X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פותחים ברגל ימין. שולחן עגול
ללא תקלות מיוחדות
הייתה רעידת אדמה, הציבור עדיין לא מרגיש
נוסעי התחבורה הציבורית מתחילים להסתגל לרפורמת התעריפים במטרופולינים ללא תקלות מיוחדות דרישה מוגברת למינוי חופשי-חודשי עידן יוסף היה בחדר-המצב וראה
   עידן יוסף
כך תיראה מפת תעריפי התחבורה הציבורית

   איתמר לוין, עידן יוסף
650 מיליון ש"ח להוזלת התחבורה הציבורית

   עידן יוסף
כ"ץ: לתקן עיוותים ברפורמת המטרופולינים

בקשה לייצוגית נגד האוטובוסים
יצחק דנון
הסכום המבוקש נגד אגד, דן, מטרופולין וקווים: 10.5 מיליון שקל * הטענה: גביית יתר במעבר בין איזורים בגוש-דן
לרשימה המלאה

שבעה תעריפים בטבעות הרכבת
מנהל האגף לפיתוח פיננסי ברשות, רן שדמי, מגלה כי בעתיד הקרוב (ככל הנראה בסוף הרבעון הראשון של 2016, ע.י.) החיבור באמצעות רכבת ישראל יהיה קל יותר. בתחנות הרכבת שמחברות בין המטרופולינים יהיו שבעה תעריפים בלבד.
לרכבת ישראל התברר כי רבים מן הנוסעים רוכשים את כרטיסיהם באוטובוסים. רובם הגדול של הכרטיסים נרכש בגוש-דן. עם זאת, עדיין קיימים פערים מהותיים ומבלבלים בין רכבת ישראל לחברות האוטובוסים: אצל שניהם מינוי חופשי-שבועי הוא לשבעה ימים מיום הרכישה ולא מיום ראשון ובשניהם מינוי החופשי יומי הוא ל-24 שעות החל בשעה 04:00 (או 04:30, תלוי את מי שואלים...). השוני מתחיל במינוי החודשי. בעוד שברכבת מתאפשר לרכוש הן מינוי שמתחיל מה-1 בחודש (קלנדרי) והן מינוי ל-30 יום, באוטובוסים מתאפשרת רק רכישת מינוי קלנדרי, מה שמאפשר פחות ניצול בחודש פברואר שבו רק 28 יום ויותר/אותו ניצול בחודשים בהם 31 ימים.
נוסעים ברכבת מלינים על כך שתעריפי נסיעות הגבוהים מאלה של הרפורמה עדיין בתוקף. כך למשל: בנסיעה בין באר שבע להוד השרון, מינוי של 30 יום ברכבות בלבד עולה 1,069 שקלים לעומת מינוי של 30 יום הכולל רכבות ואוטובוסים שעולה 730 שקלים.
על הטמעת טכנלוגיית התעריפים ברכבת מופקדים עשרה עובדים(!) בשל מורכבותה. הרכבת מפעילה כ-150 דיילים ייעודיים בתחנות להסברת הרפורמה.

