X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הכרח המציאות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
תסמונת מינכהאוזן או מטרופוביה
על-מנת שעבודות המטרו לא יתקעו לחלוטין את מקצב החיים בעשרות העיריות והרשויות שבהן יעברו 145 הקילומטרים של קווי המטרו ויוקמו לאורכן לא פחות מ-109 תחנות, חייבים מקבלי ההחלטות לבצע לאלתר, כאן ועכשיו, שינוי דיסקט יסודי בכל מה שקשור להליכי ההיתרים, ההתנגדויות וכו'

מנהג חדש בא למדינה - להתנגד לתוכנית המטרו, המוצא התחבורתי היחידי למטרופולין גוש-דן המורחב המונה כיום כ-4.5 מיליון תושבים, בין אשדוד לנתניה ועתיד למנות על-פי ההערכה כ-10 מיליון בשנת 2050, בעוד 28 שנה בלבד.
האבסורד הגדול הינו בעובדה שנושאי דגל ההתנגדות הינם ראשי ערים, מהנדסים ומתכננים המייצגים עיריות ורשויות מקומיות, הממוקמות בטבעת החיצונית של המטרופולין, דוגמת ראשון לציון, כפר סבא, רמלה ועוד. לטעמי דווקא הם, הסובלים 24/7 מפקקי ענק בואכה מקומות העבודה והבילוי בתל אביב, צריכים להיות המעוניינים העיקריים בקידום המטרו, שיקצר פי כמה וכמה את זמן הנסיעה ויהפוך אותה לנוחה, זולה וזמינה לאין שיעור.
הטיעונים של אותן עיריות ורשויות מייצגים את תפיסת העבר ולא העתיד. ככלות הכל, איך ניתן ואפשר להשוות את הנזק לאי אילו פרויקטים של תמ"א 38, לעומת התועלת הכלכלית, התחבורתית ושדרוג איכות החיים במטרופולין ענק וצפוף לעייפה? לכאורה לצופה מהצד נדמה שמדובר בתסמונת מינכהאוזן, הבאה לידי ביטוי בהכאבה לילדים שלך על-מנת שאחר כך תוכל לסעוד אותם. בפרפראזה לתושבי אותן ערי לווין מרוחקות, מעורבת ב"מטרופוביה", חרדה מפני הפרויקט שיהפוך סדרי עולם.
ובכן, כמי שאמונה על כל נושא הרישוי וההיתרים, אני גם סבורה כי מדובר כאן בתסמונת מובהקת של "הגולם קם על יוצרו". אכן כולנו סובלים מביורוקרטיה וחרדים שמא פרויקטים אלה או אחרים יתעכבו בשל עבודות המטרו. בלי ספק זה יקרה. אבל האם מישהו ממקבלי ההחלטות חשב שזו בעצם הזדמנות פז להכניס רפורמה מקיפה בכל הקשור לביורוקרטיה?
אכן, על-מנת שעבודות המטרו לא יתקעו לחלוטין את מקצב החיים בעשרות העיריות והרשויות שבהן יעברו 145 הקילומטרים של קווי המטרו ויוקמו לאורכן לא פחות מ-109 תחנות, חייבים מקבלי ההחלטות לבצע לאלתר, כאן ועכשיו, שינוי דיסקט יסודי בכל מה שקשור להליכי ההיתרים, ההתנגדויות וכו'. כמו-כן, באותה תקופת ביניים של הקמת המטרו, ועל-מנת להימנע מהחרפת הפקקים, יש לקדם במהירות האפשרית הקמת מאות נת"צים נוספים (נתיבים מיוחדים לתחבורה ציבורית) ולסבסד עוד יותר את עלויות התחבורה הציבורית, זאת על-מנת להקטין במידת האפשר את הפקקים הבלתי נסבלים ההופכים עבור מי שנוסע בשעות העומס מכפר סבא או ראשון לציון לתל אביב, לחוויה מפוקפקת של סיוט יומיומי.
פעולות אלה ונוספות, הינן הכרח המציאות על-מנת שעבודות המטרו, העשויות להמשך כ-20-15 שנה, לא יהפכו לחרב פיפיות שתתקע לחלוטין את מרקם החיים בערי גוש-דן המורחב. זוהי, אכן, חרדה מובנת, אולם ההיסטוריה של מדינת ישראל מלמדת אותנו שרק מי שידע להתגבר על חרדות ולעמוד באתגרים הצליח. והמבין יבין!

הכותבת היא מומחית לרישוי בנייה ועסקים ובעלת TLV TOP.
תאריך:  17/08/2022   |   עודכן:  21/08/2022
+התפתחות בהכרזה על התמח"ת אזור נפגע זיהום
18:26 17/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השרה להגנת הסביבה מתקדמת עם ההכרזה על אזור נפגע זיהום אוויר בתחנה המרכזית בתל אביב ברחוב לוינסקי  ▪  טיוטת הצו מפורסמת להערות הציבור לאחר שרון חולדאי ומרב מיכאלי לא הציגו תוכנית ברורה לטיפול בבעיה

שער כניסה לתחנה [צילום: אלי אלון]
+האם מצלמות גוף פוגעות בפרטיות נוסעי התחבורה הציבורית
15:59 17/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

פרסום ראשון: ההסתדרות הודיעה שפקחי חברת מטרופולין ישאו מצלמות גוף במהלך כל הנסיעה באוטובוס כדי להגן על הפקחים והנהגים וליצור הרתעה  ▪  הרשות להגנת הפרטיות עלולה לסכל את המהלך

מצלמת גוף על שוטר. האם גם פקח יכול? [צילום: משטרת ישראל]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מטיילים רבים מגיעים בחופשת הקיץ ליהנות מהרכבלית, אך בהעדר יכולת חוקית לגבות תשלום במרוכז נוצר תור ארוך במיוחד שכלל דוחק, דחיפות, מכות וצעקות    אחד הנוסעים סיפר: "כמעט אסון מירון 2"    בכבל אקספרס לא פתחו את השירות במועד ביום ראשון
עידן יוסף
ביוזמת שרת התחבורה, מספטמבר הקרוב יבדקו 10-5 בקרים כ-20 קווים בי-ם, ב"ב ובית שמש    ר"ע בית שמש: ניסיון לעשות קמפיין כאשר קווים לא מגיעים לתחנות    סמוטריץ': פופוליזם זון במקום לעסוק בבעיות האמיתיות
עידן יוסף
השירות למעשה מסתיים כבר בסביבות 8 בערב, וכך נוצר עומס כבד על האוטובוסים באוטובוסים באזור נהריה, עכו וכרמיאל    עבודות הרכבת כוללות כוללות החלפת רכיבי מסילה באזור תחנת חוצות המפרץ
עידן יוסף
מ-19 באוגוסט יתוספו קווים ישירים ומהירים מהשכונות השונות לתחנות הרכבת נתניה ונתניה-ספיר, לאזורי התעסוקה, לבית החולים לניאדו, לתחנה המרכזית, למרכז העיר, לקניון עיר ימים, לחופי הים ולעשרות מוקדי תעסוקה, בילוי וקניות
עידן יוסף
לאחר מו"מ לילי מוצלח, חתמו ועד עובדי אגד וההסתדרות על הסכם עם הנהלת אגד, ובמסגרתו ממשכורת אוגוסט יועלה השכר ההתחלתי בכ-15% - והוא יהיה הגבוה ביותר בענף    פרט לכך, יהיו שתי העלאות נוספות בשנה הקרובה בהתאם לוותק, עד לשכר של 65 שקל לשעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il