X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
התחנה הבאה של אומני אקספרס [צילום: עידן יוסף]
ג'ינג'ר או קיבוץ גניגר?
מדוע מכריז הכרוז האוטומטי בקו האוטובוס 301, בהגיעו לקיבוץ גניגר, רק את שמו הערבי של המקום? את הקו מפעילה חברת "אומני אקספרס" שנמצאת בבעלות משפחת עפיפי מנצרת מנהל בחברה: אין כוונה להרגיז איש. מדובר בטעות והיא תתוקן

מזה חודשים רבים שומעים הנוסעים באוטובוס קו 301 (קו עפולה-חיפה) של חברת "אומני אקספרס" את כרוז הנסיעה האוטומטי מכריז, בהתקרב האוטובוס לקיבוץ גניגר שבעמק יזרעאל, את המשפט הבא: התחנה הבאה ג'ינג'ר (נשמע כמו זינזר).
לאלה התוהים מה פירוש המילה ג'ינג'ר - ובכן, מדובר בשם הערבי של קיבוץ גניגר. שאלתי את מדריך הטיולים הנודע, אברהם (אבס) מעוז, חבר קיבוץ גניגר, הבקיא ונחשב בר-סמכא בענייני עמק-יזרעאל, והוא אישר שאכן ג'ינג'ר הוא שמו הערבי של קיבוץ גניגר.
אילו היה מכריז הכרוז בהגיעו לקיבוץ גניגר את שם המקום גם בעברית וגם בערבית - ניחא, אבל להכריז על המקום רק בשמו הערבי, זהו משהו מקומם ולכאורה סוג של הצהרה פוליטית סמויה במיוחד נוכח העובדה שקו 301 כמעט שלא עובר ביישובים ערביים ובוודאי שלא ביישובים משותפים, ורוב נוסעיו הם יהודים.
קו 301 יוצא מהתחנה המרכזית בעפולה ועובר לאורך ישובי עמק-יזרעאל, כגון: גניגר, יפעת, שריד, נהלל, צומת-אלונים ויגור, ומגיע לתחנה מרכזית לב המפרץ-חיפה, וחוזר לעפולה באותו מסלול. במשך שנים הופעל הקו על-ידי אגד. בתחילת השנה (28.1.11) עבר לידי חברת "אומני אקספרס" שזכתה במכרז על קו זה ועל קווים נוספים באזור.
חברת "אומני אקספרס" היא בבעלות משפחת עפיפי (קבוצת עפיפי), משפחה ערבית מנצרת, שלה עסקים רבים בתחומי התחבורה (חברת "נאזרין אקספרס") ועסקים בתחומים נוספים.
בחברת "אומני אקספרס" אומרים בתגובה, כי אין כוונה להרגיז איש. חסן אבו תנא, מנהל שירות לקוחות בחברה, אמר לי כי מדובר בטעות של אלה שהכינו את ההודעות המוקלטות והעניין יתוקן.
אם נצא מנקודת הנחה שדבריו של חסן אבו תנא אמת הם, תמוה מדוע נמשכה "טעות" זו חודשים רבים ומדוע לא תוקנה מיד. מן הראוי שמשרד התחבורה יבדוק את הנושא ויפרסם את תוצאות ומסקנות בדיקתו.

תאריך:  14/09/2011   |   עודכן:  15/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'ינג'ר או קיבוץ גניגר?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טעות?
יהוידע  |  14/09/11 20:40
2
איזה טעות ואיזה בטיח !
yoni207  |  15/09/11 10:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ורד רמון ריבלין
מובילת מחאת האוהלים היא אשת השנה של "ליידי גלובס"    בראיון שחושף הכל היא מספרת על אהבה כואבת, פרנויה, ייסורי פרסום ובדידות עצומה    "קשה לי מאוד לסמוך על אנשים; יש מסביבי הרבה קיפודים ואיפה שיש קיפודים - יש נחשים; את כל המחאה הזו עשיתי עם לב שבור"
הרצל ובלפור חקק
ממשה עד משה - הלב לא מחשה. ממזכרת משה עד אהל משה והנחלאות - קהילות שרות ולמונטיפיורי מצדיעות. שכונות בירושלים שהיו ראשית היישוב - נושאות ברמה פיוט אהוב. אלה הסליחות של ימי אלול - והקול כה קדוש וכה צלול
צילה שיר-אל
כרגע מבקר כוכב פלוטו במזל גדי עד לשנת 2025. עד אז צפויים עוד הרבה מהפכים לילידי המזל. בשנה זו צפויים להרגיש בשינויים אלה שנולדו בשליש הראשון של המזל. גם המזלות סרטן, מאזניים, טלה, תאומים ואריה ירגישו בהשפעת הכוכב
חיים נוי
אלי גלפרין שכתב את המופע בעצמו וביחד עם חיים אלמקיס, הצליח להעמיד מופע שאין בו רגע דל וזה בהחלט הישג ראוי ומשובח. המופע עשוי בצורה מאורגנת, לא וולגרי, זולג פה ושם מתחת לסדינים, אבל בטעם ובצורה בהחלט מבדרת
ליאון אלי
ביצוע נהדר, מבריק, מקסים ומדויק של תזמורת הסימפוניה הישראלית בניצוח דן אטינגר ובהשתתפות שתי מקהלות מהארץ וארבעה סולנים. מומלץ ביותר וכדאי מאוד לנסוע לראשון לציון כדי לשמוע ב-12 וב-13 בחודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il