סכנה בטיחותית. מספר נהגי האוטובוס שנצפו מדברים במהלך הנסיעה בטלפון הנייד עם דיבורית, עלה מ-336 ל-1,290 ומדובר בעלייה של 369%. כך עולה מדוח בקרה חציוני של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, המשווה בין החציון הראשון של שנת 2023 שבו מכהנת השרה מירי רגב לחציון הראשון של שנת 2022 שבו כיהנה מרב מיכאלי כשרת התחבורה.
הציון הממוצע לתחבורה הציבורית בישראל הוא 67, ציון נמוך במיוחד. את הציונים הטובים ביותר קיבלו מפעילים קטנים - מועצה אזורית אילות (95), אקסטרה (86), גלים (85) ומועצה אזורית גולן (84). בתחתית הרשימה נמצאת חברת דן עם ציון גרוע (47) ומעליה אגד תעבורה (52), קווים (58) ואלקטרה אפיקים (60).
מספר הממצאים החריגים בגין הימצאות
ליקוי בטיחותי-תחזוקתי חמור כגון ברזל חד ובולט, או ליקויי שבר חמורים בתוך האוטובוס, עלה מ-76 ל-253 ממצאים חריגים, מדובר בעלייה של 307%. בדומה, גם בנושא כריזה לאורך מסלול, נצפתה עלייה במספר הממצאים החריגים, מ-205 ממצאים ל-454 - עלייה של 171%. בחציון הנוכחי נוספו סוגי ממצאים שלא דווחו בתקופת הבקרה הקודמת, כגון היעדר מדבקת QR באוטובוס, שנועדה לתיקוף נסיעות ביישומונים.
היקף הרישוי הארצי - כלומר, מספר הנסיעות המתוכננות והמפורסמות לציבור מבעוד מועד - עלה בחציון הנוכחי, בשיעור של 4.7%. למרות זאת, ניתן לזהות מגמת שיפור בשיעור אי-הביצוע הארצי, אשר עומד כעת על 2.11% מסך נסיעות הרישוי לעומת שיעור אי-ביצוע של 2.54% בחציון הקודם. אי-ביצוע פירושו נסיעות שאמורות היו להתקיים אך לא יצאו לדרך. עם זאת, שיעור אי-הביצוע בחציון הנוכחי מייצג 299,519 נסיעות רישוי שתועדו במערכות הבקרה האלקטרונית כאי-ביצוע או כהקדמות.
מנגד, חלה עלייה בשיעור האיחורים (בין 7 ל-20 דקות) מ-1.51% ל-2.69% מכלל הנסיעות. שיפור בתחום אי-הביצוע נרשם באשכולות הבאים: תל אביב (דן), קלנדיה-בית חנינה (ירושלים-רמאללה איחוד), השרון ושרון חולון מרחבי (מטרופולין), העמקים (סופרבוס), חשמונאים (קווים), ופרוזדור ירושלים (תנופה). מנגד, נרשמה הרעה באשכולות: אונו-אלעד (קווים), באר שבע עירוני (דן באר שבע), ראשל"צ עירוני ופרברי (אגד), אשדוד עירוני וכביש 4-ירושלים-בני ברק (אלקטרה אפיקים) וצפון ירושלים (אקסטרה ירושלים). אגב כך יצוין כי שיעור הגידול בנפח השירות של אקסטרה ירושלים זינק ב-354%.