1 |
|
|
כתוב שירה אישית ולא שירה פוליטית מגויסת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מינה |
|
|
|
|
מינה, האת היא אותה מינה שיעצה גם גם לאלכסנדר פן וגם לנתן אלתרמן למשוך ידם משירה פוליטית? ואולי אפילו ל-ולדימיר מיאקובסקי? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידן סובול |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
אתה מתרעם, איך שולבה המילה דליות עם תיאור עץ הארז?
קרא בבקשה את ספר יחזקאל פרק י"ז פסוק 23 :"בהר מרום ישראל אשתלננו... והיה לארז אדיר ושכנו תחתיו כל צפור כל כנף בצל דליותיו..."
פלא יועץ , עכשיו תשלח את תגובתך למחברו של ספר יחזקאל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
ובאשר לאוויל המשריש המכנה את עצמו, בין הייתר, גם "פלא יועץ" המקפץ, מסיבות השמורות עמו, מ- IP ל- IP , משל היה במצב "י.ש" או "שרון ר." וכיוצא באלה מקפצים בראש:
לשלוח אותו לספר יחזקאל או לספר ירמיהו או אפילו "רק" לדוד שמעוני או למיכ"ל - זה כמו לשלוח סומא לארובה;
מתאים יותר לשלח את "פלא יועץ" הזה למילון אבן-שושן המקוצר... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידן סובול |
|
|
|
|
אני נתקלתי לאחרונה בשיריו של קלינסקי, ואני מוקסמת מהבקיאות שלו במקרא. מהמעט שקראתי הבחנתי שאתה בין הבודדים המתיחס בחיוב לשירתו מול גילויי קנטרנות בהמית גסה ורווית בורות כדוגמת פלא יועץ. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אוהב שירה |
|
|
כמשורר "ותיק", שפירסם עשרה ספרי שירה, ושהאחרון שבהם, "אסיף היובל", שיצא לפני כשנה וחצי בספרית-פועלים, ומסכם את כתיבת שירתי במשך יובל השנים 1958-2008,יש שירים רבים בנושאים מן המקרא. כך הוא, למשל, השיר על פלטי בן-ליש,הכולל הערה על דמות תנ"כית וטראגית זו, שלהלן:
רח' פנקס 67, ת"א (טל'פקס: 6058840)
פּלטי בּן-לישׁ / משה שפריר
(4 חמשירים, בתוספת הערה)
מַעֲשֶׂה בְּפַלְטִי, הוּא בֶּן-לַיִשׁ,
שֶׁהָיוּ לוֹ עִזִּים וְגַם תַּיִשׁ,
- עַד מִמֶּנּוּ לֻקְּחָה
שָׁם אִשְׁתּוֹ הַנְּסִיכָה
וְרָמְסוּ אֶת כְּבוֹדוֹ כְּמוֹ בְּדַיִשׁ.
הוּא בָּכָה וְהָלַךְ אַחֲרֶיהָ,
אֲבָל הִיא לֹא הֵשִׁיבָה פָּנֶיהָ,
אָז צִוּוּהוּ לֵאמוֹר:
"שׁוּב הַבַּיְתָה 'גִּבּוֹר'!",
והוא שָׁב כֹּה מֻשְׁפָּל וְיָגֵעַ.
זֶה מִזְמוֹר עַל הַגֶּבֶר בֶּן-לַיִשׁ,
שֶׁהָיָה אִישׁ נִכְבָּד, בַּעַל-בַּיִת,
- עַד נָשָׂא לְאִשָׁה
אֶת מִיכַל הַנְּסִיכָה
וְהָיְתָה מְנָת-חֶלְקוֹ – קוֹץ וָשַׁיִת.
צֵא וּלְמַד מִסּוֹפוֹ שֶׁל הַגֶּבֶר,
שֶׁהֻשְׁפַּל עַד עָפָר, עַד פִּי-קֶבֶר:
לְעוֹלָם אַל תּשָׂא
נְסִיכָה לְאִשָׁה,
אֶלָּא בְּרַח מִנְּסִיכוֹת כְּמוֹ מִדֶּבֶר.
