X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור בארה"ב הוציאה הנחיה לגופים הפיננסים המקלה עליהם בשיתוף מידע על חשדות לביצוע עבירות הלבנות הון ומימון טרור
▪  ▪  ▪
[צילום: ל"מ אוטרו, AP]

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור בארה"ב (להלן - הרשות או FinCEN) פרסמה הנחיה חדשה לגבי האופן שבו בנקים וגופים פיננסים אחרים יכולים לחלוק בניהם מידע המאפשר זיהוי אישי של לקוחותיהם, כאשר הם סבורים שהלקוח קשור בעסקה חשודה. הנחיה זו משרטטת למעשה את המגבלות החלות על שותפויות לשיתוף מידע, שהוקמו בארה"ב מכוח חוק הפטריוט האמריקני (atriot ActPSA U), ומציעה כלים לטיפול במקרים החשודים כהפרה של איסור הלבנת הון ומימון טרור.
מידע נוסף על הנחיה הזו ניתן על-ידי מנהל הרשות, קנת 'בלנקו (Kenneth Blanco), בנאום שנשא ב-10.12.2020 בפני איגוד הבנקאים ולשכת עוה"ד האמריקנים, בו ציין כי שיתוף מידע הוא דבר קריטי לזיהוי, דיווח ומניעה של פשעים פיננסים1. בדבריו הוא סיפק הבהרה חשובה לגבי תוכנית לחלוקת מידע על חשדות להפרות חוק של FinCEN על-פי סעיף 314(b) לחוק הפטריוט בארה"ב. לדבריו FinCEN עתידה לבטל את הנחיה FIN-2009-G002 וכן את הפסיקה המנהלית FIN-2012-R006 ולפרסם תחתיה דף עובדות חדש (314(b) Fact SheetSection )2.
סעיף 314(b) לחוק פטריוט הוא כלי חשוב למאבק בפשע פיננסי. הוא מספק למוסדות פיננסיים את היכולת לחלוק מידע זה עם זה כדי לזהות ולדווח טוב יותר על מקרים החשודים כהלבנת הון או מימון טרור, תוך שהוא מעניק להם הגנה מפני אחריות לנזקים שעלולים להיגרם עקב כך (הגנה מפני תביעות אזרחיות).
יו"ר הרשות (FinCEN) סיפק למעשה בנאומו שלושה הבהרות עיקריות הנוגעות בנושא:
א. מוסד פיננסי רשאי לחלוק מידע הנוגע לפעילויות שלדעתו עשויות להוות מימון טרור או הלבנת הון. המידע הספציפי על הפרת חוק (SUA) לא חייב להוות "עסקה"3, ו/או לגעת ישירות בפעולה המהווה הפרת חוק ואף אין חובה שהמידע שברשותם הנו וודאי, כדי ליהנות מהגנות הקבועות בחוק.
ב. כל גוף שאינו מוסד פיננסי על-פי החוק (Bank Secrecy Act) רשאי להקים ולהפעיל איגוד של מוסדות פיננסיים שחבריהם חולקים מידע על-פי סעיף 314(b).
ג. גם ישות לא מאוגדת, הפועלת מכוח חוזה בין גופים פיננסיים שונים, רשאית לעסוק בשיתוף מידע לפי סעיף 314(b).
חשוב לציין כי סעיף 314(b) לא מטיל על מוסדות פיננסיים חובה לשתף בניהם מידע בתחום הלבנת ההון, אך ללא ספק שכלי זה יכול לשפר את עמידתם בדרישות איסור הלבנת הון ומימון נגד של טרור. אשר על כן יש להניח שעם הזמן גופים אלה הכפופים לתקנות FinCEN בתחום הלבנת הון יעשו, לאור ההגנה שהוא מעניק להם מפני תביעות, שימוש בסעיף 314(b).
מציאות זה מלמדת עד כמה מורכבת עבודתם של תאגידים פיננסים שנדרשים לעמוד במשטר רגולטורי דינמי ומתפתח, המציב בפתחם אתגרים. מציאות זו ללא ספק מחייבת ארגונים פיננסים להשקיע יותר ויותר משאבים בקציני הציות שלהן, ואלה מצדם יהיו חייבים בהתמקצעות מתמדת. בימים אלה מוקם בישראל איגוד קציני ציות שנועד כדי להקנות כלים ולספק הסמכה לקציני ציות כדי להבטיח שהללו עומדים בחזית הידע.

הערות

1. i . [קישור]
2. www.fincen.gov/sites/default/files/shared/314bfactsheet.pdf
3. כולל ניסיון לבצע עסקה, או ניסיון לגרום לאחרים ליטול חלק בעסקה כזו.

הכותב הוא בעל משרד לעריכת דין, יו"ר איגוד קציני הציות, יו"ר ועדת ציות, אכיפה מנהלית וביקורת בלשכת עוה"ד ומרצה באוניברסיטת חיפה.
תאריך:  13/12/2020   |   עודכן:  13/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנחיה חדשה מסדירה שיתוף מידע על הלבנת הון בגופים פיננסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
יוסף לוחש לחישה צועקת - אני מבקש קרבת אחים    צעקה של שלום מצד יוסף מול שכרות של שנאה ומשטמה של האחים כלפיו    בקשה לקרבה מול אימת מוות אורבת "ובטרם יקרב אליהם ויתנכלו אותו להמיתו - להשליכו בבור ובבור אין מים, להשליכו לגורלו עם שיירת סוחרים ישמעאלים היורדת מצרימה
אברהם בנמלך
סער משוכנע שהיועץ צודק גם בכתבי האישום    בוודאי סער רוצה להיות ראש ממשלה    למה?    כדי להציל את המדינה    מביבי?    סבלנות    אז ממה?    מבחירות    אבל סער רוצה בחירות    ולכן נתניהו יוותר לגנץ והכנסת לא תתפזר. ולא יהיו בחירות
ציפי לידר
התמודדותו של אופיר אקוניס לראשות תל אביב מהווה משב רוח מרענן    לפיד אינו מתאים לראשות הממשלה
יוני בן-מנחם
תהליך הנורמליזציה של מדינות ערב וישראל נמשך למרות תוצאות הבחירות בארה"ב, לאחר מרוקו צפויות מדינות נוספות להצטרף לתהליך בקרוב. הקואליציה נגד אירן מתרחבת, הסכמת מרוקו לנורמליזציה עם ישראל היא מכה מדינית נוספת לרש"פ
אברהם פכטר
גדעון סער - מורד בקפטן של "אוניית הבאונטי", בטענה שהקפטן לא כשיר להמשיך לפקד ולנווט את האונייה. כמו בכל מרד - מצטרפים אליו מספר ספנים ובתחילה הנצחון נראה להם בהישג יד, אך בסופה של הסאגה הם מתפזרים באיים סביב טהיטי ונעלמים מדפי ההיסטוריה. גדעון - עושה סער עם העזיבה - מצטרפים למרד הנדל והאוזר עם פליטים נוספים שיביאו ממפלגתו או תומכיו של בנט וכחול לבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il