|
תאריך:
|
04/04/2022
|
|
|
עודכן:
|
04/04/2022
|
אלוהים השליך עצמו לסנה הבוער |
|
1 |
|
|
הכאילו משורר(מעניין מה נותן לאוויל הזה זכות לכנות את עצמו משורר) זה שחושב שאוסף קלישאות נבובות מנוקד הוא שיר
שוב מקיא לנו מהגיגיו העלובים במילם ריקות פומפוזיות בסגנון בולשבקי --פלצן |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב.ל |
|
|
2 |
|
|
אתאיסט שר על אלוהים, כמו חרדי שמשתחווה לאלילים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
אני האתיאיסטית רואה באלוהות, כפי שהיא מקבלת בטוי בספר הספרים, את התגלמות עולם הערכים היהודי. לכן אני מעריכה את הדיאלוג הכואב, שיש לאיתן קלינסקי עם נדבכי הקיומיות של המוסר והערכים האנושיים הגנוזים באלוהות. מתוך הערכה שיש לי לאיתן, אני סבורה שהוא שגה, כשנתן בטוי לייאושו, שמתבטא בשריפת האלוהות בסנה הבוער. עלינו לשמור מכל משמר על נדבכי הקיומיות המוסרית שלנו שמזדקרים מוך המושג אלוהות. לכן אני מצטערת שאיתן שגה בתיאור השריפה, שעלינו לעשות הכל כדי למנוע אותה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני כאתיאסטית |
|
|
|
|
|
אני מכיר עוד אחד שקיים שיחות עם ישויות שאינן קיימות. כשהמצב החמיר הוא קיים שיחות ועידה עם 5 ישויות שאינן קיימות במקביל, בקורונה הוא עבר לזום. בסוף הוא אושפז, וכעת הוא בסדר, רק מידי פעם הוא נזקק לטיפול אמבולטורי, הולך בבוקר, חוזר בערב. שני כדורים ביום אחד בבוקר ואחד בערב והנושא הסתדר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
3 |
|
|
איתן, אני אוהבת את שירתך. אבל הפעם הרחקת לכת. קשה לי לקבל את השם של השיר וקשה לי לקבל את תוכנוץ |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן, טעית, חבל. |
|
|
4 |
|
|
האלוהות היא הוויה קיומית, בה קשורים ערכי המוסר היהודי הגנוז בספר התנ"ך. האלוהות היא הוויה, בה קשורים נדבכי הקיומיות היהודית כעם. לכן גם כאתיאסטים עלינו לגונן על ההוויה הקיומית האלוקית ולא לתת לה להישרף. אסור לנו לתת לה להיכחד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לא לתת |
|
|
|
|
|
סוף סוף רואים כאן ניצנים של אפסות האלוהים האתאיסטי, כי על פי התפיסה הדתית, אלוהים יצר את האדם, והוא בעל הבית, על פי התפיסה האתאיסטית, חייבים להמציא תחליף שיצלא את החור, והאדם יוצר לעצמו את האלוהים, ואז כל מיני שרלטנים לעיתים שרלטנים שמסכנים את האנושות, מנסים ליצור אלוהים משותף לקבוצות יותר ויותר גדולות על מנת לשלוט בהם. גם איתן יצר אלוהים יש מאין. בגלל כושר הביטוי המאד מיוחד של איתן, והעובדה שכתביו מפורסמים במדיות ציבוריות, רבים נהו אחריו והתחברו לאלוהיו/אליליו ואז כמו ילד קטן שבנה מגדל מרהיב בחול, ובועט בו, איתן בועט באלוהים שיצר לו ולרבים אחרים, חמור הרבה יותר שורף אותו, וכל הקהל שלו נותר לפתע פתאןם יתום. איתן יצר לעצמו אלוהים אינסטנט, השתמש וזרק, תוך שהוא מותיר ריקנות איומה אצל חסידיו השוטים, אבל אל תחששו, מחר או מחרתיים איתן ייצור אלוהים אחר תחתיו וחסידיו השןטים יקראו הידד, עד הפעם נבאה שאיתן ישרוף אותו, יחנוק אותו, יטביע אותו, וחוזר חלילה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
