X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כיום ניתן לראות, שהאופנה מתחילה להשתנות ואידיאל היופי הנשי מקבל איזון הבא לידי ביטוי בנשים חטובות, נאות גזרה, בעלות מראה בריא
▪  ▪  ▪
היופי הנשי תלוי סביבה [צילום: פלאש 90]

הגוף הנשי עמד בחזית השיח התרבותי משחר ההיסטוריה. הדימוי הנשי קיבל ביטוי משתנה על רצף הזרמים האומנותיים והותיר חותמו על התפיסה של היופי האידיאלי באותן תקופות ואף בימינו. והגוף הנשי מושפע מגורמים חברתיים, תרבותיים והיסטוריים. האמנות, ככלי המעביר מסרים תקשורתיים, משקפת גם סטנדרטים של יופי ומעבירה מסרים של אידיאל היופי הנשי.
לאורך תולדות האמנות, צויירו ופוסלו דמויות נשיות במגוון רחב של וריאציות. תפיסת היופי הקדומה האדירה את האישה המלאה והבשרנית. תהפוכה לכך באה לידי ביטוי בראשית אמנות יוון הקלאסית, אשר הצמיחה תיאורים גופניים ששיקפו אתלטיות ומראה בריא.
בימי הביניים, התרכזה העשייה האומנותית סביב נושא הדת. כל זאת השתנה עם עליית הרנסנס והחזרה לאידיאל היופי הקלאסי ששם את גוף האדם במרכז. האידיאל הנשי בא לידי ביטוי באישה עגלגלה, ענוגה וחושנית. הדמויות הנשיות החלו לקבל משקל עודף שהגיע לשיאו בתקופת הבארוק.
באמצע המאה ה-18 החל להתפתח הסגנון הניאו-קלאסי שנולד כתגובת נגד לסגנון הבארוק. האומנים של תקופה זו, ביקשו לתאר רעיונות מוסריים של צדק ופטריוטיות ושאפו לחדש את הזרימה הפשוטה והסימטרית של אמנות יוון, המציגה נשים העונות לאידיאל היופי הקלאסי. באותה תקופה צמח גם הזרם הרומנטי שהביע פראיות והעזה.
הסגנון הריאליסטי במאה ה-19 הציג גישה חדשה של השכבות החלשות, שהמחישה התרחשויות יומיומיות כפי שהן. ביצירות מופיעות נשים רכות, אינן מושלמות, ונראה כי הן מרגישות בנוח עם גופן. מאוחר יותר, הגיח הזרם האימפרסיוניסטי, שביקש לבטא נטורליזם. זרם זה התפתח על-רקע המהפכות הטכנולוגיות והמצאת הצילום. גוף האישה מקבל ביטוי עגול וענוג יותר.
באמנות המאה ה-20, הגוף הנשי מקבל ביטוי סימבולי, סובייקטיבי, הנתון בתוך הקשר וכבר אינו מהווה נושא בפני עצמו כאידיאל של יופי. עם התפתחות תחום הצילום כאמנות, ניתן לו ביטוי כמדיה לכל דבר ומצא את מקומו באמצעי תקשורת שונים. בחברה המודרנית, המעודדת צרכנות, נעשה שימוש בגוף הנשי ויופיו לשם קידום מכירות. החל משנות ה-60, הוצגו מודלים נשיים שדופים ורזים, ששימשו כאידיאל היופי ושהתפתחו.
כיום ניתן לראות, שהאופנה מתחילה להשתנות ואידיאל היופי הנשי מקבל איזון הבא לידי ביטוי בנשים חטובות, נאות גזרה, בעלות מראה בריא. היופי הנשי נסמך על המודעות הגוברת בחשיבותו של קיום אורח חיים בריא ומאוזן הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית סדירה.
בעבר המודעות הבריאותית הייתה נמוכה יותר. היכולת של האישה לשפר את הופעתה הייתה בגדר מותרות. כיום, הטיפוח, הקפדה על תזונה ופעילות גופנית הינם חלק מסדר יומה של האישה המודרנית. עם זאת, בימינו, התפקידים הדואליים שנדרשת האישה המודרנית לקיים, כמעט בלתי אפשריים. מחד, מצפים שתנהל קריירה משגשגת ומאידך, שתמלא את תפקידה כאם ורעיה למופת ויחד עם כל זאת, שתשמור על מראה מטופח ואסתטי.
אין ספק שהיופי הנשי הוא תלוי סביבה, תרבות וחברה. הכי חשוב לזכור ויש לדעת, כי היופי הנשי מגיע לביטוי מיטבי כאשר האישה שומרת על "נפש בריאה בגוף בריא", מודעת לעצמה ומרגישה טוב עם גופה וסביבתה.

הכותבת היא מנהלת המחלקה המקצועית בתחום החיטוב והכושר ברשת סטודיו C
תאריך:  10/10/2013   |   עודכן:  10/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
במרוצת השנים הוכיחה אלבניה את נאמנותה הכנה לעם היהודי ואת אהדתה למדינת ישראל. בימים אלה הוענק אות-הוקרה לד"ר אנה כהן, רופאה יהודייה המתגוררת בארה"ב, על תרומתה הרבה להידוק היחסים בין שתי המדינות
עודד אלקובי
אפשר להתחתן עם הפקה ועם גרנדיוזיות, אבל לצאת בזול ללא משכנתה עד סוף החיים    אולי אפילו לצאת עם סכום מכובד
מנחם רהט
הספר הראשון על התנהלותה של שס, מציג את מקבץ הגורמים שהובילו לייסודה
אדלינה קליין
כתיבתו של המשורר אדוארד מקסימוב נוגעת בקצוות הדקים והשבריריים של החיים, הנעים בין טבע האדם, לבין טבע הבריאה    לעיתים הנושאים מועלים יחדיו    לעיתים, בנפרד אבל תמיד נמצא קו חיבור כזה או אחר
לי-אור אברבך
מרסל פנז, ראש מגזר הבידור והמדיה הגלובלי של פירמת הייעוץ PWC, חוזה את עתיד התעשיה: "העיתונות תאבד 3%-4% בנתח השוק שלה ב-5 השנים הבאות, אבל אנחנו לא רואים שהכסף שהפרינט מפסיד מתורגם להכנסות בדיגיטל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il