|
1 |
|
|
אותן מחיאות כפים שקיבלת מהקהל בבית הכנסת במדרשת שדה בוקר בימי שירה במדבר , קבל עכשיו ממני, ממי שהיתה לידך באותו אירוע, ומי שעמדה לידך אל מול נחל צין ,כשקראת את שיריך לזכרו של אלישע פורת. אהיה בריא איתן יקר, ונקווה , שנתראה בימי שירה במדבר בשנה הבאה בשדה בוקר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אייל ת (נחל צין) |
|
|
2 |
|
|
כל עוד הרגעים עלינו זורחים ניאבק לישראל שוחרת שלום, נגד גילויי הסתה פרועה של חוגי המתנחלים העושים דהמוניזציה לשמאל. כל עוד הרגע עלינו זורח ניאבק נגד גלי המשיחיות הלאומנית גסת הרוח שמופגנת ברחובותינו ומופגנת בגסותה המחפירה בתגובות שמוכתבות כאן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כל עוד הרגע זורח |
|
|
3 |
|
|
http:
וכל ה"שחיינים" המטורפים רשאים לשחות לבד ולא לסחוף אתם לאבדון את המדינה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
אדורם אשר לא היה על המס, כי כך קבע מגיב ותיק אדורם לא גבה מס של עבודת כפייה לפרקי זמן ארוכים למלך . המגיב הותיק קבע שנושא המס לא היה מניע למרד. . מי שיערער על הקביעה הדבילית שלו צפוי בֹּקֶרלֵאֶה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
טיפשות מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
הנקרא, זה לא שלי, זה של ר' זאב ארליך ש"קצת" יותר מבין במקרא מטיפשים כמוכם :
לכן עיין/עייני כאן :
http:
ותקציר/ציטוט :
אדורם אשר על המס :
טענם של ישראל כלפי רחבעם :
"אביך הקשה את עולנו ואתה עתה הקל מעבודת-אביך הקשה ומעולו הכבד אשר נתן עלינו ונעבדך" (מל"א יב, ד).
מראה בבירור שאין כאן תביעה להורדת מסים במובן הכספי אלא תביעה להקלה בעבודה, במס עובד, בסבל שבו היה "סבל בית יוסף" עליו היה אחראי ירבעם בן נבט.
הוכחה יפה לענין זה - בסוף המו"מ ועם פרוץ הקרע - "וישלח המלך רחבעם את אדורם אשר על המס וירגמו כל ישראל בו אבן וימת..." (מל"א יב, יח) ; (וע"פ דבהי"ב י, יח - הדורם).
אדורם זה אינו אחר מאשר - "ויעל המלך שלמה מס מכל ישראל ויהי המס שלשים אלף איש... ואדונירם על המס" (מל"א ה, כז-כח).
כאן פורץ כל המתח שהצטבר בימי שלמה (ועוד מימי דוד, שהרי כבר בממשלת דוד היה "אדורם על המס" - שמ"ב כ, כד), במפעלי הבניה הגדולים בהם שלמה מנה את ירבעם "וישם אותו על כל סבל בית יוסף" והאדם אשר על המס היה - אדונירם, אדורם-הדורם. או בשמו המלא אדונירם בן עבדא (מל"א ד, ו).
כאן ירבעם "עבד לשלמה" מנסה לקבל מרחבעם "הקלה בעבודה" ובתמורה - "ונעבדך", אך המו"מ נכשל - "ויפשעו ישראל בבית דוד עד היום הזה" (מל"א יב, יט).
עד כאן הציטוט
חבורה של סתומים בלחץ. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
מאותו קישור :
http:
ציטוט על הסיבה ל :
הרמת יד במלך
על מנת לרדת לעומקם של דברים יש לעיין בפסוק המסביר את הרקע למרד :
"וזה הדבר אשר הרים יד במלך, שלמה בנה את המלוא סגר את פרץ עיר דוד אביו" (מל"א יא, כז).
