נתניהו לא הביא עלינו אסון גם אם אנו חולקים כאן ושם על טיב החלטותיו. ביבי ניהל מדיניות שביקשה לשמר את ההפרדה בין איו"ש לעזה, מתוך הכרה שחיבור ביניהן עשוי להוביל להקמתה של מדינת טרור איסלאמי בתוך ישראל ולהוביל לאסון לאומי.
מדיניות מחוללת אחריות מיניסטריאלית אך לא אחריות פונקציונאלית;
ומי שנושא באחריות הפונקציונאלית (אופרטיבית) הוא מי שמופקד על הביצוע. המהלכים שננקטו לביצוע המדיניות היו בעיקרם צבאיים ובהדרגה גובו גם על-ידי מהלכים בתחום האזרחי. המהלכים האזרחיים כללו מענקים כספיים (שאותם סיפקה בעיקר קטר), מתן היתרי עבודה לעזתים בישראל בכדי להקטין את הלחץ הציבורי על מנהיגות החמאס, והסדרה עם המצרים של אספקת ציוד "אזרחי" כביכול דרך מעבר רפיח שבשליטת מצרים וסגירה "הרמטית" של הגבולות לרבות הגבול הימי. המהלכים האזרחיים נשענו בדיעבד על הנחה שגויה של מערכת הביטחון הישראלית שהיא יודעת לממש צעדים אלה מבלי שהם יחזקו עד כדי סכנה לאומית את היריב התת-מדינתי שהשתלט על הרצועה בתחילת 2007
1.
מכאן ואילך מצטמצמת הסוגיה לשאלה עד כמה ובאיזה קצב מתחזק חמאס תחת עינם הפקוחה של צה"ל ומצרים ומתי יגיע לנקודה שבה יפעל נגד ישראל - בין אם מתוך רצון לסחוט תנאים משופרים, רצון לשבש את חיינו או רצון לשנות את כללי המשחק האסטרטגיים מולנו - ככוח עצמאי. ככוח עצמאי פעל תחילה באופן עצמאי עם הנהגה שבחלקה ישבה באחת מהמדינות הסובבות ובהמשך פיתח קשרים עם אירן (ככל הנראה גם כן בעזרת קטר וסוריה) והפך לשליח לדבר עבירה של מדינה זו. דואליות הפעולה של הארגון שבמהותו הוא סוני (אחים מוסלמיים) עם הכוח השיעי המרכזי במרחב, נשענת על העיקרון אותו תיאר היטב הנטינגטון בספרו "התנגשות הציביליזציות": האיסלאם נלחם בכופרים כאילו אין מחלוקות בתוכו, ומקדם את המערכה על ההגמוניה במחנה האיסלאם כאילו אין כופרים. מתן מענה יעיל, אמין ורציף לשאלות אלה הוא תפקידו של חיל המודיעין של צה"ל שלשם כך מקבל מכנסת ישראל (יחד עם הסיוע האמריקני)
כ-100 מיליארד שקל בכל אחת מהשנים האחרונות!
אסון ה- 7.10.23 לא נגרם במקרה:- גרמוהו הרהב, השחצנות, השקרים, הרשלנות, הזחיחות וההתנשאות של אבירי הביטחון הלאומי שלנו, שעבדו נגד הממשלה הנבחרת של ישראל באופן גלוי וסמוי כחלק מהמאבק על ההגמוניה והשלטון במדינה. אלה שבמדים, אלה שבמילואים וגם כאלה שהיו במדים אך נותרו נאמנים לקבוצות הדיפ-סטייט במדינה אחרי פרישתם משירות מילואים הם ששיבשו את החיים הסדירים במדינה במשך חודשים ארוכים וחיבלו קשות בסולידריות החברתית במדינה -
המרכיב החשוב ביותר בעוצמתו של צבא-העם ושל העם בכללו במלחמה. את האסון הביאו עלינו
באופן ישיר מי שהופקדו על הביטחון בגבול "עוטף עזה", וסיפרו לנו שהם יודעים מה ואיך צריך לעשות בכדי להבטיח ביטחון לישובים אך כשלו בשעת המבחן. אפילו את כיתות הכוננות לביטחון שוטף לא אוגנו ולא ציידו כראוי. בדיעבד: כשל קולוסלי מעבר לכל ספק!!