הארגון-מחדש בתעריפי התחבורה הציבורית במטרופולינים הגדולות החל כבר ביום שישי האחרון (1.1.16), אך רוב הנוסעים שנחשפו אליו, עשו זאת רק היום (א') עם תחילת שבוע העבודה.
כדי לפקח על התנהלות תקינה של רפורמת התעריפים כינסה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית את נציגי כל מפעילי התחבורה הציבורית - מרכבת ישראל ועד חברת גלים, המפעילה את התחבורה הציבורית ברהט לחדר מצב שנפתח במשרדי חברת נתיבי איילון בתל אביב.
הציבור עדיין בודק ובוחן
הכל התנהל על מי מנוחות וכמעט ללא חריגות. מה שקצת הטריד את מנהל אגף תקציבי סובסידות ופיתוח במשרד התחבורה, אריה זדה, שבחיתוך מצב אמר: "הייתה במדינה רעידת אדמה, רעידת אדמה חיובית בתחבורה הציבורית, והציבור לא קופץ על זה". הוא קרא למפעילים להסביר לנוסעים את יתרונות הרפורמה. מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, הרגיע ואמר: "לא צריך על ההתחלה רעידת אדמה או הר-געש. בציבור לא מתנפלים ישר. קודם בוחנים את התהליך ובודקים שזה באמת טוב להם ולא מיד קובעים עמדה. אחר כך כל אחד יבחר".
150 מיליון שקלים השקיעה המדינה ברפורמת המטרופולינים. פה ושם עולות טענות נקודתיות, בעיקר ממקומות שלא נכללו ברפורמה. אולם אחרי שנים רבות של קיבעון יכול היה משרד התחבורה להמשיך את המצב הקיים של ריבוי תעריפים, לא לעשות דבר ולא לחטוף ריקושטים. מאיר חן, לשעבר קצין משטרה צבאית ראשי, שלמד היטב את לקחי הרפורמה בגוש-דן ב-2011 שקדמה לתקופת כהונתו ועוררה תרעומת רבה מצד הציבור, החליט שלא לשבת בחוסר מעש ולהתחיל בתיקון העיוותים הרבים בתעריפים ובבת אחת החל ביישום הרפורמה בארבע המטרופולינים הגדולות - חיפה רבתי, תל אביב רבתי, ירושלים רבתי ובאר שבע רבתי. מאיר חן לא יסתפק בכך, בעוד שנה הוא רוצה להגיע למצב בו הכל יהפוך לאלקטרוני. נהגים יתעסקו בהסעת נוסעים ליעדם ולא בתשלום, שיתבצע באמצעות מכונות. כפי שדווח ב-News1, בכוונת משרד התחבורה לבטל לחלוטין את התשלום במזומן ולאפשר עלייה לתחבורה הציבורית רק באמצעות כרטיס רב-קו.
כמו חמ"ל צבאי
כבר בשעות הבוקר המוקדמות נפתח חדר המצב, שהזכיר חמ"ל צבאי. עשרות עובדים נכחו בחדר אחד. הדיווחים זרמו מן המפעילים, ולא רק. נכחו שם גם נציגות של מערך הבקרה בראשות דוד יוסף, המפעיל 300 בקרים וחולש על אגף פניות הציבור ברשות לתחבורה ציבורית; נציגי אגף הטכנולוגיה בראשות שי ג'רבי שנתנו מענה בזמן אמת לכל מיני תקלות טכניות, משה אמסלם מאגף בכיר רכבות ונציג מוקד כל-קו (כוכבית 8787) שדיווח על אופי הפניות למוקד והיקפן הגדול - מ-15-14 אלף ביום רגיל ל-18 אלף שיחות ביום וכן נציגי מוקדי השירות של על-הקו וטעינת כרטיסי הרב-קו באינטרנט.
ההתנהלות נעשית תוך כדי תנועה, תרתי משמע. שלושה ימים צפוי חדר המצב לפעול, ואם צריך - אולי אפילו יותר. בשבועיים הראשונים הנחה חן את מפעילי התחבורה הציבורית לגלות אורך-רוח כלפי הנוסעים שעלולים להתבלבל ובשום אופן לא להוריד נוסעים באמצע הדרך. עוד הורה חן להחזיר לקדמותם תעריפים שהתייקרו באחוזים בודדים בכמה מקומות פריפריאליים, כגון: עלייה של 2% בפרוזדור ירושלים, עלייה של 4% בין נתניה לת"א, עלייה של 9% בתוך באר שבע ועלייה של 11% בעכו, שבה - על-פי דיווח של נתיב אקספרס - נרשמה היום רכישה מוגברת של מינוי חופשי-יומי.
תקלות מזעריות
התקלות היו מזעריות יחסית. כך למשל, במטרונית לא נטענו בבוקר חוזים יומיים ושבועיים בכרטיסים אנונימיים, ברכבת לא נפתחו חלק מהשערים עקב בעיה בהגדרות, באגד לא זיהו את כרטיסי משרתי השירות האזרחי לאומי, בקווים דיווחו על בעיות באזור מודיעין וחדרה המשויכים לשתי מטרופולינים, באגד תעבורה דיווחו על מכונות כרטוס לא תקינות, בחלק מן החברות נהגים בודדים התבלבלו, בסופרבוס ביקשו נוסעים לטעון חוזים שאינם תקפים וכמו-כן דיווחו החברות על חוסר בהירות בתחנות התפר שבין טבעות המטרופולינים. המענה שנתן משרד התחבורה לבעיות שהתעוררו היו מיידיים.
עיקר המינויים שנמכרו היו מסוג חופשי-חודשי. למעלה מ-120 אלף מינויים שכאלה נמכרו, בחלק מן החברות פי שניים מאשר בחודש רגיל! לשני החוזים האחרים - חופשי-יומי וחופשי-שבועי נראה שהנוסעים אינם רגילים כל כך. אומנם לא מכל החברות התקבלו נתונים באשר למכירתם בשל אופי המערכות האלקטרוניות שאינן מאפשרות ספירה לפני עיבוד כל המידע, אך כבר כעת ניכר כי המכירות של חוזים אלה נמוכות מאוד יחסית.
צופה בכל זאת דרור גנון, מנהל אגף בכיר לתחבורה ציבורית, ומחייך. גנון, הוותיק שבעובדי משרד התחבורה, שבע רצון. הוא כבר חושב על השלב הבא - ניתוח תנודות הנוסעים בין אמצעי התחבורה השונים, כדי לתת מענה לנוסעים. אבל זה כנראה יצטרך להמתין עוד כמה ימים עד שיתקבע דפוס הרגלים שיאפשר עיצוב של מדיניות תכנון הקווים ותדירות הנסיעות בהתאם לצרכים.

תאריך:  03/01/2016   |   עודכן:  04/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הייתה רעידת אדמה, הציבור עדיין לא מרגיש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התשלום במזומן זו הבעיה?איחורים
מיעוט קווים ואי   |  4/01/16 00:59
2
כל השנים אגד ו דן מתנהל כ
ישע  |  4/01/16 07:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
בעלי מניות מבקשים להורות על קיום הצבעה חשאית ופרטנית, ולאסור על היו"ר והמנכ"ל רפי שמואלי ועופר זילביגר להצביע כמיופי כוח
עידן יוסף
היסטוריה: תחנת הרכבת באופקים נפתחת    שני קווים פנימיים עוצרים בתחנה    שלושת החודשים הראשונים חינם, ושנתיים אחר כך - הנחה של 50%
עידן יוסף
ההסתדרות אישרה סכסוכי עבודה חדשים בהם גם סכסוך של עובדי חברת התעופה אייר-פראנס ק.ל.מ    הרקע בשני המקרים: מבוי סתום במו"מ על הסכם קיבוצי חדש
עידן יוסף
מערכות כיבוי אש יותקנו באוטובוסים הבין-עירוניים החדשים בעקבות דרישת גורמי הכבאות    הסכנה באוטובוסים ישנים תימשך    החלטה לחייב מערכות כיבוי גם באוטובוסים בני 7-4 בוטלה
יצחק דנון
שתי חברות המבצעות חלק מהפרויקט טוענות לכשל תכנוני של הרכבת ב-46 מנהרות המקשרות, המשמשות למילוט בזמן חרום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il