X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
SEC: נפעל נגד חברות שמספקים מידע לא מהימן על האופן שבו הם מטפלים בסיכוני שינויי אקלים, סביבה, חברה וממשל תאגידי
▪  ▪  ▪
אכיפה אפקטיבית [צילום: מישל אולר, AP]

נראה שיריית הפתיחה לשינוי במדיניות בארה"ב עם חילופי נשיאים בראשית השנה (20.1.2021) בתחום מדיניות הסביבה בא דווקא מהמגזר העסקי.
ב-4.3.2021 הודיעה רשות ניירות ערך בארה"ב (SECi) על הקמת צוות משימה לביצוע תיקי אכיפה נגד חברות ציבוריות או מנהלי קרנות שמטעים משקיעים באשר לאסטרטגיות לטיפול בסיכוני שינויי אקלים ובסיכוני ESG (סביבה חברה וממשל תאגידי) - שלושת הפקטורים המרכזיים במדידת רמת הקיימות (sustainability) וההשפעה החברתית של השקעה בחברות ציבוריות.
זהו שינוי רדיקלי לעומת העבר בו ה-SEC בדק את האופן שבו חברות צמצמו את הסיכונים העסקיים הקשורים לשינויי אקלים (כגון יישום תקנות גזי חממה) של חברות (כמו חברת Mobil Corp וחברת Exxon) אך נמנע מלנקוט הליכים. שינוי זה עלה לאור הגידול בהתמקדות המשקיעים והסתמכותם על גילוי הדעת בדיווחים ובדוחות הכספיים בנושאים אלה, בין היתר, על-רקע החלטה של ביידן להשיב את ארה"ב להסכם פריז.
הצוות שבראשו עומד סגן יו"ר הנציבות לענייני אכיפה (Kelly L. Gibson), יפעל לפתח כלים לזיהוי התנהלות שגויה הקשורה לאופן הצגת נתוני ESG בדיווחים של החברות. הצוות ינסה לזהות פערים מהותיים או שגיאות במידע המתפרסם על-ידי החברות בתחום סיכוני אקלים ו-ESG על-פי הכללים הקיימים. כמו-כן הצוות יבחן את נאותות הגילוי (disclosure) ומידת הציות להוראות החוק של מנהלי קרנות ויועצי השקעות המפרסמים אסטרטגיות בתחומים אלה.
אחד האתגרים הצפויים לצוות הוא גיבוש הגדרה פוזיטיבית ל ESG ("סביבתי, חברתי וממשל תאגידי") לצרכי אכיפה, מושג שכיום אין לו הגדרה מוסכמת. מעבר לעבודת הצוות יצרה הרשות תקן חדש ל"יועץ מדיניות בכיר לאקלים ו-ESG" שיבטיח שהאכיפה בנושא זה תהיה אפקטיבית.
רשות לניירות ערך הבהירה, כפי שהצהירה מ"מ יו"ר ה SEC, אליסון הרן (Allison Herren), כי "סיכוני אקלים וקיימות הם נושאים קריטיים עבור ציבור המשקיעים ושווקי ההון וכי כוח המשימה שהוקם ימלא תפקיד חשוב בשיפור ותיאום מאמצי אגף האכיפה, הקו החם (Office of the Whistle-blower) ויחידות אחרות של ה-SEC, לחיזוק מאמצי הרשות בכללותה בנושאים חיוניים אלה. התמודדות יזומה עם פערי מידע המאיימים על המשקיעים ועל שוק ההון הייתה מאז ומעולם בליבת העשייה של ה-SEC. צוות משימה זה, המאגד מגוון רחב של ניסיון ומומחיות, יאפשר לרשות למשטר טוב יותר את השוק, לגדוע התנהלות לא ראויה ולהגן על ציבור המשקיעים".
ללא ספק צוות משימה זה, שיהווה כתובת לפניות ולתלונות בנושאים הקשורים ל-ESG, עתיד לקבוע את הטון בנושא אקלים ו-ESG ויספק לצוותי האכיפה מומחיות ותובנות. חשוב שגם בישראל, ולא רק בחברות הדואליות, קציני הציות האמונים על ניהול סיכוני ציות יהיו קשובים לחידושים הצפויים בתחום.

הכותב הוא בעל משרד לעריכת דין העוסק במשפט מסחרי. יו"ר ועדת ציות, אכיפה מנהלית וביקורת בלשכת עורכי הדין, ומרצה באוניברסיטת חיפה ובמכללה למנהל.
תאריך:  07/03/2021   |   עודכן:  07/03/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיכוני אקלים ו-ESG על הכוונת בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אישרנו לו בתוכנית הלימודים? האם לנו יש זכות לקבוע גבולות לאופק החלום של התרבות הנעה לעבר העתיד, ולקבוע על מה מותר להתרפק בתוך המטען ההיסטורי והתרבותי העשיר של העבר?
רפי לאופרט
מהבחירות הקרובות נוכל לצאת מחוזקים אם נשכיל להתגבר על אגו הפוליטיקאים ולהתגבש לאגדי-מפלגות (גושים) הומוגניים, המבוססים על זהות רעיונית או קרבה ושיתוף פעולה. ייצוב המערכת הפוליטית - קואליציה, ממשלה ותוכניות שיקום יעילים, יתכנו רק באמצעות מיקוד כוחות וסינכרון מאמצים, שיוקדשו בהמשך גם למהפך במבנה הממשל
יאיר דקל
יש אנשי מופת רבים שאת תורתם אנחנו מעריכים בשקדנות ומתעלמים מכך שהיו אנטישמים    אני בודק את מילותיהם של אנשי רוח ולא חשוב לי לדעת על מעשיהם במשפחה
ארי בוסל
נשאלת השאלה האם אותה צורת מחשבה ופעולה של העבר עדיין בתוקף, או שמא השתנה משהו    האם הגישה, הקבעון המחשבתי והקפאון המעשי ממשיכים כשהיו? טובי המוחות המשפטיים בדין פלילי בינלאומי טוענים שנצא וידנו על העליונה, שהצדק והחוק לצדנו    האם הם טועים?
יהודה קונפורטס
החדשנות והמעבר לדיגיטל בתעשיה המסורתית יכולים להאיץ את היציאה ממשבר הקורונה    אלא שקיים חשש שהיעדרם, וזה המצב כיום ברבים מהמפעלים, יאט אותה    רשמים מכנס תעשיה 4.0
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il