סיפורי הבדים ש"הרעיפו" עלינו בדבר מהפכה דיקטטורית, לא היו אלא תירוץ, כסות-עין להונאה באשר לכוונותיהם האמיתיות. אחרי שהוכו קשות בבחירות נובמבר 2022 על-ידי הימין, ומפני שחששו מיוזמה לסיפוח שטחי איו"ש וסתימת הגולל על רעיונות העיוועים של הסכמי אוסלו ומפני חזרה מובהקת מדי לציונות ויהדות כמאפיות המדינה היהודית - בחרו בהשלטת אנרכיה בחסות ובתמיכת מערכת המשפט המעוותת שלנו. בחרו בניצול עמדות כוח בחברה כשיטה אוליגרכית להחלפת הדמוקרטיה בשלטון אליטיסטי. בצבא, עליו השתלטו עד כדי פוליטיזציה מוחצנת ורחבה ביחידות עילית ובמספר חילות ופיקודים, הפכו שליטה זו למנגנון סרבנות והסתה לסרבנות נוכח פני אויב. בכלכלה, הטיפו לפגיעה בענף ההיי-טק המתקדם בכל מיני שיטות ותעלולים. באקדמיה, הפכו את האנטי-ציונות והזכות האזרחית ללימודים למנוף לשיסוי בני נוער יהודים ולא יהודים באופיה היהודי של המדינה ולמנוף לשיבושים נרחבים בסדרי החיים המקובלים. וערוצי תקשורת מרכזיים, למעט ערוץ 14, הפכו שופרות מופקרים להפצת שקרים וסיפורי בדים. אין ספק שהיה בכל אלה הרבה יותר מקצה קצהו של פוטש צבאי ומרי אזרחי. במיוחד על-רקע העובדה שהממשלה נבחרה שבועות מספר לפני כן ובהליך דמוקרטי וברוב ברור אושרה בכנסת - כך נראית אנרכיה.
את האסון
גרמו באופן ישיר מי ששמעו מחיילים ותצפיתניות בישובים שבגבול הרצועה שמתקיימת בקירבת הגבול פעילות חמאסית אינטנסיבית וחשודה,
אך לא פעלו בכדי לבדוק זאת, לא נערכו לקראת אפשרות שיש בכך ממש והעלימו (בדרג הצבאי הבכיר ביותר) מידע בנושא זה מראש הממשלה בלילה שלפני האסון - ביום ו', 6.10.23. במקום זאת נסע חלק מהם לנופש באילת באותו סוף שבוע ממש!
דרושה חקירה מפורטת יותר של כל השותפים בכדי להבין מה בדיוק ובאמת אירע... שקרים אינם עובדות ודעת קהל מהונדסת בקפידה אינה שיטה דמוקרטית להחליף משטר, כנסת, ממשלה או ראש ממשלה.
טייסים סרבנים - עם תירוצים ובלי תירוצים - נוכח פני איומי אויב מבחוץ, אינם "מתירים" חד-צדדית התחייבות מובהקת להתייצב לקריאה לשירות, ואינם מתרצים מעשים אלה כהפרת החוזה הלאומי רק מפני שמישהו ביקש לבצע רפורמה במערכת המשפט, אחרי 25 שנים של מאמץ שיטתי ורצוף לכונן באמצעותה חוקה ללא סמכות, בניגוד לחוק ובניגוד להגדרות היסוד של מגילת העצמאות.
הואיל והתעשתו ברגע האחרון אחרי שגרמו נזק חמור, אולי אינם בוגדים בפועל אבל הם מצטיירים כגורם חתרני ואנטי-דמוקרטי מובהק. הצדקות הסרק שהם מעלים הן בעיני תירוצים מופרכים מיסודם. זהו מעשה חמור על-פי כל קנה מידה, שחייב להיבדק במסגרת ועדת החקירה שתוקם לבחינת אירועי יום הטבח וכל מה שבא אחריו ובעטיו אחרי המלחמה כל השאלות הקשורות בניהול מערך כוח האדם בצה"ל, במיונו לתפקידים מקצועיים רגישים או לתפקידי פיקוד בכירים, בקידומו ובשיבוצו - חייבים סקר-עומק ורביזיה יסודית.
אין ספק שאבירי האנרכיה בששת החודשים שקדמו לאסון, הם בין הגורמים המסייעים המשפיעים ביותר על החלטת חמאס לפעול במועד ובאופן שנבחרו על ידו. רק יד המקרה, אופיו המתוסבך של סינוואר, או שניהם הטעו את חמאס ליטול יוזמה זו ולפעול. בעטיים אכן הייתה ישראל בבעיה חברתית פנימית חמורה. לרוע מזלנו קידמו מעשיהם את התקיפה בבוקר 7.10 ולהוותם של הערבים, התעשת העם היהודי מוכה אסונות העבר ונטל ללא דיחוי את גורלו בידיו. אילו בוצעה ההתקפה במספר גזרות באופן מתואם כפי שכיוונו אויבנו לעשות - היה האסון גדול עשרת מונים אם לא למעלה מזה.
