X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סופרבוס עתרה לבית המשפט לביטול זכייתה של קווים במכרז של משרד התחבורה בטענה לחשש כבד לפגיעה בטוהר הליכי המכרז ובעיקרון השוויון קווים טוענת בתגובה כי העתירה היא ניסיון סרק נוסף ונואש של סופרבוס להיאחז בקרנות המזבח ולהישאר מפעילת שירותי התחבורה הציבורית באשכול חשמונאים
▪  ▪  ▪
אוטובוס של חברת סופרבוס [צילום: יח"צ]
תיבת הפנדורה רק נפתחת
המאבק בין סופרבוס לקווים הוא מהקשים שידעו חברות התחבורה הציבורית. נראה כי הכשלים שהולכים ונחשפים באגף תחבורה ציבורית שבכיריו נושרים בזה אחר זה משחקים לטובת סופרבוס. היא טוענת לתכסיסנות מצד חברת קווים. בין היתר טוענת סופרבוס שתחזית הביקושים הגבוהה מאוד שהציגה קווים אינה סבירה ולמעשה הגדילה את צד ה"הכנסות" שאותם הייתה יכולה להציג בתוכניתה העסקית. עוד היא אומרת כי התוכנית התפעולית ה"רזה" של קווים, שלמעשה אינה סבירה, היא שגרמה להיותה "זולה", ובכך הקטינה את צד ההוצאות שיכולה הייתה להציג בתוכניתה העסקית. כל זאת נעשה מבלי להציג כל גרעון בתוכנית העסקית.
הבעיה המרכזית, אם יוכח בבית המשפט שסופרבוס צדקה תהיה להחזיר את הגלגל לאחור. קווים רכשה אוטובוסים, הכשירה נהגים וכבר החלה בהפעלת שירות במודיעין ובמודיעין עילית. סופרבוס לעומתה פיטרה 130 עובדים בהם נהגים ועובדי מינהלה ואם יוחלט להעביר אליה את האשכול – הדבר יגרום לטלטלה גם אצל הלקוחות. היא תידרש לזמן התארגנות ובתקופת החפיפה בין החברות עלול השירות להיפגע.
ייתכן אפילו שסופרבוס תדרוש לחשוף בבית המשפט את אי-הסדרים שהביאו לפרישת בכירים במשרד התחבורה, והקשר שלהם למכרז התחבורה וכן את הסיבות שבגינן קיבלה קווים הנחות על שירותים אותם הייתה אמורה לספק לנוסעים בנוסח המכרז המקורי. כאשר דיווחתי ב-News1 על אי-הסדרים שבגינם פרש ראש אגף תחבורה ציבורית יהודה אלבז, ביקשתי הן ממשרד התחבורה והן מנציבות שירות המדינה את הסיבות שבגללן התפוטר. שני הגופים בחרו להימנע מלעשות זאת, וציינתי את הסיבות שידועות לי ממקורותי. בין היתר מניתי את עניין אשכול חשמונאים. דובר הנציבות לא פירט, כאמור, את החשדות אך אישר לאחר פרסום הידיעה שמה שכתבתי נכון. המשפט הטעון עשוי להסיר את המסך מעל ההבנות שנסגרו וממילא את החשדות שיוחסו להם ואת המעשים שבגינם ננזפו.

חברות התחבורה הציבוריות סופרבוס וקווים מנהלות בימים אלה מאבק משפטי על הפעלת שירותי התחבורה הציבורית באשכול "חשמונאים" - העוסק בהפעלת שירות בישובים מודיעין, מודיעין עילית, רמלה, שהם, באר יעקב, צריפין ו-57 יישובים כפריים ואיזורי תעסוקה. מדובר במכרז ל-12 שנים בו עמד מחיר המינימום על 200 מיליון שקל, ואשר לדברי סופרבוס היקף ההכנסות הצפוי לזוכה בו מגיע לשווי של למעלה מ-2 מיליארד שקלים.
במכרז האמור נקבעה כזוכה חברת קווים, אולם סופרבוס הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה לביטול החוזה שנכרת בין משרד התחבורה לבין קווים, בטענה לחשש כבד לפגיעה בטוהר הליכי המכרז ובעיקרון השוויון, כמו גם בשל התנהלותה חסרת תום הלב של קווים.
סופרבוס: תביעה משמעתית נגד כץ
לחלופין מבקשת סופרבוס מבית המשפט להורות על ביטול המכרז. לדברי סופרבוס, רק לאחרונה התגלה לה כי נציבות שירות המדינה הגישה תביעה משמעתית נגד שלמה כץ, חבר מרכזי בוועדת המשנה של ועדת המכרזים ומי שהשתתף בדיוני ועדת המכרזים במכרז הנדון, בשל חשד להטיית הליכי מכרזים במשרד התחבורה.
