X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון ופורום הצעירים "במה", יקימו ביום שבת הקרוב (17:00) למשך מספר שעות את "מאהל התקועים" במרכז העיר ירושלים (פינת הרחובות שלומציון ובן שטח), בקריאה לאפשר תחבורה ציבורית בסופי השבוע
▪  ▪  ▪

סקר מכון סמית שנערך לקראת האירוע עבור חדו"ש מגלה כי 61% מכלל הציבור בעד הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת בהיקף מצומצם (39%) או מלא (22%).
המאהל יוקם כחלק מהתגברות המחאה הארצית הגוברת על העדר תחבורה ציבורית בשבתות וחגים ועל סירובו של שר התחבורה, ישראל כץ לאפשר תחבורה כזו ולו בהיקף מוגבל. בחודשים האחרונים הפך המאהל לצורת המחאה המקובלת בחברה הישראלית אבל דומה שאין מתאים מאוהל כדי לתאר את ההמתנה לאוטובוסים בשבת.
מארגני ההפגנה, קוראים לתושבי ירושלים, הסובלים משנים רבות של העדר תחבורה ציבורית בסופי השבוע לבוא ולהצטרף למאבק הארצי. המסרים העיקרים שיובילו את המחאה הם, "אביב הגיע- אוטובוס לא בא", "64 שנות עצמאות – עדין מחכים לאוטובוס בסופ"ש": "עד מתי נתקע בסופ"ש" ו"כץ-אתה מסכן אותנו".
סקר שערך מכון סמית עבור עמותת חדו"ש גילה כי 61% מכלל הציבור היהודי בעד הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת בהיקף מצומצם (39%) או מלא (22%). זאת, לעומת 14% בלבד הרוצים בהפסקת התחבורה הציבורית בשבת לחלוטין ו-25% התומכים בהמשך המצב הקיים. כן נמצא כי 80% מעולי חבר המדינות תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת בהיקף מצומצם או מלא. בציבור החרדי תומכים 93% בהשבתה מוחלטת של התחבורה הציבורית בשבתות. הסקר נערף בסוף מרס השנה בקרב מדגם מייצג של 500 איש מקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת.
מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב אומר ש"שוב הוכח שהרוב המכריע של הציבור מתנגד למכירת התחבורה בשבת למפלגות החרדיות. תחבורה ציבורית בשבת אינה רק מאבק על חופש דת אלא מאבק על פיקוח נפש, דאגה לשכבות מוחלשות וצדק חברתי". לדבריו, "העדר התחבורה הציבורית בשבת מאלץ צעירים לנהוג כשהם חוזרים מבילויי סוף השבוע ומסכן את חייהם. מי שנפגע מכך שהתחבורה הציבורית מושבתת אינם בכירי משרד התחבורה ומפלגות השלטון, בעלי הרכבים, אלא מעוטי היכולת, קשישים ונערים, שאינם נוהגים ומוכנסים בסופי השבוע לעוצר בעל כוחם. כץ ונתניהו חזקים על חלשים".
תומר כהן, רכז הפעילות של פורום הצעירים "במה" טוען כי: "הצעירים בירושלים מאסו לחלוטין במצב הקיים, בו התחבורה הציבורית מושבתת לחלוטין במהלך סוף השבוע. אנחנו קוראים לראש העיר, ניר ברקת ושר התחבורה, ישראל כץ לדאוג לציבור שאותו הם מייצגים, ולא רק לשיקולים פוליטיים צרים. זה לא נורא להיות יום אחד בבית? תגידו את זה לחייל קרבי שסוגר 21 יום בבסיס ורוצה לבלות בשישי בערב, או לבקר את סבא וסבתא בשבת"
פרטים נוספים ניתן למצוא בדף הפייסבוק של האירוע, בכתובת:
[קישור]/

תאריך:  28/04/2012   |   עודכן:  27/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בסופ"ש מקימים בירושלים את "מאהל התקועים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוריה ביגמן
מיכל סדן
אורה שחף, אם שכולה שבנה יגאל שחף נרצח ב-11.10.1987 בדרכו חזרה מן הכותל המערבי ברובע המוסלמי, מקדישה תערוכה זו לבן שכל כך אהבה ושהיה מטייל בכל פינות ירושלים והדביק באהבתו זו את כולם
עדי וילדר
לירז מנדל
כיצד לעבור את יום העצמאות בשלום?רמי מגנזי מנכל חטיבת האבטחה במוקד אמון אשר מפעילה יחידה מיוחדת לאבטחת משלחות מיוחדות מחו"ל ואבטחת אירועים מרחיב בנושא
איתן אריאל
השבוע נפתחה המחלקה המחודשת לשיקום נשימתי בבית החולים אלי"ן - מרכז לשיקום ילדים ונוער בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il