כך או ככך הסחטנות האנרכיסטית והשחצנית של קבוצות ה"אליטה" של הדיפ סטייט בישראל - דבר מה שמוצאו במקורות שבין אגואיזם לנבזות ושחיתות מוסרית, חייבת לעבור מן העולם.
אין ספק שהתנהלות פעילי האנרכיה ותומכיה ודבריהם ההזויים של מנהיגיה על
מלחמת אזרחים, היפרדות, מהות יהדותה של מדינת היהודים, ושנאת החינם לכל מי ומה שאינו זהה להם - חיבלו בחוסן הלאומי ובהרתעה הישראלית וחייבים לעבור מן העולם. אין ספק שאהוד ברק וחבריו להנהגת תנועת האנרכיה (הפוטש הפוליטי האנטי-דמוקרטי) חייבים לתת מענים משכנעים על כל אלה בוועדת החקירה שאחרי המלחמה...
תם עידן ההיתממות. המוּמרוּת העכשווית אינה שונה ביסודותיה מכל מה שידע העם היהודי בעברו העשיר. מי שכאן - כאן; ומי שאינו כאן - לא ראוי שיראה ביננו אפילו רגע נוסף אחד
ולא חשוב כלל מי ומה היה בעברו... לאחרונה החל "מסע ציד" נוסף נגד בנימין נתניהו וממשלתו. מסע זה עוסק בשאלה הבנאלית איזו ועדת חקירה תמונה אחרי המלחמה - ממשלתית או ממלכתית - כלומר: כזו שתמונה על-ידי הממשלה המכהנת, או כזו שבראשה יעמוד נשיא בית המשפט העליון (אם יבחר כזה עד אותו מועד) והוא שימנה את חבריה. ובכדי להבטיח שהממשלה תורחק מכל יכולת לנהל את המדינה גם מבחינה זו, הגו ההוגים את הרעיון לקיים בחירות חדשות מיד אחרי המלחמה.
ומדוע אנו זקוקים לבחירות חדשות? - הרי ממשלה זו הושבעה ומכהנת בס"ה לפני פחות משנה, ועד אשר תסתיים המלחמה סביר שתכהן חצי שנה נוספת או מעט יותר. ובכן, הסיבה היא "הסקרים". הסקרים מצביעים כיום על שינוי אפשרי במאזן הכוחות הפוליטי במדינה ומכאן דרישה לבחירות חדשות - כלומר, שוב "הדחה אלגנטית" של הממשלה הנבחרת
משום שהיא ממשלת ימין ומשום שהיא אינה דוגלת בחזרה להסכמים האומללים של אוסלו עלה"ש. הציניות והנבזות הפוליטית ממריאים שוב לגבהים חדשים, ומצביעים על כך שהמשבר שקדם למלחמה לא לימד את האופוזיציה בישראל דבר (מה שמחזק את הצורך בוועדת חקירה אבל לא בבחירות חדשות, אלא אם תחליט על כך הוועדה). הוא הדין גם בדיון המתפתח, לפי שעה בצנעה מסוימת, בשאלה מה יהיה אחרי המלחמה? מה תעשה ישראל בשטחים שתשלוט בהם ובציבור הפלשתיני ששוב יצטרך לשלם את מחיר התענותו לעם היהודי... (אינני שוכח שהפלשתינים הם שבחרו בחמאס לשלטון בעזה, ונמנעו מהדחתו כאשר התברר שמדובר בשלטון אימים, כשם שהלבנונים הם שהתירו - בעזרתו האדיבה של אהוד ברק - לחיזבאללה להשתלט על המדינה ולהפכה למבצר מאיים על ישראל מצפון.)
כל המהלכים הללו מכוונים להתרחש בתקופת הבחירות בארה"ב, בסיוע ממשל דמוקרטי שעמדותיו כלפי ישראל מפוקפקות ורצונו לאכוף עליה חזרה לאוסלו מהווה איום חמור. להערכתי, כל ההתרחשויות האנרכיסטיות והפוליטיות המניפולטיביות בישראל מאז החלה ממשלה זו לתפקד נגועים באותן "מחלות רקע",
והימין נקרא להתעורר, להיזהר ולהתארגן (בשקט) לקראת "היום שאחרי", מפני שהקרקע מתחת לרגליו בוערת.