללא כריזה, ללא צבע מפעיל, ללא מכשירי כרטוס - דברים הנלקחים בחשבון כאשר בזכות כך כל החברות מצליחות לעמוד בביקושים הרבים להסיע את הציבור לכל היעדים הנדרשים בתקופת החגים".
הוא לא התייחס לסוגיית העצירה בתחנה לא מאושרת. כפי שנאמר בתגובת אגד, האוטובוסים הקבלניים אינם מחויבים בהנגשה, לא בכריזה פנימית או חיצונית ולא בצג דיגיטלי המציג את התחנה הבאה של הקו. הדבר גורם לכך שחלק מן הנוסעים אינם יודעים היכן לרדת, ומנגד - לנהגים שמדלגים על תחנות עצירה במסלול.
נוסעים קבועים סיפרו שהיו עדים למקרים בהם לא עלו פקחים בתחנה בצומת שורש, כאשר במקום הייתה ניידת משטרה. עיכוב יזום של הנוסעים לצורך תיקוף כרטיסיהם תוך עצירה בתחנה לא מאושרת הן פעולות שמשרד התחבורה אוסר, אך מעלים עין מהפרתן.
נוסעים מלינים על תופעות שונות בקרב המסיעים הקבלניים שפחות רווחות בקרב נהגי תחבורה ציבורית, כגון: חוסר אדיבות מצד נהגים, עישון של נהגים באוטובוס לפני הנסיעה וטעויות במסלול. לדבריהם, משרד התחבורה אינו מפקח כראוי ומעלים עין מתופעות אלה.
תגובת
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה לא נמסרה.