X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בעל עסק לא תמיד בטוח מה הכי חשוב בעובד, על אלו תכונות ויכולות אסור בשום אופן לוותר ועל אלו כן אפשר להתפשר, מה הם סדרי העדיפויות או במילים אחרות - מה בעצם יש לחפש במועמד?
▪  ▪  ▪
ריאיון עבודה [צילום: פלאש 90]

גיוס עובדים הוא הזדמנות להעשיר את הארגון בנכס היקר לו מכל - עובדים מוכשרים בעלי יכולות מתאימות. ישנו כמובן תהליך גיוס מובנה עם צעדים מובנים מאליהם: בניית פרופיל תפקיד ומועמד, פרסום מודעה בלוחות דרושים, סינון קורות חיים וראיונות.
למרות שהתהליך כל כך מוכר וידוע וכולם כבר יודעים איך לגייס עובדים, התחום מלא בנתונים מבלבלים ובחוסר וודאות. אם תבדקו באינטרנט מה מופיע בהקשר זה אתם תמצאו כותרות בנוסח "האתגר - גיוס עובדים!" או "גיוס עובדים יכול להיות יעיל" או כל מיני כותרות אחרות שמרמזות על קשיים וחששות של ממש. דרך אגב, החששות קיימים גם מצד המגייסים (המעסיקים) וגם מצד המגויסים (מועמדים).
בעל עסק לא תמיד בטוח מה הכי חשוב, על אילו תכונות ויכולות אסור בשום אופן לוותר ועל אילו כן אפשר להתפשר, מהם סדרי העדיפויות או במילים אחרות - "מה בעצם הוא מחפש במועמד?".
ישנם כמובן דברים בסיסיים, שברור שצריכים להיות למועמד. כך למשל, בעל עסק בתחום המחשוב לא יראיין לתפקיד של תמיכה טכנית אדם שלא עסק בכך מעולם ושכל ניסיונו הוא דווקא במסעדנות. בעל העסק כמובן יחפש הכשרה (מרכיב שהמועמד יכול להביא איתו או שהוא מסוגל לקבל במקום העבודה), וכישרון (תכונה שהמועמד מביא איתו - משהו אישי, פנימי) אבל מסתבר שזה חשוב אך לא מספיק.
רוב המנהלים ובעלי העסקים בוודאי נתקלו במועמדים שקורות החיים שלהם נראו מזהירים, ושבראיונותיהם היו מאוד מרשימים ומבטיחים, ובכל זאת הסתבר מאוחר יותר שאותו עובד לא התאים. זה יכול להתבטא בחוסר יכולת לעבוד בצוות או בחוסר יכולת לעבוד על-פי נהלים, בנטייה כרונית לאיחורים או בהרבה דברים אחרים. וכאשר גיוס כזה נכשל והעובד עוזב לאחר זמן קצר, אז מעבר לאכזבה מדובר בבזבוז זמן רב ומשאבים, מפני שהעסק תמיד משקיע, לפחות בתקופה הראשונית, בעובד החדש. העובד לומד את העסק, את הצוות ואת שיטת הניהול, וזה דורש עקומת למידה. רק כעבור פרק זמן מסוים העובד מתחיל לעבוד בצורה יעילה.
אדם יכול להיות גם בעל יכולת מקצועית וגם אינטליגנטי ועדיין לא להצליח בתפקידו, לכן בעלי עסקים רבים היו שמחים לדעת במה להתמקד בשלב הגיוס.

הנהול הבסיסי בעת גיוס עובד

1.עבור בקצרה על קורות החיים ובחן אם המועמד מגיע מרקע מקצועי רלוונטי - אבל מעל לכל בדוק יציבות בעבודה. האם המועמד נוטה להחליף מקום עבודה אחת לשנה-שנתיים? האם הוא עובר ממשרה למשרה, ללא רצף הגיוני? שנה אחת הוא מחסנאי ובשנה השנייה הוא איש מכירות וכעת הוא מגיש מועמדות להיות טכנאי תמיכה.
2.זמן את המועמדים המתאימים לראיונות "המוניים" - כל המועמדים מגיעים יחד ביום ושעה ייעודיים. מי שמאחר - לא נכנס למפגש (זה מבחן בסיסי לאחריות). מי שלא מתאים לו נוהל הגיוס - מוזמן לצאת, וכן הלאה. במפגש יש להתחיל בהסבר כללי על החברה ועל התפקיד המיועד - לא יותר מ-10 דקות. תתפלאו לשמוע אבל גם בשלב הזה יש את אלה שיוצאים מהחדר, כי רק עכשיו נפל להם האסימון והם הבינו לפתע מה דרישות התפקיד...
3.אחרי ההסבר הכללי, יש לקחת את המועמדים לראיונות של 5 עד 7 דקות. הכוונה לבחון רק את ההתאמה האנושית. לא שום דבר מעבר לכך. מטרת הראיון לגלות עד כמה המועמד מוכן ומסוגל לשתף פעולה, האם הוא עונה לשאלות ביעילות ובלי להתחמק, האם הוא מסוגל לחשוב באופן עצמאי גם לנגד שאלות בלתי צפויות ("מתי לאחרונה הסתפרת?"). החלק הזה מאפשר לך להתרשם מהמועמד במהירות, בלי לאפשר למועמד למכור את עצמו ולתת לך הצגה. בשלב זה אתה מסוגל לראות במהירות אם המועמד עדיין רלוונטי או לא.
4.אלה ששרדו את הסבב הראשון - שהוכיחו שהם מסוגלים להגיע בזמן (אחריות), להתמודד עם האתגר (נכונות), שקורות החיים שלהם משקפים יציבות ושגם הרשימו אותך ברמה האישית שלהם, בניקיון והסדר שלהם, ביכולתם לנהל שיחה וכל יתר המרכיבים של ראיון עבודה - מתקדמים למיון הבא - החלק המקצועי. את זה עושים ביום אחר ובודקים (אם המשרה מחייבת) אם העובד מתאים לך מבחינה מקצועית.
5.מתאימים בלבד מגיעים לפרק עבודה כניסיון. בשלב הזה העובד מגיע למשרד,ומקבל הסבר קצר על סביבת העבודה ומטלות מאוד פשוטות שעליו לבצע.אין להשקיע במועמד הכשרה משמעותית בשלב הזה, וצריך לתת לו להשתלב בהווי של העסק. תוך שלושה ימים ברור למדי מי יישאר ומי לא יסתדר במערכת. יש פה כמה וכמה גורמים, כולל החיבור בין יתר העובדים לבין העובד החדש. אבל הסינון המקורי, של נכונות, אחריות ויציבות, הוא זה שקובע, וברוב המקרים יספק לעסק עובד יציב ונאמן לשנים ארוכות קדימה.

