X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מה אפשר לומר על יום העצמאות? טוב, זה לא בדיוק יומם של הצמחונים. אומנם בבשר יש יחסית פחות קלוריות ממזונות אחרים, אבל זה תמיד עניין של כמויות
▪  ▪  ▪
עם הבשר תמיד יש סלטים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כל-כך קיוויתי שלא אני אצטרך להתייחס ליום העצמאות. בנינו, כבר די נמאס מכל ארוחות החג, מכל מתקפת האוכל. עוד לא התאוששנו מהפסח והינה יום העצמאות כבר בפתח. גם את החג הזה הצלחנו בכישרון לא מבוטל להפוך לחגיגת אוכל אחת גדולה. אז קדימה לעניין.
מה אפשר לומר על יום העצמאות? טוב, זה לא בדיוק יומם של הצמחונים. אומנם בבשר יש יחסית פחות קלוריות ממזונות אחרים (מהפשטידות והבלינצ'ס למשל שכבר מחכים בפתח, הרי עוד מעט שבועות...) אבל זה תמיד עניין של כמויות.
אני מכירה כאלה שמסוגלים ובקלות לחסל כמויות מסחריות של בשר ואז, כמובן, מדובר בהרבה מאוד קלוריות. ואם כבר אוכלים בשר, מה דעתכם להניח את האוכל בצלחת? כך נחסוך את 300 הקלוריות של הפיתה שהיא בסך-הכל כלי אחסון? ואלה שמפקפקים בעצה זו, לא עדיף לאכול עוד שני שיפודים במקום הפיתה ועוד יישאר עודף? וקצת מידע קלורי לגבי הבשר - שני שיפודי עוף או פרגית בסך-הכל 220 קלוריות. גם פרוסת חזה עוף/הודו בהחלט מומלץ ותורם כ-200 קלוריות.
ובבשר בקר כדאי להעדיף נתחים כמו פילה, סינטה וכדומה. האם ידעתם שב-100 גרם חזה עוף יש כמעט אותן קלוריות כמו ב-100 גרם בשר פילה? ובשר הבקר עשיר גם בברזל ובויטמין B12. כדאי להימנע מכנפיים, חלקים פנימיים, המבורגר וקבב או לפחות להפחית.
תמיד כדאי להעדיף בשר טרי ותמיד כדאי להפשיר במקרר ולא בחוץ. אגב, מחקרים הראו, שהשריית בשר במרינדה מצמצמת בצורה משמעותית מאוד את כמות החומרים המסרטנים בבשר צלוי.
עם הבשר תמיד יש סלטים. הבעיה היא שרובם אפילו לא קרובים רחוקים מאוד של ירקות. חומוס זה סלט? וסלט אבוקדו - מה דינו? צר לי, רוב הסלטים כולל טחינה וסלט תפוחי-אדמה, לא שייכים למחלקת הירקות ומכילים המון קלוריות.
כדאי לדאוג לסלט ירקות אמיתי, טעים שבאמת מכיל מעט קלוריות. למלא את הצלחת בהרבה ירקות. זה מרגיע מעט את העיניים שכל-כך אוהבות צלחת מלאה. ולגבי השתייה חשוב לזכור, שכוס של שתייה מכילה לפחות 100 קלוריות. אז אם אין שתייה דלת-קלוריות, תמיד יש מים.
אז, חברים, אם לוקחים בחשבון את כל הבשרים, הסלטים שמונחים לפנינו, לא מפליא שאפשר לסיים אירוע כזה בהמון קלוריות. וזה עוד בלי לקחת בחשבון מנות אחרונות, פיצוחים וכדומה.
אז איך עוברים את זה? כמובן, לא להגיע רעבים מדי. להפעיל שיקול דעת, לבחור חכם. לאכול לאט. להרים את הראש מהצלחת. זה לא יעד שצריך להסתער ולכבוש. וגם אם אכלנו יותר מהמתוכנן, נא להירגע, לא לכעוס ולא להמשיך בזלילה הגדולה, אלא לחזור מייד למסגרת ולהמשיך כרגיל.
ומה אפשר "לקנות" בפיתה תפוחה מלאה בכל טוב (חומוס, סטייק וקצת סלטים נוספים לטעם) שהבאנו ל"מסכן" שמנפנף במרץ ליד האש? בינינו, לא צריך כל-כך לדאוג לו. למה, לדעתכם, הוא שם? שיפוד לקהל ושיפוד לו, קבב לו וקבב לאחרים... ובכן, פיתה כזו = 12.5 פרוסות לחם רגיל = 25 פרוסות לחם קל = סלט ירקות + שני שיפודים + סטייק פרגית + קלח תירס + שתי כפות טחינה + פחית בירה + פרוסת עוגה = כ-1000 קלוריות.

תאריך:  27/04/2017   |   עודכן:  27/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מירב ארד
הדגל באורך 110 מטר ורוחב 60 מטר, ועליו סמל העיר ירושלים משתרע על 6,600 מ"ר כגודל מגרש כדורגל    הוא ניתן במתנה לעיר ם לרגל 50 שנות איחוד ירושלים ולרגל יום העצמאות ישראל
מרדכי ליפמן
הגיגים על-רקע יום הזיכרון ויום העצמאות הקרב ובא    היום מנתחים בישראל מזווית ראיה של "עם לבדד ישכון", את מהלך המרד ואת מהלך ה"פתרון הסופי" - ההשמדה, של יהדות אירופה
עידן יוסף
משרד התחבורה: להחזיר את יום החופש ליום ראשון או לדחות את ההילולה לראשון בערב    נתיב אקספרס: "אין לנו אפשרות להצליח, נאבד יותר מ-30 אחוז מהאוטובוסים, יהיה תוהו ובוהו"
מנחם רהט
מה עשה האדמו"ר מסדיגורא ביום העצמאות ב-3 בבוקר, ומה ניבא הגר"א בנושא התקומה בארץ ישראל
ציפי לידר
בשולי הכותרות: שוֹתֵי הכביש    אומני עירך קודמים    'משפחה נטו' - קל ומהיר    ולקינוח אדמס האדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il