X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בעוד כחודש יתקיים מרתון תל אביב רבים מתאמנים חודשים רבים כדי לצלוח את 42.2 הק"מ, אך לא תמיד האימונים קלים ודווקא בפן הפסיכולוגי כיצד בכל זאת ניתן להתגבר על המכשולים?
▪  ▪  ▪
פשוט - רוצו [צילום: פלאש 90]

פסיכולוגים של הספורט אומרים, כי ימי מוטיבציה נמוכה אינם מקריים, וכי מחשבות שליליות יכולות לסכל מוטיבציה וכן את הביצועים האתלטיים, בין אם אתה רצים מקצועיים או חובבנים. עיקר השליליות מגיע מהטלת ספק ביכולות של האתלט לסיים את הריצה, ועל כן נמנע מלהתחיל אותה בכלל.
מוטיבציה אינה קורית מעצמה. בדיוק כמו שאתם מתכננים מראש את לו"ז הריצות שלכם, עליכם גם לתכנן להגיע לריצה חדורי מוטיבציה לריצה.
להלן דרכים לשפר את המוטיבציה שלכם ולדאוג שתגיעו איתה מוכנים בכל פעם שתרצו לעלות על המסלול:

רוצו עם חברים

ההיבט החברתי של ריצה הוא אחת הסיבות העיקריות שאנשים מתחילים וממשיכים עם הריצה. מומלץ להצטרף למועדון ריצה או לגייס כמה חברים או עמיתים לעבודה. כך, רגעי משבר, אשר קורים אצל כולם, יכולים לעבור ביתר קלות כאשר נתמכים ב"קבוצת השווים" שלכם, כלומר בחבריכם לריצה. הם מספקים את העידוד והתמיכה, ולפעמים מספיק שהם רק מקשיבים ומבינים כדי להחזיר לכם את הכוח להמשיך ולרוץ.

כתבו את זה

שמירה על יומן אימונים הינה דרך מצויינת לעקוב אחר ההתקדמות שלכם, ובזכות זה להישאר חדורי מוטיבציה. זה קל: פשוט קחו את המחשב או קנו לכם חוברת והפכו אותה ל"חוברת ריצה", ואחרי כל אימון כתבו מספר הערות.
הקפידו לסמן את התאריך, את הקילומטרים שעברתם ואת הזמנים המשוערים שלכם. כמו-כן, הוסיפו הערות על איך הרגשתם במהלך הריצה ואחריה (לדוגמא: "סיימתי את הריצה בצורה חזקה", "הרגשתי כי 2 הקילומטרים הראשונים היו מאוד איטיים וקשים עבורי").
ישנם רצים אשר כותבים בלוג ריצה, וכותבים בפירוט על כל הריצות שלהם ומשתפים רצים אחרים - דבר שגורם למוטיבציה גדולה גם כן - מכיוון שהם רוצים כל פעם לעדכן את הבלוג ו"להשוויץ" בתוצאות המשתפרות. בין אם אתם תנהלו לכם "יומן ריצה" או בלוג פעיל, מבט לאחור בערכי ריצה הקודמים שלכם יזכיר לכם כמה רחוק התקדמתם, וייתן לכם יותר תמריצים לצאת ולרוץ.

מצאו לכם מנטרה

בחירת משפט קצר שתריצו שוב ושוב בראשכם בזמן הריצה, יכול לעזור לכם להישאר ממוקדים ומרוכזים. המנטרה הזו יכולה להיות המוטיבציה הפנימית שלכם ברגע שהכי תזדקקו לה. מציאת מנטרה היא לא עניין קשה: היא יכולה פתאום לקפוץ לכם לראש בזמן שאתם מאזינים ל-iPod שלכם, בזמן שאתם משוחחים עם חברים לאימונים שלכם או אפילו בזמן שאתם מדפדפים להנאתכם במגזין ריצה.
דאגו לבחור מנטרה שתואמת את הסגנון ריצה שלכם ואת האישיות שלכם, כגון: "לאט-לאט" או "חזק יותר ומהר יותר!", או "אני לא מוותר לא משנה מה!" בנוסף אתם יכולים לכתוב לכם כל מיני משפטים שיתנו לכם מוטיבציה, ולהדביק אותם ברחבי הבית.
מומלץ להדביק במקום בו תראו את המשפט כל יום ומספר פעמים ביום, למשל להדביק על המקרר או על המחשב האישי שלכם. דוגמה למשפט טוב הוא משפטה המפורסם של אופרה ווינפרי: "Running is the greatest metaphor for life, because you get out of it what you put into it".