ה.א , אתה והבורות החלטתם לחבור יחד. אינני מוכנה להשקיע מאמצים להבקיע את הקשר ההדיק של ה.א עם הבורות. שיחיו להם יחד בשלום ובשלווה. הגם שחיי השלווה משולבים באמירות גסות רוח. אני האתיאסטית אכבד את הספר היקר לעם היהודי התנ"ך. אכבד את היצירות הנפלאות, שבאו בעקבותיו - משנה ותלמוד. אכבד ספרות שהתפתחה בעקבות המקרא, המשנה והתלמוד, אכבד את ספרות הגאונים אך אני מכבדת תוך שיח ביקורתי, ונראה לי שאת זה עושה איתן קלינסקי, לכן אני מכבדת את השיח שלו, הגם שאני חולקת עליו בגישה שפיתח בשיר "אלוהים השליך עצמו לסנה". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למגיב הרדוד ה.א |
|
|
|
|
|
קצת עלי, אינני חובש כיפה, אינני מתפלל, חלק מהמצוות אני מקיים, לא בהכרח מדעת (למשל מצוות יישוב הארץ), חלק אינני מקיים, אינני יודע בוודאות אם אלוהים קיים, אם איננו קיים, סביר שקיים, ואם קיים אינני יודע מה מהותו, מה צורתו, מאחר שסביר מאד שיש כאן בעל בית, וסביר מאד לפי הרבה מאד אינדיקציות מצטברות שמדובר באלוהי היהודים, ומאחר שאינני מוכן לשאת את משא הנטל של המצוות והפולחן, בחרתי מדעת להיות מאמין עבריין, המנותק באופן חד משמעי מהפולחן, חי את הרגע, חשבונות נסגור בעולם הבא. יש לי קילומטראז' ענק בלימוד גמרא, שעיקרו היה מרתק ומיעוטו מתיש מאד, ספר חברתי, DEBATE מתועד מהגדולים בתבל, שללא ספק נכתב בידי אדם (בעוד שהטענה הוא שהתורה והמשנה ניתנו בסיני). ספרי הקודש הם ספרים, החיבה אליהם לא קשורה באלוהים, על אף שאלוהים מככב בהם. קיימים שני סוגי אנשים: המאמינים הקונים את אלוהים והכתוב כחבילה אחת, עבורם הספרים הם ספרי היסטוריה ומתווה מאד מדויק לחיים (למעט אם הם עבריינים כמוני), ואלה שאינם מאמינים עבורם הספר הוא ספר, חלקו מוסרי, חלקו לא מוסרי, וחלקים ניכרים בו הם לא מוסריים בעליל (על פי שפיטתנו היום) . ואז באים שרלטנים ואומרים אני אתאיסט, אין לי אלוהים, בספר יש מצווה האוסרת לחרוש שור וחמור יחדיו, מצווה מוסרית, אי אפשר שלא להתאהב בה, אז בואו נהפוך את הספר לאלוהים, ואת כל החומר הבלתי מוסרי בו נוקיע במדורים של איתן. ופתאום בא איתן וזורק את האלוהים למדורה, ומה נותר לנו? כלום, ריקנות, ואקום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.ה |
|
|
|
|
|
אני מצדדת בגישה של איתן, שהמהות האלוקית בספר הספרים חובקת בחובה את עולם הערכים של המוסר היהודי, חובקת בחובה את המושג אנושיות על כל המשתמע ממנו. לכן אני חולקת על איתן, שבמקום לשמור מכל משמר על הישות הערכית המוסרית, הוא נכנע לאירועי הימים הקשים, שפוקדים אותנו בתקופה האחרונה בארץ ובעולם. מצער, שמתוך ייאוש נתן ביטוי לדבר שאסור שיקרה לנו שהמהות הזו תעלה באש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מלבסית... |