שלוש תכונות אשר קודמות לכל דבר אחר

1. נכונות - הכוונה היא להסכמה, רצון טוב, רצון לשיתוף פעולה, רצון להחזיק את התפקיד. אנשים בעלי נכונות הם אלו שישמחו לעזור כשצריך, גם אם זה לא ממש בתחום המדויק של תפקידם, הם יהיו גמישים לשינויים בעסק או בתפקידם ויהיו ערים לצרכי העסקי וימצאו דרכים לתרום בכל מצב. הם אילו שיביאו פתרונות ולא רק בעיות ולסיכום - ככל שנכונות העובד גדולה יותר כך יהיה קל למנהל יותר למנהל שלו לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר.
2. אחריות - זה אומר שהמועמד מכיר בהיותו הגורם לכל הפעולות שכרוכות בתפקיד. הוא מוכן להתמודד עם כל מכשול ועם כל הזדמנות שיצוצו בדרכו, ומבין שהוא, ורק הוא, גורם להצלחה או לכישלון בגזרה שלו.
3. יציבות - הכוונה היא לעובד, שיכול להישאר בעמדה שלו לאורך זמן ולהמשיך ליצור את תפקידו בהתמדה, ללא שינויים קיצוניים או דחף להחליף תפקיד, לשנות מקום עבודה וכו'.
איך תדע אם למועמד יש את התכונות החשובות ביותר?
המטרה היא איתור עובדים, שיספקו מענה לצרכי הארגון ולשם כך נדרש גיוס נכון. ארגון מורכב מסך כל הפעילויות של עובדים, וזה אומר שעל-מנת שארגון יתקיים לכל עובד צריכים להיות כל שלושת המרכיבים הללו.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין - חברת אחזקות וניהול עסקי הפועלת משנת 2004.
תאריך:  12/01/2011   |   עודכן:  12/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרושים עובדים טובים!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הייתי רוצה להיות כבשה בעדר שלך ל"ת
בעעע  |  12/01/11 23:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
הניסיון המוצלח של מגה למכור תווי קנייה בהנחה באמצעות האינטרנט היה מהלך ראשוני ובהחלט בדרך הנכונה. רשתות המזון חייבות להבין שקיים טרנד צרכני של קופונים באינטרנט, ויש להן יתרון אדיר משום שאנו פוקדים אותן בתדירות גבוהה
ענת פרסמן
בשנים האחרונות פורחת הפופולריות של קוד פתוח בעולם התוכנה. הקוד חופשי לשימוש, לצפייה, לעריכת שינויים ושוב להפצה. השיטה מאפשרת לכל המעוניין לקחת חלק בפיתוח תוכנה, להביא לשיפור או לשינוי כלשהו. הדבר קיים גם במערכות ניהול אתרים
אלישע פורת
יום העיון החגיגי באוני' בר-אילן, לכבוד הספר "ז'אנר הראשומון בספרות הישראלית" של פרופ' שרה הלפרין - הפך מבלי משים לחגיגה יפנולוגית    מאות הסטודנטים שנהרו לאולם, כלל לא התעניינו בספרות עברית. הם צמאו ליפן, תרבותה, מסלולי הטיול שלה, וכל מה שהריח מתיירות של צעירים לארץ הסמוראים
איתמר לוין
ביקור של המדור באולמה של שופטת בית המשפט המחוזי מרכז מגלה: שליטה מלאה בחומר, סבלנות וגם לחץ בלתי פוסק על הצדדים להגיע להסכמות ביניהם
אורלי גולדקלנג
אם מישהו קורא לך לעלות לחדר שלו במלון בתירוץ עלוב, אל תעלי. בטח לא אם חודשיים לפני כן הוא אנס אותך. ואם כבר עלית והוא פתח לך את הדלת בלי מכנסיים, אל תיכנסי. תברחי. מהר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il