X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
איילת פדה-גולדשטיין מנכ"ל פ.ד.ה - יעוץ ארגוני והדרכה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

אבי מרדלר פסיכולוג קליני פ.ד.ה - יעוץ ארגוני והדרכה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
רגע לפני נשיקת חצות - מה בין נשיקה לנשק, מהי נשיקת הגשטלט, מה לגבי תרבות ארגונית של נישוקים ולקינוח מהו מודל הנשיקה - המומלץ כיום בניהול בכלל ולקראת נשיקת הנשיקות בפרט
▪  ▪  ▪
תתנשקו ותיהנו [צילום: AP]

נשיקה - לפי ויקיפדיה, היא מחווה גופנית של אהבה, אהדה, קרבה או הערצה, שביטויה הוא מגע של השפתיים, לעיתים תוך יניקה קלה. כיום ניתן למנות כ-20 סוגים של נשיקות ביניהן: נשיקה צרפתית - נשיקה הכוללת מגע של לשון וידועה בקרב זוגות אוהבים, נשיקה שוודית - נשיקה הכוללת מגע של שפתיים בלבד המיועדת להצגת מחווה של אהבה, נשיקה אנגלית - המשמשת נשיקה למחווה של שלום ונשיקת פרידה - הינה נשיקה בעת מפגש או פרידה מאדם אחר.
נשיקה - לפי המשנה הפסיכולוגית של צוות פ.ד.ה - יעוץ ארגוני והדרכה, היא בעלת משמעויות מרחיקות לכת אף יותר.
להלן מספר אנקדוטות בנושא:

נשיקות פנים ארגוניות

בהיבט הארגוני, בארגונים רבים קיימת תרבות של גינויי חיבה פיזיים לאות אמירת שלום. בין אם מדובר בלחיצת יד רשמית או נשיקות לבביות על הלחיים - כשנפגשים ונפרדים. היות וחילופי השנה האזרחית, חלים בתקופת החורף, יש לתת את הדעת על סוגיית קידום בריאות בארגון. שהרי לחיצת יד, שיתכן שלפני דקות מספר השתעלו לתוכה, שלא לומר על קרבה של נשיקה ללחיו של עמית מצונן - עלולה להגביר את שכיחות ההידבקות במחלות החורף.
אז קודם כל אנו ממליצים - שמי שחולה, עדיף שיפרגן לעצמו ולעמיתיו - וישאר להבריא בבית. ומעבר לכך, אנו ממליצים לחשוב שוב, האם העבודה היא אכן הסביבה הראויה לגיפופים למיניהם או שמה, באמת עדיף לשמור זאת לאירועים חגיגיים, כמו מסיבת הערב של השנה האזרחית.
ולסיכום אנו בוחרים לקנח במודל המאפיין את רוב הפעילויות ב-פ.ד.ה יעוץ והדרכה, הלא הוא מודל - KISS; Keep It Smart & Simple - בעידן האינסטנט של ימנו, בו המציאות משתנה חדשות לבקרים - זה המודל הכי פרקטי שחשוב דרכו להקנות מיומנויות למנהלים ועובדים בארגונים - לא מודלים מורכבים, אלה עצות פרקטיות פשוטות וישימות. אז אחרי כל הפרשנויות, שלא לומר "פרשנויות יתר", שערכנו לנושא הנשיקה - נסכם בהמלצה הכי טובה שיכולה להיות לנו אליכם לקראת השנה החדשה - לפעמים נשיקה, היא פשוט נשיקה - אז; תתנשקו, תיהנו - ושתהיה שנה חדשה טובה ובריאה לכולנו

נשיקת הגשטלט

כמו שהצליל מרטיט גם את המיתר וגם את הפורט בו, אך למעשה אינו מצוי לבדו באף אחד מהם - כך גם הנשיקה היא תוצר של יצירה משותפת - שאף אחד מהשניים לא יכול היה ליצר לבדו. בכך הנשיקה מסמלת את מהות האהבה - ונותנת משנה תוקף למשפט "לא טוב היות האדם לבדו" - כי בכוח האהבה ליצר משהו חדש. למעשה, האהבה, נותנת לכל אחד משני בני הזוג חיוניות וכוח, מעבר למה שכל אחד מהם היה מצליח ליצר לבדו.

