X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מוניות שירות של קווים בפ"ת. האם ייפגע השירות לנוסע?
מוניות הכסף של פתח תקוה
את קווי מוניות השירות החדשים בפתח תקוה מפעיל אותו תאגיד שמפעיל את קווי האוטובוס בעיר החשש: התחרות תפגע בשירות האוטובוסים לעיר, תגרע מהשירות ותגרום לנוסעים לשלם יותר משרד התחבורה לא הגביל בתנאים את רשיון המפעיל הממונה על ההגבלים: לא נתתי אישור למהלך
רשימת הקווים החדשים
  • מרכז העיר – בי"ח השרון
  • שכונת עמישב – מרכז העיר
  • שכונת עמישב – שכונת שעריה
  • שכונת שעריה – מרכז העיר
  • בי"ח בילינסון – תחנת רכבת סגולה
  • פתח תקוה – ראש העין
התאגיד החל בהפעלה חלקית, ובהדרגה אמור להפעיל את כל הקווים.

חברת התחבורה הציבורית "קווים" הקימה תאגיד מוניות בפתח תקוה, והחלה להפעיל בהדרגה כמה קווים. מקצתם במסלולים שלא היו קיימים עד היום, ואחרים פועלים במסלול של קווים קיימים.
האישור להפעלת מוניות השירות ניתן למרות שלמעשה נוצר מצב מוזר בו חברת קווים מתחרה בעצמה. התנאים לקבלת הרישיון היו אותם תנאים שבמסגרתם מקבלים כל תאגידי מוניות השירות רישיון, ואשר נקבעו במסגרת הרפורמה שיושמה בשנת 2006, ובין היתר: הגשת בקשה במועד שנקבע בחוק, הצגת אישורים על תחנות קצה, משרדים וחנייה תפעולית, מתן ערבויות וחתימה על כתב התחייבות. אולם אין שום תנאי המתייחס לניגוד העניינים לכאורה הטמון בהפעלת קווי מוניות בעיר הזיכיון של אותה חברה.

הממונה על ההגבלים: לא אישרתי

במשרד התחבורה אומרים כי רכישת הזכויות להפעלת קווי מוניות השירות על-ידי חברת קווים מתאגיד אחר ("חי") אינה מהלך חריג בענף המוניות. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה אמר כי "עם זאת, לאור העובדה שמדובר בתאגיד שקשור לאותו מפעיל שמפעיל את קווי השירות באוטובוסים בעיר, פנו משרד התחבורה וחברת קווים לממונה על ההגבלים העסקיים בטרם אישור בקשת החברה וזה אישר את המהלך, ולא התנה העברת בעלות ו/או זכייה בקווי שירות למוניות. נציין כי במסגרת ההליך המשפטי שהגישה חברת חי נכלל גם הנושא הזה ונדחה על-ידי השופט. מרגע שהבקשה אושרה על-ידי הממונה על הגבלים עסקיים, ההתייחסות לתאגיד מוניות 'קווים' הינה כאל כל תאגיד מוניות אחר, ללא קשר להיותו קשור בחברת האוטובוסים".
אולם הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופסור דיויד גילה, דוחה את טענת משרד התחבורה ואומר כי כלל לא קיבל פנייה בעניין. דובר הרשות להגבלים עסקיים, מארק שון, התייחס בתשובתו ל-News1 בנושא באשר לסתירה והסתפק בתגובה קצרה: "לא מכירים אצלנו את העניין, ולא נרצה להתייחס לדברים".
תאגיד קווים החל להפעיל קווי שירות במוניות לאחר שכאמור רכש את הזכויות להפעלתם מתאגיד אחר. במשרד התחבורה מדגישים כי אין מדובר בקווים חדשים, אלא בקווים שניתן רישיון לגביהם במסגרת הרפורמה בענף מוניות השירות, שיושמה בשנת 2006.
תאגיד מוניות קווים רכש את הזכויות להפעלת הקווים, אך עקב הליך משפטי היה מנוע מלהפעיל אותם במשך תקופה ארוכה. משהסתיים ההליך המשפטי ולאחר תקופת התארגנות, התאגיד חידש את הפעילות בקווים.

האם השירות ייפגע?

האם הפעלת מוניות השירות תשפיע על תדירות קווי האוטובוס בפתח תקוה, ותביא לירידה בתדירות? משרד התחבורה אינו מסכים לכך ואומר: "להפעלת קווים אלה אין קשר לתדירות של קווי השירות באוטובוסים שמפעילה חברת קווים".
תעריף הנסיעה במונית שירות גבוה מאשר באוטובוס, בפרט לנוכח העובדה שלא ניתן לעשות במונית שימוש בכרטיס הרב-קו המקנה הנחה לנוסע. מדוע אפוא אישר משרד התחבורה לחברת קווים להפעיל מוניות בעיר הזיכיון שלה?
תשובת דובר משרד התחבורה: "משרד התחבורה רואה בענף המוניות, שירות משלים לענף האוטובוסים. עם זאת, פעילות קווי מוניות מאושרת משיקולים שונים ובין היתר פעילות היסטורית בקווים. במקרה זה, חלק מהקווים הפנימיים בפתח תקוה הופעלו בעבר ברישיון (קו בי"ח השרון – מרכז העיר, קו פ"ת – ראש העין), וחלקם פעלו באופן לא־חוקי ואושרו במסגרת הרפורמה בענף המוניות, שאחד התנאים שקבעה לקבלת רישיונות הייתה הגשת בקשה להפעלתם באופן חוקי בטווח שנים שנקבע בחוק".

