X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עתיד התחבורה הציבורית בישראל תלוי במערכת רכבות יעילה, שהלב שלה הוא המסילות לאורך נתיבי האיילון; אם הקטע הזה משותק - כל מערכת הרכבות הארצית משותקת
▪  ▪  ▪
בעיות קשות לטווח הארוך

הסופה שהיכתה בישראל בסוף השבוע שעבר מעוררת את השאלה הנצחית: האם בתחום התשתיות יש להיערך למקרה הקיצון ולהשקיע מיליארדים הנראים כביכול מבוזבזים מול צרכי השעה הבוערים, או לספוג את הנזקים של מקרה קיצון פעם ב-10 או ב-20 שנים?
במקום אחד אין בכלל שאלה: נתיבי איילון בתל אביב, מוקד מערכת התחבורה בישראל לכבישים ולרכבות. הנתיבים נסגרו בשבוע שעבר לזמן קצר מחשש מהצפה, אבל זהו אירוע שעלול להתרחש בכל חורף.
עתיד התחבורה הציבורית בישראל תלוי במערכת רכבות יעילה, שהלב שלה הוא המסילות לאורך נתיבי האיילון. אם הקטע הזה משותק - כל מערכת הרכבות הארצית משותקת.
כרגע יש לאורך נתיבי איילון שלוש מסילות רכבת. המשך הפיתוח המסילתי המואץ יוסיף עומס נוסף: הקו המהיר לירושלים, הקו המזרחי המתוכנן לאורך כביש 6, הכפלת הקו ת"א-באר שבע והרכבת הפרברית שתגיע מהשרון. 12 או 14 מסילות בינעירוניות רכבת ייכנסו לתחנות בנתיבי איילון, אחת לכמה דקות. גם בלי אירוע קיצון, תוך שנים אחדות שלוש המסילות הקיימות לא יעמדו בעומס. לטווח הרחוק, כדי להתמודד כראוי עם פקק הרכבות הצפוי באיילון, צריך להכפיל את שלוש המסילות לשש מסילות.
מתכננים אחראיים מדברים על הקמת מסילה רביעית מעל תוואי נחל איילון הקיים, ועוד שתי מסילות במנהרות מתחת לקרקע. מתכננים אחראיים פחות טוענים, שלטווח הבינוני אפשר להסתפק בשלב זה רק בהקמת המסילה הרביעית מעל נתיב הנחל.
כך או כך - מה עושים עם נחל איילון שמזרים את מי הגשמים מהרי יהודה?
אלה הפתרונות האפשריים:
א. סכרים לתפיסת המים במעלה נחל איילון - פרויקט אפשרי אבל מורכב מאוד.
ב. כריית מנהרה מכניסת הנחל לקטע של נתיבי איילון לתל אביב, דרך יפו, אל הים, בתוואי המקורי של נחל איילון - פתרון יקר עם עלויות תחזוקה גבוהות.
ג. איגום המים בפארק אריאל שרון.
ד. הטיית הנחל לחולות ראשון לציון באזור השפד"ן, והחדרתם ישירות לאקוויפר החוף - דבר הנשמע כפתרון ההגיוני ביותר.
לא גובשו חלופות
במשרד התחבורה ובמערכת התכנון אפילו לא גיבשו חלופות ועלויותיהן. שר התחבורה ישראל כץ הטיל את התכנון על נתיבי ישראל (מע"צ) במקום על נתיבי איילון, ובכירים בענף התחבורה טוענים שזו מטלה בלתי סבירה להטיל על נתיבי איילון, שאין לה שום יתרון בתכנון מסילתי, והסיבה היא כנראה יחסיו של השר עם ראש העיר רון חולדאי.
הבעיה היא שאין זמן - יש להציג מהר תוכניות, חלופות, עלויות, יתרונות וחסרונות, כי תוך שנים ספורות ייווצר פקק רכבות בנתיבי איילון.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  23/12/2013   |   עודכן:  23/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פקק רכבות באיילון: תתכוננו לעומס אדיר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון
מניש  |  23/12/13 15:05
2
משה, לפני שאתה מעלה כל מיני
מהנדס  |  26/12/13 15:17
3
פקק האילון
yossy  |  27/12/13 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ההצפה גרמה נזק כבד למסילה, לתשתית ולמערכות החשמל והתקשורת    חברת קווים תפעיל אוטובוסים בתשלום
עידן יוסף
שר התחבורה פנה לשר האוצר בבקשה למנוע את התייקרות תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית - באוטובוסים וברכבות - המתוכננת בשבוע הבא
איתמר לוין
ביהמ"ש: אגד הייתה רשאית לבטל בשנת 1999 את ההסכם שנחתם שנתיים קודם לכן למימון האבטחה בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
עידן יוסף
באיחור של לפחות שבוע תחל גביית התשלום עבור נסיעה במטרונית    הקנס למי שיחמוק מתשלום - 180 שקלים
איתמר לוין
אגד הודיע למשרד שלא יספק לו את המידע בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית בשל גביית תשלום תמורת המסרונים, וכתוצאה מכך הופסק השירות לחלוטין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il