תגמלו את עצמכם

מדי פעם פנקו את עצמכם בציוד חדש לריצה, כמו חולצה חדשה, או עיסוי (שגם עוזר במניעת פציעות) כגמול על העבודה הקשה שלכם. הפינוק יגרום לכם להרגיש נמרצים, ויחזק את המחויבות שלכם לאימונים.

אל תחשוב "הכל או כלום"

אם אין לכם זמן לצאת ולעשות את האימון כולו, אל תהיו בגישה של "הכל או לא כלום". אם אכן אתם קצרים בזמן, צאו לריצה מהירה של שני קילומטר או בצעו 20 דקות של אימוני כוח. אתם עדיין תרוויחו מכך ותרגישו הרבה יותר טוב שלא דילגתם על האימון כולו.

זכרו את היתרונות הבריאותיים

אחת המטרות שלכם באימון עשויה להיות שיפור המראה והתחושות שלכם. וודאו כי מעת לעת אתם מזכירים לעצמכם את השיפור הניכר בבריאות ותחושת הנמרצות בזכות האימונים.
בדקו את לחץ הדם שלכם או עלו על המשקל ובדקו את עצמכם. חשבו עד כמה יש לכם יותר אנרגיה, וכיצד יש בבעלותכם דרך בריאה וטובה כדי להקל על לחצים שונים.

לימדו להרפות

לפעמים אתם נתקעים בעבודה או שאתם מאוד עייפים או שעליכם להתמודד עם בעיות כאלה או אחרות ועל כן פשוט אין לכם זמן לרוץ. זה בסדר. אל תייסרו את עצמכם רק בגלל שאתם לא מצליחים להתמיד בלוח זמנים מדויק.
הגוף שלכם לא יאבד מהמסה או מהכושר התנועתי שלו בגלל שחיכיתם 24 שעות נוספות בכדי להפעיל אותו שוב. למעשה, לפעמים יום מנוחה יכול להועיל לכם יותר מאימון. קבלו את העובדה שיעברו עליכם ימים רעים או ימים שבהם "תפספסו" אימון, ואזי תחזרו כרגיל למסלול.
אז כפי שנאמר בהתחלה, כולנו חווים משברים, אך החוכמה היא ללמוד כיצד לצאת מהם בהצלחה ולקחת את הלקחים איתנו. השתמשו בטיפים ליצירת מוטיבציה, וכמובן חלקו אותם עם רצים אחרים, ופשוט - רוצו.

הכותב הוא מנהל ומאמן ראשי KOVO2MAX והאקדמיה למרתון
תאריך:  21/01/2014   |   עודכן:  21/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על ריצה ומוטיבציה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
למה לרוץ ? האוטו התקלקל? ל"ת
בובספוג  |  21/01/14 12:22
2
הכי מומלץ להתאמן עם קבוצה
רן אלתרמן  |  21/01/14 23:06
3
כרץ עשרות שנים...
נסים גבאי  |  24/01/14 05:44
 
- מוטיבציה לריצה
ניצן שלגי  |  5/04/16 08:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הקפדה על פרטים והתמודדות עם בעיות לא שגרתיות מאפיינות את השופט הישאם אבו-שחאדה ביום של תיקים פליליים, לצד איחור בלתי מוצדק של כמעט 40 דקות בתחילת הדיונים
יואב יצחק
חנן שיפר ניהל את קזינו פאלאס ברומניה    הוא סייע ליגאל זילכה ולמולי הירשברג לגנוב סכום השווה כיום ל-128 מיליון דולר    תמורת זאת קיבל חלק מהכספים    השאלה: היכן הוא מחביא את הכסף ומתי ייתן את הדין על מעשיו
עידן יוסף
בלעדי: ימים לפני ההכרזה על יו"ר קבוע למועצת הכבלים והלווין הודח ממלא-מקום ובמקומו מינה שר התקשורת ממלא-מקום אחר שמבקש לגרוע מסמכויות המועצה ולהעבירן לאגף שלו
ראובן לייב
בראיון לאתר News1 קורא העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, להיערך אל מול מזימתו של מחמוד עבאס לאמץ ולספח את ערביי ישראל למדינה פלשתינית בראשותו
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן העמיד ערבויות אישיות להבטחת הלוואות שניתנו בשוק השחור ליורם גלובוס    פעולה זו אסורה על-פי חוק לשכת עורכי הדין ועל-פי כללי האתיקה    ההלוואות ניטלו מחברת דוק השקעות, המספקת הלוואות בריבית רצחנית הנהוגה בשוק השחור ובארגוני פשיעה    המשך יבוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il