יתכן שאלו הם שני דברים שונים ונפרדים - בנית המלוא מחד וסגירת פרצות העיר מאידך. יתכן ואלו הם שני צדדים של אותו ארוע - בנית המלוא מהווה את סגירת פרצות העיר. ותתכן אפשרות שלישית - ששני הדברים, השונים, מכוונים ומביאים לידי תוצאה שווה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
לאיר הקביעות של הדביל המוסמך בשם מגיב ותיק, יש לגנוז את הסמינריון השנתי בחוג למקרא באוניברסיטת בר אילן על עבודת המלך כצורת המס מתקופת שלמה עד סוף ימי הבית הראשון. טמבל מדופלם בשם מגיב ותיק מסים שילמו בעבודות כפייה , מסים שלמו בהעלאת יבול מהשדות. מסים ניתנו במיוחד בתקופת שלמה כשחלקים רבים באוכלוסייה נאלצן לעזוב את שדותיהם ןלעלות מס בחודשי עבודות - בבניית בית מקדש, בניית ארמונות פאר, בניית חומת מגן ושיפוצים הכרחיים במערכת ההגנה.
טמבל , "גאון" ותיק, המס בעיקרו ניתן בעבודות כפייה. לאור התגובות שלך, החלטנו להעלות באש את הספר של פרופסור "תולדות האמונה הישראלית" המצביע שעבודות , הפקעת אדמות למען המלך, הפקעות יבול למען המלך אלו היו צורות המסים.
לטמבל הזה אין תקנה. הוא אונס את הטקסטים , אונס את המבואות שהוא מביא.
ועכשיו שילך להשמיע דברי חנופה לאיריס כהן על קביעותיה לגבי העלייה מרוסייה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מ.. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
לא ניתן להציל את המגיב הוותיק מהטמבליות שלו. מסים גבו בתקופת שלמה על ידי אדמינסטרציה קלגסית, שבראשה עמדו שרי מסים וניצבים רודים, שגבתה חודשי עבודה לצרכי הבנייה המפוארת חסרת התכלית והלא יהודית וגם עבור בניה שיש לברך עליה.
הגבייה בכסף היתה שולית, הגבייה היתה באמצעות ייבולים כדי לכלכל את המערכת של הארמונות ושל עובדי הכפייה, וכאמור הגבייה היתה בחודשי עבודה רבים על כל שבט ושבט.
אך הטמבל הוותיק יתבצר בטמבליות שלו. יביא מאמרים שאינם תומכים בעמדתו, ויסביר שהעם לא מאס בגביית הכספים.
טמבל ותיק עם חותמת של מופרע
רק חסר שיר הלל לאיריס כהן, שרואה נהגים מסתננים עובדים בקווי התחבורה של דן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לא ניתן להציל |
|
|
|
|
|
מציע להתעלם מהמגיב הותיק. ובמיוחד מציע לא ללכת בדרכו להתלכלך במלים גסות. נשאיר לו את המלים הגסות ונתעלפ ממנו. הוא לא ישתכנע ששלמה גבה מסים גבוהים בעבודות קשות של גיוסי חובה לעבודת המלך לפרקי זמן ממושכים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה |
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
כל עוד הרגה עלינו זורח נילחם למען דמותה של ישראל שפויה, ישראל שמכבדת את כל האזרחים החיים בה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה |
|
|
6 |
|
|
כל עוד הרגע עלינו זורח נילחם לישראל שאינה מפריטה עצמה לדעת, נילחם למען ישראל שמוכנה לא לשלוט על עם אחר ולהסכים שתקום מדינה פלשתינאית לצידה של מדינת ישראל, נילחם למען שתי בירות בירושלים, ירושלים המזרחית בירת פלשתין וירושלים המערבית בירת מדינת ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כל עוד הרגע זורח |
|
|
7 |
|
|
מדוע , מדוע תקרת שמים אחרונים . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מדוע? |
|
|
8 |
|
|
אני מאחל לך איתן, שהרגע יזרח עם בריאות שופעת . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חיים .. |
|