|
|
|
|
|
במחי יד? כך סתם?, בגלל איזה אירוע טרור שהיו כמתו רבים ויהיו כמותו עוד רבים? לא.... הבעיה הרבה יותר מושרשת. אנשים שעברו שואה נטשו באבחת חרב את אלוהיהם, אנשים שעברו טראומות קשות נטשו את אלוהים מהרגע להרגע, איתן בטראומה? קשקוש, הוא כבר כתב עוד טור, הוא במלוא אונו, איתן שרף את אלוהיו בהבל פיו כי אין לו אלוהים, כי אלוהיו היה מאז ומעולם קשקוש בלבוש, איתן הוא שחקן מילים אשר בינם ובין מוסר אין ולא כלום, כחיבוק של דוב הוא ייצר לחסידיו השוטים אלוהים פיקטיבי, ופתאום בתום שנים הוא זורק את אלוהים למדורה, כסנה הבוער. את לא מבינה היכן את חיה? האם תמשיכי כסומא בארובה? אני מתערב אתך על ארוחה טעימה וכשרה שהאלוהים של איתן יחזור, ולא כי הוא יתחרט אלא בגלל שהוא משחק במילים ותו לא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
5 |
|
|
היה בישראל ראש ממשלה שהכריז בשנת 1956 על ממלכת ישראל השלישית וכעבור כמה חודשים החזיר את כל סיני למצרים. היה ראש ממשלה בשם בגין שכרת הסכם שלום עם סאדאת ותמך בפינוי תושבים יהודים מסיני. הוא רק שינה את דעתו. רבי האמינו שסטאלין מנהיג חיובי, ושינו את דעתם בהסתבר, שהוא רוצח מתועב. לפי שוטת ה.א לאיתן לא שמורה זכות להתבטא בנושא מקראי, כי בעברו הוא שגה בתמיכה בסטאלין. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רק פרד כמו ה.א |
|
|
|
|
|
איתן, אם תנקה ידיך היטב היטב, כאן במדור, ותודיע לכולנו שאינך מצביע יותר לתומכי הטרור, כי הם תמכים בטרור נגד חיילי צה"ל בשטחים, אם תכתוב לנו שטעית בנוגע לרוצח הנקלה צ'ה גוארה, וכי שירי ההלל אליו היו שגויים ממש כמו שירי ההלל לדוד המלך, ואתה שגית בהם ואתה מצטער ומתחרט על כך ולא תחזור על הטעות המחפירה הזו - אז תקנה את הזכות להלין על אחרים, אנא - לא על ידי מלאך, לא על ידי שרף, אלא במו ידיך, תחת שמך, באותיות קידוש לבנה, כאן, במדור, ישירות, בלי מליצי יושר ולוביסטים. אני ממתין בכליון עיניים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
בתנ"ך, בכתובים של התנ"ך ניתן לנו המידע מה עשה דוד מלך ישראל כדי שאוריה החיתי לא יחזור משה הקרב. התנ"ך נתן לנו את המידע מה נעשה לידי מיכל רק לאחר שדוד נתן את הסכמתו, שהם יוצאו להורג. על צ'ה כותבים שהיה אנס, רוצח נשים, טובח ילדים ומגיב בשם ה.א הגיב שהדברים גם כתובים ביומנו, שזה שקר וכזב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זו עלילה |
|
|
|
|
|
אי אפשר לשלול שהדברים הכתובים על דוד/צ'ה הם עלילה, בעוד שאת התנך אי אפשר לשנות הרי שאת הערך של צ'ה בויקי טקסט אפשר, כל מי שרואה עלילות בויקיטקסט ולא פועל בנחרצות לשינויין / מחיקתן מודה שהעלילות אינן עלילות |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|