סופרבוס טוענת כי רק בעקבות לחץ כבד מצדו של כץ הוענק ניקוד שונה מזה שהיה צריך להיות מוענק להצעתה של קווים, ובעקבות כך הקדימה הצעתה של קווים את זו של סופרבוס בפער מינימלי של 1.21 נקודות.
לדברי סופרבוס, גורמים במשרד התחבורה החליטו באופן פסול ופגום לפטור את קווים מהתחייבויותיה להתקין מערכות שונות בצי האוטובוסים שפורטו בהצעתה במכרז ואשר בגינן קיבלה כאמור ניקוד שהביא בסופו של יום לזכייתה במכרז.
עוד טוענת סופרבוס, כי שלמה כץ הפעיל לחץ כבד ביותר על-מנת להכשיר תחזית עסקית בלתי סבירה של קווים, פטר את קווים מכל אותן התחייבויות אשר הפכו אותה לזוכה במכרז, ובנוסף התברר כי קיים קשר הדוק בינו לבין חברת הייעוץ "ריבה" אשר העניקה ניקוד גבוה ביותר לקווים בגין ניסיון העבר שלה עם משרד התחבורה.
אשר על כן סבורה סופרבוס, כי במקרה הנדון קיימת מסה קריטית של אינדיקציות המעוררות חשש כבד כי הליכי המכרז לא היו תקינים בלשון המעטה.
קווים: אין להשיב הגלגל אחורנית
בתגובתה של קווים לעתירתה של סופרבוס, היא טוענת כי עתירתה הינה ניסיון סרק נוסף ונואש מצדה לאחוז בקרנות המזבח ולהישאר מפעילת שירותי התחבורה באשכול חשמונאים, וכי לאחר שהפסידה במכרז וטענותיה נדחו על-ידי בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון, מנסה כעת סופרבוס להתערב ביחסים החוזיים בין קווים לבין משרד התחבורה.
קווים מציינת כי זכתה במכרז באוגוסט אשתקד וכיום היא מצויה בעיצומה של הפעלת התחבורה באשכול חשמונאים תוך שנשאה בכל העלויות וההוצאות הכספיות לשם כך בהיקף של מאות מיליוני שקלים. לטענתה, אין כל אפשרות להשיב כיום את הגלגל אחורנית. קווים מגדירה את עתירתה של סופרבוס כקטנונית, קנטרנית וחסרת בסיס אשר אינה אלא המשך ניסיונה להתיש את קווים ואת בתי המשפט בטענות סרק רק בגין הפסדה במכרז.
לדברי קווים, גם השמצותיה חסרות השחר של סופרבוס נגד עובד משרד התחבורה, שלמה כץ, אשר היה מעורב בהליכי המכרז בהתבסס לכאורה על "מידע חדש", אין בהן כדי להקים כל עילה להתערבות בית המשפט. לטענת קווים, ההליך המשמעתי המנוהל נגד כץ כלל אינו קשור למכרז הנדון ו/או ליישום ההסכם בינה לבין משרד התחבורה.
הדיון בעתירה צפוי להתקיים בסוף החודש.

תאריך:  07/11/2013   |   עודכן:  07/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הודיעה שתערער לביהמ"ש העליון ותבקש צו עיכוב שימנע הצטיידות של חברת קווים    מביעה חשש מפני מאות מפוטרים מהחברה
איתמר לוין
המכרז להפעלת קווי אוטובוסים במודיעין, רמלה ושוהם היה במחיר מינימום של 200 מיליון שקל ומבטיח הכנסות במיליארדי שקלים    סופרבוס טוענת לפגמים קשים בעבודת ועדת המכרזים ובהצעת קווים
עידן יוסף
כיום מנהיג משרד התחבורה תעריף שמפלה לטובה נוסעים חרדיים בעיקר תוך חיוב נוסעים מהציבור הכללי באותם יעדים לתשלום יקר יותר    בשס טוענים שזה עסק כלכלי מניב, אך סגנית השר חוטובלי אומרת שערך השוויון גובר על כך
עידן יוסף
במהלך אוקטובר נרשמו כ-4.17 מיליון נסיעות ברכבת - עלייה של כ-18% מהתקופה המקבילה אשתקד
עידן יוסף
בקרוב: פתרון לבעיית הרוחות והגשמים בתחנת הרכבת הקלה בהר הרצל    התחנות הקיימות ישודרגו    שטח הגגות יוכפל    קירות זכוכית יוצבו בקדמת התחנות    בעירייה מצפים מסיטיפס ליישם את הפתרון לאלתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il