הערה: פַּלְטִי בֶּן-לַיִשׁ היה אישיות טרָגית במקרא - בהיותו בעלה השני של מיכל בת-שאול, אשר פלטי נשא אותה בפקודת המלך שָׁאוּל, שנָקַם במיכַל בתו על שהבריחה את דָּוִד בעלה משני הרוצחים שנשלחו ע"י שאול לרצוח אותו בליל כלולותיו. (מיכל היתה, איפוא, האשה היחידה במקרא, שהיתה נשואה לשנים - כלומר בּיגָמית - בעקבות מעשה זה של אביה). לאחר מות שאול ושלושת בניו במערכה נגד הפלשתים בגלבוע – חזר דוד מגלותו ומיד דרש את אשתו מיכל, שנלקחה בכוח מפלטי בן ליש ע"י הצבא, והוא הלך ובכה אחר הצבא, עד שציוה עליו המצביא אַבְנֵר בֶּן-נֵר לשוב לביתו מיד.( פַּלְטִי היה "הָאָדָם הַבּוֹכֶה" השני מרוב אהבה, לאחר הראשון שהיה יַעֲקב אָבִינּו, שכידוע בכה כשראה מרחוק לראשונה את רָחֵל, העולה עם נצאן של אביה לַבְּאֵר. הוא תחילה בָּכָה, אחר הוא נָשַׁק לָהּ ורק אח"כּ הוא הִצִּיג את עצמו כְּבֶן-דּוֹדָהּ)
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה שפריר |
|
|
|
|
לא אגלה לך סוד כשאומר שקלינסקי הוא משורר נפלא, כי בתור אוהב שירה כבר נוכחת בזאת בעצמך; אינני מבין מדוע אתה מסתיר את זהותך בשעה שאתה מדבר בו דברים של טעם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידן סובול |
|
3 |
|
|
סמוך על משענת או עמוד,כגון דליית הגפן.[תשאל את תושבי דלית אל כרמל].כל מי שראה ומכיר עץ ארז יודע שחוסנו ומבנהו הינו ללא דליות,כך שהדימוי הינו מופרך לחלוטין. ולנער השעשועים המלא טינה,הסרח אחריך כסרח עודף,הינך כמו זנב תלוש של שממית הממשיך לפרפר אך אין בו חיות וטעם,הינך פאטטי ועלוב כמו חיפושית זבל השוכבת על גבה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
"פלא יועץ", אינך אשם בכך שבשכבך בצל דליותיו של עץ ארז אדיר, הטילו ציפורים את לשלשתן על פניך... אך מוטב לך לחדול מללחך בלשונך הדלה את לשלשתן, ופשוט לקום ולמהר לרחוץ היטב את פניך בסבון כביסה, כי כאשר הן מעוטרות בלשלשת - הן נראות הרבה יותר מגוחכות מכרגיל.
"וְלָקַחְתִּי אָנִי מִצַּמֶּרֶת הָאֶרֶז הָרָמָה... וְנָשָׂא עָנָף וְעָשָׂה פֶרִי וְהָיָה לְאֶרֶז אַדִּיר וְשָׁכְנוּ תַחְתָּיו כֹּל צִפּוֹר כָּל כָּנָף בְּצֵל דָּלִיּוֹתָיו תִּשְׁכֹּנָּה" (הנביא יחזקאל, י"ז 22-23).
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עידן סובול |
|
|
השפלתי עץ גבוה הגבהתי עץ שפל..אני ה דברתי ועשיתי".[יחזקאל יז כד] הנביא מתאר את היפך גדר הטבע בתור משל בלבד.אך להשתמש בדימוי כמשהו ממשי שהינו בגדרי הטבע,ולא היא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|