שני היבטים במילה נשיקה

ניתוח לשוני, מראה שני היבטים מעניינים במילה נשיקה, שיש בהם בכדי להסביר מדוע היא כה עוצמתית וחשובה - עד כדי הפיכתה לשיא טקס חגיגת השנה החדשה:
א. נשיקה - מלשון - כשהשפתיים נושקות זו לזו - אך גם מלשון נשק. שהרי הנשיקה היא הנשק של האהבה - מרגישים את האהבה בעוצמת הנשיקה. כמו שנאמר בגריז - it's in his kiss" ...how will u know if he loves u so"
ב. נשיקה ונשימה, לא בכדי הן שתי מילים דומות - משום שבאהבה - כמו בנשיקה, אתה לא סופר את מספר הפעמים שנשמת, אלה את מספר הפעמים שנעתקה ממך הנשימה... כלומר, הנשיקה היא ביטוי פיזי אך גם רגשי, של האהבה, ואפשר ללמוד מעוצמת הנשיקה והנשימות הנעתקות בעתייה, על עוצמת הרגש שעומד מאחורי החיבור הפיזי. לכן, לא בכדי, שיא טקס חגיגת ליל השנה האזרחית החדשה - מסתכם - איך לא - בנשיקה.
ניתוח לשוני מעניין נוסף הוא, ששיא הדרמה, מועד הנשיקה, מתרחש בחצות. חצות מלשון לחצות - סביב חציית הגבולות שבין האחד לשני - וזה מוביל אותנו לאנקדוטה הפסיכולוגית המעניינת הבאה בנושא.

הכותבים הם איילת פדה-גולדשטיין, פסיכולוגית חברתית ומנכ"לית פ.ד.ה יעוץ ארגוני והדרכה וד"ר אבי מרדלר, פסיכולוג קליני
תאריך:  30/12/2010   |   עודכן:  30/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשק הנשיקה - רגע לקראת השנה האזרחית החדשה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילה פנייבסקי
יורם הודח ולקח איתו גם את הקרב על התנ"ך, עתי וליהיא התקררו ומכונת הזמן עומדת לשבוק חיים    אבל אל תתנו לרגיעה הזו להטעות אתכם - זו רק משימת התעלמות קלה עד לרגע כניסתה של הבלונדינית המאובזרת
אורן פרסיקו
"מרגע זה והלאה, לא היה חלק אחד במשטר הדמוקרטי בישראל, כולל כל כלבי השמירה שלו, שהעלה שאלות ישירות או קשות על מדיניות הגרעין של המדינה. בכל פעם ששמועות בינלאומית מציפות את העיתונות, הציבור הישראלי מתעלם"
אריאל כהנא
בחשאיות מה, התקיים בשבוע שעבר בירושלים כינוס שבו התגבשו דרכי פעולה כנגד מתקפת הדה-לגיטימציה נגד ישראל שהתגברה בתקופה האחרונה    תיאום חוצה אוקיינוסים, פעולה הולכת ומתרחבת באינטרנט ומסעות קניות של תוצרת ישראלית כתגובת נגד לחרם, הם חלק מן הפעולות המבשרות על מפנה מממש ובא    ערן שיישון, ממכון 'ראות': "2011 תהיה שנת מפנה. זו תהיה השנה הראשונה שנחזיר מכות"
מיכאל טוכפלד
על היחסים עם אלי ישי: "יש בינינו שיתוף פעולה מלא. כל היתר הוא רכילות אינטרסנטית"    על סיום ההקפאה ביו"ש: "זו אחיזת עיניים. אף שיש לנו אלפי יחידות דיור מאושרות בתב"ע לא יצא ולו מכרז אחד. בפועל יש הקפאה"    על הביקורת עליו מימין: "יש עוד מצוות בתורה חוץ מיישוב ארץ ישראל. אנחנו לא אוהבים את ההצגה הזאת"    ראיון בלעדי עם שר השיכון, אריאל אטיאס
איתמר לוין
לצד תשומת הלב הטבעית שתינתן להכרעה באישומים נגד משה קצב, עשוי בית המשפט להידרש לעוד כמה עניינים חשובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il