X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרודנים העתידים שיחקו תחילה את המשחק המעין דמוקרטי, ובצד הקמת פלנגות צבאיות למחצה חדרו למערכות השלטון, ואז, כאשר הם תפסו את השליטה בפקידות הבכירה ובמשטרה, הם סילקו את מתנגדיהם בשלבים
▪  ▪  ▪
נתניה. בדרך לדיקטטורה

הליכוד וְצָעַקּנַיו בכנסת ובתקשורת הכפופה לביבי חזרו, מחו וצרחו כי בית המשפט העליון מסיג את גבולות הכנסת ומרחיב את סמכוייותיו שלו מול "נבחרי העם" שהם הכנסת (אוי לנו מנבחרים אלו, שחלקם הם בושה לעצמם ולבוחריהם, שלרוב כלל לא בחרו בהם אלא בראש רשימתם). בדרך הפתלתלה לשלטון יחיד דאג רה"מ ביבי לעקר ולסרס את הכנסת מכל סמכויותיה וכוחה. ח"כ אינו רשאי להפעיל את בינתו, שיקול דעתו ואת מצפונו אלא נדרש להצביע "במשמעת קואליציונית" לפי תכתיבי ביבי.
אין מדובר רק בנושאים מהותיים, כמו הצבעת אי-אמון בממשלה, או אישור תקציב המדינה אלא כמעט בכל נושא. לחברי הכנסת אין שיקול דעת אלא עליהם להצביע כמריונטות בנושאים שמעבירים אליהם הממשלה או העומד בראשה. חבל על המשכורות המנופחות שמשולמות לאותם חברי-כנסת. הרבה יותר זול היה להציב במקומם רובוטים או מריונטות. במקום שהכנסת תפקח על הממשלה הנה הממשלה מפקחת על הכנסת ובעיקר על הצבעות חברי הכנסת מהקואליציה.
כך הממשלה נטלה לעצמה בימים אלה את הסמכות להתקין תקנות שרק בדיעבד, אחרי הפעלתן, יובאו לאישור הכנסת. כך הוקמה גם הוועדה בנושא הקורונה, כאשר היה ברור לביבי ומלחכיו, ובראשם מיקי זוהר, כי על הוועדה הזו להעביר ולאשר כחותמת-גומי את החלטות רה"מ. כאשר הובאה ההחלטה לסגור שוב את חדרי הכושר (בהם כידוע היו רק 35 מקרי הדבקות בקורונה) ואת בריכות השחיה (לגביהן לא היה כל מידע שהוא), פעלה סו"ס ועדת הכנסת כפי המוטל עליה, שקלה את הנתונים והחליטה, דומני פה אחד, שלא לאשר סגירת עסקים אלו.
חיש יצא הקצף על יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא-ביטון, במקום למחוא לה כפיים על שסוף-סוף פעלה, עם חבריה לוועדה, כראוי לחברי כנסת הממלאים את תפקידם. האירוע הזה לא רק מוכיח את אזלת ידו של רה"מ ביבי, שפועל שוב ללא נתונים ובהחלטות פזיזות והרות אסון למשק, אלא חמור מזה: שוב הוכח שביבי וחבר מרעיו פועלים לריקון הכנסת מסמכויותיה בעוד צעד לדיקטטורה.
היו מדינות בהן עלה דיקטטור לשלטון רודני בכוח, כמו בספרד, שם מפקד הצבא במושבות ספרד באפריקה עלה עם חילו לספרד עצמה ותפס באלימות את השלטון. כך היה גם בסוריה עד שמפלגת הבעת הצליחה להתחזק ואיפשרה לאסד להחזיק בשלטון. כך גם עלה עבדול נאצר לשלטון במצרים במהפכת הקצינים בראשות הגנרל-הבובה נג'יב. במדינות אחרות שיחקו הרודנים העתידים תחילה את המשחק הַמְעֵין דמוקרטי, ובצד הקמת פלנגות צבאיות למחצה חדרו למערכות השלטון, ואז, כאשר הם תפסו את השליטה בפקידות הבכירה ובמשטרה, הם סילקו את מתנגדיהם בשלבים: השתלטות על העיתונות, החלשת מערכת השפיטה ופיטורי שופטים שלא שיתפו פעולה, השתלטות על המשטרה והצבא על-ידי סילוק ואף מאסר של הקצונה הבכירה והשלטת עושי דברם.
כך היה באיטליה ובגרמניה של שנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת, וכך פעל ופועל היום ארדואן בטורקיה. ומה אצלנו? רה"מ פועל בלי הרף נגד צמרת המשטרה (ואינו ממנה מפכ"ל עד שימצא לבטח את איש אמונו), נגד הפרקליטות ובעיקר נגד היועץ המשפטי לממשלה שהעז להעמיד אותו, את ביבי, לדין (בעבירות הקלות ביחס, תוך נִיטְרוּל תמוה של הפרשות החמורות לכאורה בעניין הצוללות וספינות השטח), תקיפת העיתונות "השמאלנית" עם קידום העלובים בחברי הכנסת של מפלגתו לתפקידי שרים, סגנים, יו"ר הקואליציה וכדומה, ותוך חסימת כל ח"כ שגילה שמץ כושר מנהיגות, חוט שדרה שאינו קד לגברת או חשיבה עצמית (את גדעון סער כבר הזכרנו? וכה רבים לפניו). לביבי חינמון משלו, נאמניו מפעילים את ערוץ 20, והוא מפקיע לעצמו שעות שידור עיקריות שבהן אין לו שום דבר ממשי לומר לאומה. בתוך אפלה זו של דרדור ישראל לדיקטטורה נגהה לרגע יפעת. זה ניצוץ קט במאפליה וכבר הונפו הגרזינים והוצאו הפגיונות מִנְּדַּנָם. אבוי.

תאריך:  16/07/2020   |   עודכן:  16/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
האירופים מזהירים שאם ישראל תספח, הדבר יסכן את היציבות באזור ויבעיר אותו    טיפשות בשיאה    האזור בוער מזה שנים ואין מכבה. מדליקת המדורות הגדולה עכשיו היא טורקיה השואפת להגמוניה אזורית, בעיקר באגן המזרחי של הים התיכון ואוצרותיו    והכל מחרישים    מנגד, אירן בירידה ובשקט מושמדים מערכי הגרעין שלה    ההצלה שלה: סיוע סיני מאסיבי והפסד של טראמפ בבחירות
יוני בן-מנחם
המתיחות בין תנועת חמאס לסעודיה מגיעה לשיא חדש והיא מאשימה את ערוץ אלערביה הסעודי בהפצת שקרים שמשרתים את ישראל. תדמיתה של חמאס נפגעה בעקבות הידיעות על מעצר משתפי פעולה בזרוע הצבאית של התנועה
אפרים הלפרין
החלטת נציב הקבילות על השופטים מביאה תשובות פרטניות של הנשיאה חיות על טענה לניגוד עניינים זה או אחרת, אך תשובה אחת היא תשובה עקרונית, התשובה העוסקת בהיתר הגורף שנותנת חיות לשופטים לדון בערעורים על החלטות של חבריהם לשעבר
דן מרגלית
הוא משתמש גם בתבהלת קורונה פרועה, מוגזמת, דורסנית וחמסנית ושוחקת    הוא צריך לשבש את משפטו, ונא לשמור על השקט
דן מרגלית
אנו יודעים כי כמו בכל המשטרים של הדוצ'ה האיטלקי והטורקי ועכשיו גם הישראלי - בנים ישאלו את המנהיג העריץ ואת תומכיו: "אבא, מה עשית בימים ההם? היכן היית"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il