X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הנחות נסיעה בודדת לנכה ולזכאי הביטוח הלאומי
צבע
מרחק בק"מ
מחיר מלא
הנחה 33%
הנחה 50%
הפרש בש"ח
אוטובוס בלבד
צהוב
15-0
5.50
3.69
2.75
0.94
ירוק
40-16
12
8.04
6
2.04
תכלת
75-40
16
10.72
8
2.72
כחול
120-75
16
10.72
8
2.72
סגול
225-120
27
18.09
13.50
4.59
אפור
225 ומעלה
68.50
45.56
34.25
11.31
אוטובוס+רכבת
צהוב
15-0
9
6.03
4.50
1.53
ירוק
40-16
18
12.06
9
3.06
תכלת
75-40
24
16.08
12
7.92
כחול
120-75
27
18.09
13.50
4.59
סגול
225-120
48
32.16
24
8.16
אפור
225 ומעלה
-
החוזים שלא תוכלו לקנות ברכבת, ההנחות שלא יקבלו בני נוער ונכים והיישומון ה"חכם" שבמייל האחרון מתברר כ"טיפש" רשימה 12 בסדרה
▪  ▪  ▪
מרב מיכאלי ודיילי תחבורה ציבורית בתל אביב [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
המדריך לגיל הזהב: איך לנסוע חינם בתחבורה הציבורית
עידן יוסף
מ-1 באוגוסט יוכלו בני 75 ומעלה לנסוע חינם באוטובוסים וברכבות. מה נדרש כדי לקבל את הזכאות האמורה, האם צריך לקנות כרטיס חדש, ומה לעשות עם הערך הצבור שנשאר לי בכרטיס * מדריך News1 לגיל הזהב * רשימה 11 בנושא רפורמת דרך שווה
לרשימה המלאה

עידן יוסף
רכבות לעשירים בלבד

עידן יוסף
הזכאות לנסיעת זקנים חינם לא תהיה אוטומטית

עד יום ראשון הקרוב (24.7.22) אמורה המדינה להגיש את תשובתה לעתירות שהוגשו לבג"ץ נגד רפורמת "דרך שווה" להאחדת תעריפי התחבורה הציבורית. מכאן ואילך יצטרכו שופטי בית המשפט העליון להכריע בתוך שבוע האם לקבל את העתירה או לדחותה ולאפשר את תחילת ישומה ב-1 באוגוסט.
הרפורמה מרובת פרטים. עיון מדוקדק שערך News1 מלמד שביניהם מצויים גם כאלה שפחות משתלמים לנוסע, וכדאי להכיר.
1.
מתחילת הרפורמה לא תוכלו לטעון בתחנות הרכבת, הן בקופות והן במכונות הכרטוס, חוזים יומיים או חודשיים שאינם כוללים נסיעה ברכבת, אך תוכלו לטעון ערך צבור. ככל שתהיו מעוניינים בחוזה הכולל נסיעה באוטובוס בלבד יהיה עליכם להשתמש בשירותי יתר מפעילי התחבורה הציבורית.
2.
ההנחה לנכים ולזכאי הבטחת הכנסה מביטוח לאומי תעלה ב-17 נקודות האחוז בלבד. המשמעות היא שברוב הנסיעות, אלה הנמצאות בתוך טווח 15 הקילומטרים, ההנחה תסתכם ב-94 אגורות עבור נסיעה בודדת. אולם הנחה זו מגיעה לאחר שברוב המקומות בפריפריה עלה תעריף הנסיעה הבודדת, כך שמדובר בלעג לרש [ראו פירוט בטבלה בראש העמוד].
3.
הנכים מקבלים הנחה רק עבור ערך צבור. על נסיעה במינוי יומי או חודשי הם ימשיכו לשלם כמו נוסע רגיל. גם ילדים ובני נוער מקבלים הנחה זהה על ערך צבור. הם אומנם לא מקבלים הנחה עבור נסיעה במינוי יומי, אך בניגוד לנכים מקבלים 50% הנחה במינוי חודשי. למעשה, משרד התחבור מעודד נסיעת בני נוער, אך כנראה אינו מעוניין לעודד נסיעת נכים.
אגב, במסמך התייחסויות לרפורמה שהגישה הרשות הארצית לתחבורה לכנסת ופורסם לציבור נכתב כאילו נכים מקבלים הנחה גם עבור מינוי חודשי. האמת הפוכה, הן באתר הרפורמה והן בצו המחירים צויין שלא יקבלו.
4.
בלא מעט מקרים תוזל הנסיעה הבודדת בעיקר למי שיימנעו משימוש ברכבת. אולם ככל שמדובר ביישוב פריפריאלי, שבו כדי להגיע ליישוב מרוחק נדרש הנוסע לעשות שימוש בכמה קווי אוטובוס, לא יהיה החישוב לפי המרחק מנקודת המוצא לנקודת היעד. המרחק המקסימלי יחושב בהתאם לאורכו המירבי של כל קו, והנוסע יידרש לשלם יותר מאשר נוסע אחר באזור מרושת יותר בקווים ארוכים וישירים. בנסיעות קצרות יותר בתוך טווח 15 הקילומטרים אין בעיה שכזו מאחר שמתאפשר מעבר בין קווים במשך 90 דקות, הטבה שאינה מתאפשרת במרחקים גדולים יותר.
אמנם נכון, זהו עדיין מחיר נמוך מאשר נסיעה בודדת היום בלא מעט יעדים, ועדיין - משרד התחבורה נכשל גם הפעם במציאת פתרון ל"מייל האחרון". הנוסע בפריפריה גם יקבל שירות פחות טוב וגם ישלם עבורו יותר. אפילו היישומון, שאמור להיות "חכם", אינו יודע לזהות ולחשב את המרחק האמיתי שבין נקודת המוצא לנקודת היעד, והנוסע עלול להיות מחויב בתשלום גבוה יותר.
מבולבלים איזה הנחות יש לזכאים, בטבלה דלהלן ננסה לעשות קצת סדר:

