X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השר כ"ץ וטניה רוזנבליט. ממצאי החקירה בעניינה לא פורסמו עד היום [צילום: ששון תירם]
שערוריית קווי ההפרדה
שר התחבולה
שר התחבורה הורה לחקור אי-העלאה של חיילים לקווי הפרדה. אם היה מטריח עצמו לאתר משרד התחבורה יכול היה למצוא את האשם על נקלה. קוראים לו ישראל כ"ץ, והטריקים בהם נוקט משרדו מספקים חמצן לתופעות פסולות
מי הנוסעת הבאה שתושפל
עידן יוסף
השפלתה של עוד נוסעת בתחבורה הציבורית הנפרדת היא רק עניין של זמן. משרד התחבורה לא מחסל את קווי ההפרדה, הוא רק מעודד אותם
לרשימה המלאה

אל תתנו להם קווים
עידן יוסף
זכותם של החרדים שמחמירים על עצמם לדרוש קווי תחבורה פרטית, אבל החלטת משרד התחבורה לאסור זאת מוצדקת * מוטב לציבור החרדי כי יפסיק להתעקש ואת מאבקו יפנה למלחמה בצפיפות בתחבורה הציבורית
לרשימה המלאה

קווים נפרדים בהכשר שר התחבורה
עידן יוסף
השר ישראל כ"ץ, בהימנעותו מלקיים כמה כללי בסיס בתחבורה הציבורית, הוא הבכיר במערכת שמאפשר הלכה למעשה הדרה של נשים * עם קצת רצון, הוא יכול לרסק בקלות את קווי האפליה
לרשימה המלאה

לאן לוקחים אותנו קווי המהדרין
פרופ' אבי שגיא, פרופ' עדי אופיר, ד"ר איריס בראון
האם מתן אישור לקווי אוטובוס בהם יושבים הגברים מלפנים והנשים מאחור הוא ביטוי לסובלנות תרבותית, או שמא זהו הכשר לדיכוי נשים והדרתן? האם חובתה של חברה דמוקרטית להגן על תרבויות מיעוט בתוכה גוברת על אחריותה להבטיח קיומם של ערכי היסוד הבסיסיים שלה? והאם הדיון בסוגיית קווי המהדרין מהווה התנפלות צדקנית על האוכלוסיה החרדית, מסיט את הדעת מהפרדות אחרות, או נוגע בלב-ליבן של השאלות המוסריות שצריכות להטריד את אזרחי ישראל?
לרשימה המלאה

ההחמצה של לימור לבנת
עידן יוסף
המסקנות המגומגמות של הצוות למניעת הדרת נשים במרחב הציבורי מנציחות את בעיית הדרת הנשים במקום לפותרה * למרות שבראש הצוות עמדה שרה, היא נמנעה מהסקת מסקנות רציניות וברחה מהחלטות באמתלות משפטיות כביכול
לרשימה המלאה

