|
|
קו 29 ברעננה [צילום: שמואל וולף]
|
|
קו 29 קיבל היתר בשנות התשעים מכוח היותו משרת את עובדי בית החולים לוינשטיין, אולם על-פי נתוני משרד התחבורה העדכניים תחנת האוטובוס ליד בית החולים היא אחת החלשות ביותר בקו ובקושי עולים ויורדים בה נוסעים, גם ביתר ימות השבוע. עיקר השימוש בקו בשבת נעשה לצורך נופש בחופי הים בהרצליה ובקניונים הפתוחים בשבתות. לשון החוק אינה מתירה הפעלת קווים בשבת לצורכי בילוי ומסחר, כך שכיום אין הצדקה חוקית להיתר.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, שהתייחסה באופן כללי לשינויי התחבורה הציבורית בשרון מסרה: "מדיניות החיבוריות והקישוריות שלי מתרחבת ועכשיו גם באזור השרון. המטרה שלנו היא לספק לתושבים מערכת תחבורה נוחה, יעילה וזמינה יותר, שתשפר את איכות חייהם ותתרום להפחתת העומסים בכבישים. השיפורים החדשים מנגישים את התחבורה הציבורית ליותר אנשים ומהווים אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי".
|
שיפורים משמעותיים בשירותי האוטובוס של מטרופולין
|
|
|
|
מיום שישי הקרוב (13.9.24) יושקו שני קווי שירות עירוניים חדשים שמספרם 33 ו-34, אשר יתנו מענה לתנועה בתוך העיר הרצליה. בנוסף, תוגבר תדירותם של קווי שירות נוספים וכן ישופרו משמעותית מסלולים של קווים אחרים, מה שיאפשר לתושבי השרון להתנייד באופן יעיל ומהיר יותר ליעדים מרכזיים. להלן פירוט השינויים:
|
- קו 33 פנימי בהרצליה: הקו החדש יחבר בין השכונות 'נחלת עדה' ו'גן רשל' למרכז העיר, ובכיוון ההפוך יחבר את 'גליל ים' למרכז העיר וליעדים מרכזיים כמו קניון שבעת הכוכבים, תחנת הרכבת וחופי הים. תדירות הנסיעות בקו תהא בכל 15-20 דקות לאורך מרבית שעות השירות.
- קו 34 פנימי בהרצליה: הקו יחבר בין השכונות ‘יד התשעה’ ו‘הרצליה הירוקה’ למרכז העיר, קניון שבעת הכוכבים, תחנת הרכבת ואזור התעשיה הדרומי בהרצליה. תדירות הנסיעות בקו תהא בכל 20-15 דקות לאורך מרבית שעות השירות.
|
- קו 29 בין הרצליה לכפר-סבא, דרך רעננה, בכל 10 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 39 בין הרצליה לכפר-סבא, דרך רעננה, בכל 15-20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 31 בין המרינה בהרצליה לתחנת רכבת רעננה מערב, בכל 15-20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 27 בין הרצליה לרמת השרון, בכל 15-20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 15 בין כפר סבא לרעננה, בכל 15-20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 14 בין אזור התעשיה 'עתיר ידע' לשכונה הירוקה בכפר סבא, בכל 15-20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 8 בין אזור התעשיה 'עתיר ידע' לשכונה הירוקה בכפר סבא, בכל 15-20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 9/19 בין תחנת הרכבת בהרצליה לתחנת רכבת רעננה-מערב, בכל 15-20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 10 בין כפר סבא לרעננה, לראשונה יופעל גם במוצאי שבת, בכל 20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 9 בין כפר סבא להוד השרון, בכל 15-20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 3 בין צור יצחק לכפר סבא, בכל 30-60 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 118 בין צור יצחק לכפר סבא, בכל 30-60 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 21 בין כוכב יאיר לכפר סבא, בכל 30-45 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 1 בין שכונת עליה בכפר סבא לשכונת לב הפארק ברעננה, בכל 20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 2 בין שכונת עליה לשכונת קפלן בכפר סבא, בכל 15 דקות לאורך רוב שעות השירות.
- קו 3 בין המרינה בהרצליה לתחנת רכבת רעננה-מערב, בכל 15-20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
|
- קו 9/19 בין תחנת הרכבת בהרצליה לתחנת רכבת רעננה מערב - השינוי בקו יעניק לתושבי שכונת ‘נווה עמל’ חיבור למרכז העיר, אזור הבינתחומי, תחנת הרכבת בהרצליה ותחנת הרכבת רעננה מערב. הקו לא יעבור דרך שכונת ‘יד התשעה’. מענה לתושבי השכונה יינתן באמצעות הקווים 34, 525.
- קו 30 בין הרצליה להוד השרון - הקו ישנה את מסלולו ויעבור ברחוב יוסף נבו במקום ברחוב ז’בוטינסקי בהרצליה וכך, בין היתר, תתאפשר הגעה נוחה לפארק הרצליה. השינוי יבוצע בהרצליה בלבד, המסלול ברעננה והוד השרון יישאר במתכונתו הרגילה וללא שינוי בשני כיווני הנסיעה.
- קו 39 בין הרצליה לכפר סבא, דרך רעננה - הקו ישנה את מסלולו כך שתחילת הנסיעה תהיה בעתיר ידע, במקום בית העלמין ‘מנוחה נכונה’ בכפר סבא, והוא יציע חיבור ישיר לתושבי הרצליה לאזור התעסוקה והפנאי ‘עתיר ידע’. במסלול הנסיעה ברעננה ובכפר סבא לא יחול שינוי. בשורה נוספת - הקו יופעל לראשונה גם בימים שישי ובמוצאי שבת. תדירות הנסיעות בקו תהא בכל 15-20 דקות לאורך רוב שעות השירות.
|
קווים שתופסק פעילותם לצמיתות
|
|
- קו 2 פנימי בהרצליה - חלופות לקו זה, בהתאם ליעד הנדרש, ניתן יהיה לקבל באמצעות קווים 33, 34, 31.
- קו 13 פנימי בהרצליה - חלופות לקו זה, בהתאם ליעד הנדרש, ניתן יהיה לקבל באמצעות קווים 33, 31.
מטרופולין מפעילה תחבורה ציבורית באשכול השרון מאז שנת 2010, וזכתה אשתקד שוב במכרז להפעלת התחבורה הציבורית באזור בפעם השנייה. השיפורים הנוכחיים מצטרפים לאלו מחודש יוני האחרון, שבהם תוגברו משמעותית קווי השירות המחברים את אזור השרון עם גוש-דן, בלמעלה מ-160 נסיעות יומיות.
במסגרת המכרז החדש השלימה החברה בימים אלה את החלפתו של צי האוטובוסים בשרון, ולרשות הנוסעים יעמדו אוטובוסים חדשים וחדישים. הצי אף כולל למעלה
מ-250 אוטובוסים חשמליים ידידותיים לסביבה, המונעים באמצעות חשמל או גז. לטובת האוטובוסים החשמליים חנכה מטרופולין חניון חדש לטעינת רכבים חשמליים באזור התעשיה סנטרל פארק 2000 (עתיר ידע) בכפר-סבא המתפרש על פני שטח של כ-5 דונם. החניון מאפשר טעינה של עשרות אוטובוסים חשמליים בו-זמנית והוא נחשב למתקדם מסוגו בארץ.
|
|