זכאי הנחות ברפורמת דרך שווה
נסיעה בודדת
מינוי יומי
מינוי חודשי
בני 75 ומעלה1
100%
100%
100%
אזרח ותיק רגיל2
50%
50%
50%
נכה/זכאי ביטוח לאומי3
50%
אין הנחה
אין הנחה
ילדים ובני נוער
50%
אין הנחה
50%
סטודנט
33%
אין הנחה
אין הנחה
סטודנט מורחב
50%
אין הנחה
אין הנחה
1. או עיוורים.
2. מגיל 65-62 לנשים לפי תאריך לידתן ו-67 לגברים.
3. או מלווה לעיוור.
תאריך:  22/07/2022   |   עודכן:  22/07/2022
+החל המבצע שבגללו מופסקת תנועת הרכבות בין ת"א לחיפה
17:51 22/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חיבור המסילה המזרחית העתידית למסילות החוף צפוי להימשך לאורך שבוע  ▪  בין תחנות בנימינה לנתניה יופעלו הסעיות  ▪  משרד התחבורה מתגבר קווי אוטובוסים אחדים  ▪  צה"ל ארגן הסדרי נסיעה לחיילים בתקופת הסגירה

עבודות תשתית ברכבת [צילום: רכבת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלוהי הפרטים הקטנים של רפורמת "דרך שווה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הסכם משתל"ם לתחבורה שנחתם בחולון, יאפשר לתת עדיפות מלאה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא על חשבון הרכב הפרטי    עם החתימה על ההסכם, חולון מצטרפת לנתניה שחתמה על ההסכם לפני כחודשיים, ולראש העין, שחותמת על ההסכם היום
עידן יוסף
התנועה לאיכות השלטון הגישה למשרד התחבורה בקשת חופש מידע על הקמפיין הפרסומי של רפורמת דרך שווה, בשל הדמיון החיצוני לקמפיין שניהלה שרת התחבורה מרב מיכאלי    התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית דורשת מלשכת הפרסום הממשלתית לתקן את המעוות
יצחק דנון
32 תושבים - ובהם דני סנדרסון, אגם רודברג, אייל חומסקי ושולה מודן - טוענים שהקמת התחנה עבור הרכבת הקלה מפרה שורה של חוקים, הוראות ותוכניות
עידן יוסף
עיריית הוד השרון תשלם לעיריית ת"א 723 אלף שקל עד סוף שנת 2023    התשלום יהיה עבור קו אחד לתל אביב, שיפעל פעם בשעה אך לא לפנות בוקר ובבוקר יום שבת, ורק לעיר ת"א    ראש העירייה התנגד בעבר להצטרפות מסיבות תקציביות
איתמר לוין
חברת בר-גיל, בעלת השטח עליו ממוקמת התחנה הנוכחית ואמורה לקום התחנה החדשה, טוענת שהמשרד הפך את מדיניותו - אולי כאמצעי ללחוץ עליה לממן עלויות שהוא אמור לממן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il