שר התחבורה ישראל כ"ץ הורה לחקור מיידית שני מקרים בהם לא הועלו שני חיילים חרדיים לאוטובוסים שתוכננו עבור המגזר החרדי. מדובר בשני חיילים מהזרם החב"די, שעל-פי אתר חב"ד אינפו לא הורשו לעלות על שני קווים שונים בהם יושבים גברים בקדמת האוטובוס ונשים בחלקו האחורי. השר הנחה את מנהל אגף תחבורה ציבורית להגיש לו את הממצאים בתוך 24 שעות.
אדוני השר, לא חבל לחכות? יכולת פשוט לפתוח את אתר המידע של משרד התחבורה ולתפוס בעצמך את האשם. לאשם הזה קוראים ישראל כ"ץ. מכיר אותו?
כן-כן, זה אותו ישראל כ"ץ שאומר שאין "קווי מהדרין", אבל בפועל מעודד יום-יום את הפעלתם של קווי הפרדה אלה.
זה אותו ישראל כ"ץ שמאשר לקווים אלה לדלג על תחנות אסטרטגיות גדולות במסלול בהן עוצרים כל שאר קווי התחבורה הציבורית, כדי שחס וחלילה לא יעלו עליהם חילוניים.
זה אותו ישראל כ"ץ שתחת אפו הונהגה עד לאחרונה מערכת תעריפים מפלה שחייבה את היורדים באמצע הנסיעה לשלם יותר מאשר מי שמגיע ליעד הסופי רק כדי למנוע מחילונים לעלות על קווים מסוימים.
זה אותו ישראל כ"ץ שמאפשר כליאת נוסעים העולים בתחנות "חילוניות" ואינו מאפשר להם לרדת בתחנות בהן יורדים נוסעים שעלו בתחנות "חרדיות".
במקרה הראשון, החייל ביקש לעלות בקו 550 של אגד בצומת חפץ חיים כדי לרדת בצומת הבא - בני רא"ם. ל-550 יש תחנת הורדה בבני רא"ם, אך לא למי שיעלה בחפץ חיים. הוא גם לא יוכל לרדת בצומת מלאכי (קסטינה) למרות שמדובר בצומת מרכזי בו עוצרים כל הקווים). במקרה זה האשם הוא משרד התחבורה שאישר את רישיון הקו באופן שיותאם לחרדים.
במקרה השני, טענתו של החייל מופרכת מיסודה משום שממילא אין בכלל לקו 451 תחנת עצירה בצומת חפץ חיים בו המתין, והנהג עצר בתחנה רק בשל חשד לתקלה.
עם קצת הבנה בתחבורה ציבורית יכולת כאמור לגלות זאת לבד, ולהבין שנהגי אגד פעלו כשורה. הרשה לי להניח שגם אם יהיו עוד מקרים מעין אלה, שבהם ידלגו אוטובוסים על תחנות אסטרטגיות שבהן ממתינים חיילים או סתם נוסעים קשי-יום, לא תנקוף אצבע כדי לתקן את העיוות המפלה.
אבל מה שמקומם הוא שתיקתך הרועמת, כאשר כמה ימים קודם לכן נחשף מקרה חמור באמת, בקול ישראל. חיילת בלבוש אזרחי שעלתה בשהם בדרכה לירושלים הושפלה בידי נוסעים חרדיים ובידי הנהג על כך ש"העזה" להתיישב בחלקו הקדמי של האוטובוס.
במקרה הזה, לא הרעשת עולמות, לא הורית על חקירה, לא הזמנת את החיילת להצטלם איתך כפי שנהגת במקרה הנוסעת טניה רוזנבליט, ותגובתך הסתכמה בשתיקה רועמת. גם לא שכחנו שהורית בזמנו על צוות חקירה שיחקור את ההתנכלות לטניה רוזנבליט, ושעד היום חצי שנה אחרי האירוע לא פורסמו המסקנות. גם טניה רוזנבליט לא שמעה על שום התפתחות בנושא.
בוא תחסוך לעצמך ועדות חקירה מיותרות, ובמקום לחפש איפה אשמים אחרים תפשפש במעשיך ובמדיניות האפליה בה נוהג משרדך. לפני שאתה מדבר על פתיחת דלתות אחוריות להעלאת נוסעים, מוטב שתתחיל לדבר על פתיחת דלתות קדמיות לכלל נוסעי התחבורה הציבורית. בהינף-יד אחד יש בכוחך לחסל את קווי ההפרדה, באמצעות הוראה פשוטה - לבטל את ההנחיות הכובלות את נהגי האוטובוסים להפעיל קווים תפורים שלא יקלטו את כלל האוכלוסיה.
מכרז הגליל שיפורסם אוטוטו כולל שורה של קווים חדשים המיועדים לחרדים בלבד. אתה אומנם לא תודה בכך בגלוי, אבל בפועל תונהג בהם הפרדה מגדרית, למורת רוחם של חלק לא מבוטל של נוסעים מהציבור החרדי, שאורח-חיים מוקצן נכפה עליהם בעל-כורחם. אתה כשר תורם לכך במו ידיך, וממילא כל מקרה עתידי של אפליית נוסעות ונוסעים מהסיבות שנמנו לעיל יהיה מונח על כתפיך.
ומה עונה שר התחבורה? יועץ התקשורת שלו הפנה אותנו לדובר משרד התחבורה. הדובר לא מסר עד עתה את תגובתו. לא על השאלה מדוע לא הורה השר לחקור את המקרה בו הושפלה הנוסעת משהם ולא על השאלה באשר לפרסום ממצאי החקירה בפגיעה שהייתה בטניה רוזנבליט.

תאריך:  16/08/2012   |   עודכן:  16/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר התחבולה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
השר הכושל בכול מובן, כץ ל"ת
ש. קיסרי  |  16/08/12 14:51
2
בג"צ צריך לעצור את התועבה הזו.
שמעון אמסלם  |  16/08/12 14:55
3
שר התחבולה! - אהבתי!
מוכה וחבול  |  16/08/12 15:04
4
כץ נפל רחוק מהעץ!
איש באר טוביה  |  17/08/12 05:52
5
תפסיקו להכפיש!! ל"ת
עומר123  |  17/08/12 09:28
6
השר הוירטואלי במשרד הוירטואלי
yosseff  |  17/08/12 11:05
7
שר התחבורה הטוב ביותר
מלול סמי   |  17/08/12 15:16
8
השומן תופס אצל כץ את המקום של  ל"ת
האין מח  |  18/08/12 09:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
מחשש לאיומים פחת מספר המתלוננים על "קווי המהדרין" ב-80%    חשיפה: משרד התחבורה הטעה את הכנסת והסתיר מידע על גידול של כ-60% בקווי ההפרדה
עידן יוסף
הממונה על התחבורה הציבורית חושף כי 56 מתוך 4,250 בקרים ובקריות של משרד התחבורה התבקשו לעבור מקום    ח"כ אדטו חושפת: המשרד פרסם קווי מהדרין בניגוד לחוק
עידן יוסף
לאחר חשיפת שקר התעריפים הגדול, נסוג בו משרד התחבורה ומשווה את תעריפי הנסיעה בתחנות הביניים של קווים ש"נתפרו" עבור חרדים לאלה של תחנת היעד
עידן יוסף
המדבקות אוסרות על הטרדת נוסעים    בדיקות משרד התחבורה מגלות: אחת מעשר נוסעות בקווי ההפרדה מוטרדת בידי גברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il