קו 67 כמשל

דוגמה לאבסורד שנוצר ניתן למצוא בקו 67, שבשנים האחרונות הסיע נוסעים מתחנת רכבת סגולה לתחנה המרכזית ובחזרה. זמני הקו לא הותאמו לזמני הגעת הרכבות, וכך נוצר מצב בו הקו נסע עם נוסעים בודדים. מעט הנסיעות בקו רוכזו בשעות הבוקר ואחרי הצהריים, באופן שלא ניתן שירות בין השעות 09:00 ל-15:00 ואחרי השעה 17:00 (בערך). לתושבים שהתלוננו נאמר כי אין ביקוש לקו (וכי למה שיהיה ביקוש אם זמני הנסיעות אינם מותאמים לצורכי הנוסעים?). אולם באורח פלא, ברשימת קווי המוניות החדשים של תאגיד קווים מופיע קו שייתן שירות מתחנת סגולה עד בית חולים בילינסון.
ומה אומרים על כך במשרד התחבורה? "מדובר בקו שאמור היה לפעול החל משנת 2006 ומסיבות שפורטו מעלה לא הופעל. אחת הסיבות לכלול קו זה ברשימת קווי המוניות הייתה רצון של המשרד לתת אלטרנטיבה של שירות מוניות לתחנת רכבת סגולה. זאת לאור הביקוש הנמוך לאוטובוסים ומחשבה כי שירות מוניות עשוי להתאים, בין היתר לאור קשיי העבירות לאוטובוסים סביב תחנת הרכבת [כתב News1 מעיר כי אין קשיי עבירות לקו 67, הפועל כמיניבוס].
"לא מדובר בהחלטה שנבעה ממידע על ביקוש כלשהו, ולכן גם אין לה קשר לתדירות קו 67 באוטובוסים. ההחלטה נבעה מרצון לספק שירות מסוג שונה לתחנת הרכבת. יש לציין כי מדובר בקו שתוכנן על-ידי המשרד לקראת שנת 2006, ובתקופה זו עדיין לא נפתחה תחנת הרכבת בקריית אריה", לשון התגובה.
חברת קווים סירבה להתייחס לפרטים והסתפקה בתשובה כללית: "קווים מפעילה את קו מוניות השירות על-פי רישיון משרד התחבורה. הקו מופעל כשירות פנימי נוסף לתושבי פתח תקוה, ואינו בא במקומם של קווים אחרים הפועלים בעיר".
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מסר בתגובה כי הוא מודאג מהעובדה שמוניות השירות ואוטובוסים בפתח תקוה מופעלים על-ידי אותו מפעיל, ומבטיחים לעקוב מקרוב כדי לוודא שפעילותן לא תפגע בשירות בקווי האוטובוס בעיר. "אנו מצפים שהכנסת מוניות השירות לרכבת לא תפגע בהטמעת פרויקט שילובים לקישור יעיל של שכונות בעיר עם תחנות הרכבת".
עוד הם מציינים כי בעבר אכן פעלו קווי מוניות ביעדים מסוימים, אך לא בכולם. כך למשל, לא היו מוניות בין שכונת שערייה לשכונת עמישב. בין שתי שכונות אלה לא מחבר קו אוטובוס כך שאין מדובר בשירות משלים ובמקום לפתוח קו אוטובוס פותחים קו מוניות. לא היה גם שירות מוניות בין בית חולים בילינסון לרכבת סגולה וכן לא היה שירות לרכבת ראש העין, אלא היו מוניות שירות שנסעו במסלול דומה למסלול בו עובר היום קו 7.
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל גם מזכיר דברים שאמר בחודש מאי האחרון מנכ"ל קווים, ציון פת, ולפיהם יופעל מתווה שמציע פרויקט "שילובים" המופעל על-ידי משרד התחבורה, על פיו בתוך ארבעה חודשים יבוטל קו 67 ובמקומו יופעל קו משופר שמספרו 63.
כתב News1 מציין כי בפרויקט שילובים בפתח תקוה, שנועד לתאם בין האוטובוסים לרכבות, לא כלולה הפעלה של מוניות שירות. הפרויקט אמור להתחיל בעוד מספר חודשים, ויש לקוות כי הפעלת מוניות השירות לא תעכב או תטרפד את הפעלתו.

תאריך:  17/12/2012   |   עודכן:  17/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוניות הכסף של פתח תקוה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הונאה ברורה את הנוסע ודרך
הגוי..  |  17/12/12 17:54
2
מוניות קווים יש סטירות
אורי דוד חי   |  17/12/12 19:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עופר וולפסון
דחה את העתירה של ארגון "כוח לעובדים" וגילה אדרעי להכיר בהם כנציגות הרשמית, בטענה כי מרבית עובדי הרכבת תומכים בהם    המגבלה: תקופת הימנעות למעבר בין ארגוני עובדים בת שנה
עידן יוסף
חיים אמסלם מתחייב להילחם למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. אבל למה שנאמין לו אם רק לפני כמה חודשים הצביע נגד המהלך?
עידן יוסף
נהג שצעק על נוסע, נהג שדיבר בסלולרי, נהג שלא נצמד לשפת המדרכה ונהג שסטה מהמסלול    הצצה למשפט החברים של אגד ירושלים
עידן יוסף
הסיבה להשארת המחיר על-כנו - הסדר ישן עם משרד האוצר המונע העלאת המחיר כאשר המדד אינו מתייקר יותר מ-3%
שולמית קיסרי
מדינת ישראל מוזנחת תחבורתית. אזרחיה אינם זוכים לתנאי תחבורה של מדינות מתקדמות. אוטובוסים נעים בכבישים באיטיות. פקקי התנועה הולכים ומתרבים. והרכבת - הו, הרכבת...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il