|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
TBH אני מצרה על כך שהישות האלוקית היא זו ששהתה לקורבן שיש בו דם וקטל חיים ולא קורבן שיש בו פריחה ולבלוב. מצער, שישות שמימית טהורה, ישות אלוקית נתנה ידה להעדפת קורבן שיש בו דם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מצטערת |
|
|
6 |
|
|
לו השמימיות האלוקית היתה שועה לקורבן מפרי האדמה , חיינו היו אחרים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לו היית שועה |
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
אלוהים רצה את המנחה של הבל, כי הבל הביא מבכורות צאנו.אלוהים התעלם מהמנחה של קין, כי קין הביא מפרי האדמה. קין הביא סתם ירקות, ולא ירקות מובחרים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ססיליה |
|
|
9 |
|
|
בעיוורונו כי רב ומתוך חוסר הבנה בסיסית בדברי האיוולת והכסילות המתריסים אותם הוא מעלה ,כמובן ״בשם האומנות״ יעני. כידוע מן התורה-רק הבכורות אמורים להיות כהנים ולהביא מנחה ולהקריב קורבנות לקב״ה.וקין שהיה בכור זלזל בכך משום שאמר שבועלם הזה אין השגחה פרטית ,וממילא אין הקב״ה זקוק כלל למנחה ראויהאשר לא תשנה דבר.ולכן הביא למנחה פשתים,שהם ירודים ולא ראויים [הפשתה הינה הצמח בעל הרצון לקבל לעצמו הגדול ביותר ולכן הוא מוציא מן השדה את כל לשד האנרגיה הטמונה בו ומותירו נטול יכולת להצמיח.] רק כאשר ראה הבל את זלזולו ויחסו המתריס של קין כלפי בורא העולם,הוא מחליט לעשות תיקון ולהביא מנחה ראויה לקב״ה מהמיטב אשר יש בידו,וזאת כי הבל הבין וידע כי יש השגחה פרטית של הקב״ה לכל דבר בבריאה. ולכן גם מנחתו עלתה מעלה ונתקבלה ברצון.בהיבט הקבלי מסמל קין [לשון -קניין] את הגוף- העולם הגשמי,והבל [לשון -הבל פה] מסמל את הנשמה-עולם הרוח. עד כאן על קצה המזלג. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
הקריאה שלך מסמלת רדידות . חבל שאינך מבין שאין כל הצדקה להעדיף קורבן שיש בו דם, שיש בו צרחות של נטבח. או שפלא יועץ אוהב לשהות בבית מטבחים, שם בשחיטה הכשרה נשמעות צרחות אומים של הנטבחים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לפלא היועץ... |
|
|
|
|
|
״המורה לתנ״ך״. - ״ ויהי הבל רועה צאן״ -ולמה בחר במרעה הצאן? לפי שנתיירא מן הקללה שקילל הקב״ה את האדמה,שנאמר ״בעצבון תאכלנה״,והיה מתעסק ברעיית בהמות.אבל קין לא נתיירא מהקב״ה,והיה קשה עורף,ואמר: אני אהיה עובד אדמה! ועבד,ולא הניח מפני הגזירה. [מדרש אגדה] ״ואל קין ומנחתו לא שעה״ - ולמה?- כיוון שמן הפסולת היתה.משל לאריס רע ,שהיה אוכל את הביכורות [שגדלו בראשית הקיץ והן הטובות],ומכבד למלך בסייפות [באלו שנותרו בסוף הקיץ והן הפחות טובות.] [בראשית רבה] אמר ר׳ יהודה: קין בא בגסות הרוח והבל בנמיכות הרוח.- דע כי כוונת קין היתה להשחית הבניין של מעלה,כי בראותו שלא נתקבל קרבנו,חשב למרוד מידה כנגד מידה,ואמר הנה אדם וחוה ואני והבל והתאומות שבעה,וחשב כי בהסתר בניין של מטה יהיה נסתר בניין של מעלה.[רקנטי] שקין בא לעולם מזוהמת הנחש והבל מאדם שהבל נאצל מהחסד וקין מן הדין.והקורבן מבכורות צאנו רומז על החסד הגדול.וקין הביא פשתן [כי מחשבתו רעה היתה] מסיטרא דערוה,ולכן לא נתקבלה מנחתו. - ״רשעים לא שליט בהם מוסר אלא שהם נוטרים בלבבם,כגון עשו,״וישטום עשו את יעקב״ כי יעקב הוא כגון הבל ועשו כגון קין. [תיקוני זהר] וחלק קין חוזר בכל הסכסוכים בכל הגילגולים.[ספר הגלגולים] הבל מלאך של חסד היה,וקין מלאך המות. [מאירות עיניים] |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
10 |
|
|
הספר היקר לנו, ספר התורה, שגה במתן העדפה לקורבן שמחייב שחיטה של בעל חיים על פני קורבן שבא מן הצומח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המקרא שגה |
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|