X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מה שעולה בסקרים באופן חד-משמעי, הוא שלפעילות הגופנית ישנה השפעה רבת משקל על דימוי גוף והיא תורמת רבות להעלאת דימוי הגוף שלנו יותר מכל גורם אחר פעילות גופנית חשובה בכל גיל
▪  ▪  ▪
התעמלות משפרת את איכות החיים [צילום: משה שי, פלאש 90]

ממצאים מראים, שפעילות גופנית משפיעה יותר מכל גורם אחר על שיפור דימוי הגוף. מסקרים שנעשו אודות היחס של אנשים לגופם או מה שמכונה - דימוי גוף עולה שמרבית הנשים אינן מרוצות מהופעתן.
גורם דומיננטי בשביעות הרצון לגבי נשים הוא ירידה במשקל והרגשה של רזה. מה שעולה בסקרים באופן חד-משמעי, הוא שלפעילות הגופנית ישנה השפעה רבת משקל על דימוי גוף והיא תורמת רבות להעלאת דימוי הגוף שלנו יותר מכל גורם אחר.
על השאלה מה משפיע על העלאת דימוי הגוף בקרב נשים ענו:
64%: פעילות גופנית קבועה.
62%: ירידה במשקל.
53%: תחושה של רזה.
48%: מחמאות על הופעתי.
46%: בגדים מחמיאים.
43%: אהבה.
40%: חוויה מינית טובה.
אצל גברים 62% העידו שפעילות גופנית מעלה את דימוי הגוף שלהם ואילו רק 39% ציינו ירידה במשקל, כששום גורם אחר איננו מתחרה בהשפעה העצומה של פעילות גופנית על דימוי גוף חיובי.
חשוב להבין, שהיות ואין לנו יכולת השפעה ישירה על מבנה גופנו ועל הנטייה לאכילה והשמנה שכן מעורבים כאן גורמים תורשתיים, ביוכימיים ולפעמים גם מבנה אישיות שקשה לנו לשלוט בו, ההשפעה היחידה שתלויה אך ורק בנו היא הרצון והיכולת לעסוק בפעילות גופנית.
לפעילות גופנית יש השפעה אנטי דיכאונית.
ידוע שמצבי רוח שליליים גורמים לירידה בדימוי הגוף, מה שמוביל להחמרה במצב הרוח הרע. פעילות גופנית הנעשית באופן שוטף ועל בסיס קבוע, יכולה לחדור לתוך מעגל הקסמים השלילי, ולשפר את המאזן הרגשי לטובה. בנוסף לכך, כיוון שנמצא קשר הדוק בין הרזייה לדימוי גוף חיובי, הרי הפעילות הגופנית, בכך שהיא תורמת להרזיה ולשליטה רבה יותר במשקל, יכולה לתרום גם מהכיוון של הגורם השני בחשיבותו לדימוי גוף - ירידה במשקל.
כולנו יודעים, כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. לפעילות גופנית סדירה חשיבות עליונה בשמירה על אורח חיים בריא, ומחקרים רבים מוכיחים שהתעמלות יכולה להאריך ולשפר את איכות חיינו.
פעילות גופנית חשובה בכל גיל ובכל שלב ויכולה להיחשב כפעילות בריאותית מונעת, התורמת רבות לחיים פעילים ועצמאיים יותר.
דימוי גוף בקרב העוסקים בספורט
בסקירה מקיפה של מחקרים עולה, כי לספורטאים דימוי גוף חיובי יותר. לדעת החוקרים, הבדלים אלו נובעים מכך שהעוסקים בספורט קרובים יותר לאידיאל האסתטי והאופנתי של גוף רזה וחטוב. בנוסף, רמות גבוהות של פעילות גופנית נמצאו קשורות לעלייה במאפיינים פסיכולוגיים של דימוי גוף חיובי כדוגמת הערכה עצמית גבוהה ורמות נמוכות של מצבי רוח שליליים. לא ברור האם אנשים בעלי דימוי גוף חיובי נוטים להשתתף בפעילות ספורטיבית או שאנשים שנוטים להשתתף בפעילות ספורטיבית מפתחים דימוי גוף חיובי.
שיפור היציבה והמראה החיצוני משפרים את הדימוי העצמי ומאחר שהאדם הוא יחידה אחת של גוף ונפש, אנו גורמים לגוף לשאוף לאינטגרציה כשהכוונה היא טיפוחו וחיזוקו של הגוף כתנאי לבריאותה של הנפש. תנועה ופעילות גופנית, משפרות את דימוי הגוף, את ההערכה העצמית, תורמות להרחבת הנפש ומשפיעות על התפתחותנו וצמיחתנו.
הפעילות הגופנית האירובית (דינמי, אימון מחזורי, היט), משחררת חומר בשם בטא אנדורפין שמופרש במוח ומגיע למרכזים שיוצרים אפקט מרגיע שגורם גם להנאה. בעת פעילות גופנית, ישנו "פסק זמן" להורדת לחץ ומתחים המצטברים בחיי היומיום ועצם ההנאה מהצלחה בביצוע פעילות גופנית, מעלה את מצב הרוח. מראה של אישה פעילה וחיונית בכל גיל, משליך על הדימוי העצמי הגבוה שהופך את האישה לאישיות זורמת, שלמה ומאוזנת יותר.

הכותבת היא סמנכ"לית ומנהלת מחלקת הדרכה בסטודיו C
תאריך:  05/05/2015   |   עודכן:  05/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השפעת פעילות גופנית על דימוי הגוף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר עינב
ישראל מוטרדת מהאפשרות כי כוחות חיזבאללה ואירן יכבשו את מחוז דרעא. אם כך יקרה, האיום הנשקף לה מצד 'הציר' ייעשה מוחשי ובעל פוטנציאל נפיצות גבוה יותר מאשר במצב הנוכחי, שבו אין מנצח מובהק בקרב
איתמר לוין
גם העובדה שעורכת הדין של הצד השני לא הופיעה, לא מונעת מהשופטת לובנה שלעאטה-חלאילה לקדם את התיק - מבלי לעבור על הכללים המחייבים
גלעד הראל
דוח האיומים של חברת ESET לחודש אפריל: עלייה במספר ההדבקות בתוספי דפדפן זדוניים בישראל, אתר מתחזה ל-PirateBay מנסה לגנוב את פרטי חשבון הבנק שלכם, ועוד מתקפה של אנונימוס על האינטרנט הישראלי מסתיימת בלא כלום
יואל גוז'נסקי, קובי מיכאל
האינטרס האמור להנחות חתירה ישראלית להגיע לנוסח מותאם ומוסכם של היוזמה הערבית נותר בעינו. נוסח זה עשוי להפוך להיגיון המארגן של מערכת אזורית יציבה יותר, המכילה גם הסדר מוסכם לסוגיה הפלשתינית
אשר בן-חיים
אם מדובר בעבודה גדולה עדיף לסגור את כל הפרטים, גם הקטנים ביותר, בחוזה, כל זאת על-מנת למנוע מכם תוספת כספית בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il